vineri, 31 mai 2013
ZI ISTORICĂ PENTRU REZERVIŞTII MILITARI CONSTĂNŢENI
Vineri, 31 mai 2013, Instituția
Prefectului Județul
Constanța, alături de filialele
constănţene ale Asociatiei Cadrelor
Militare în Rezervă şi în Retragere”Horia Măcellariu”, Sindicatului Cadrelor
Militare Disponibilizate şi Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor “Regina
Maria”, au organizat un ceremonial cu ocazia „Zilei Rezervistului
Militar”.
Începând cu ora 10.00 s-a vizitat
foto-expoziţia intitulată “Patrie , Onoare , Demnitate”, la realizarea căreie
care au contruibuit reprezentanţii Muzeului Marinei, Muzeului Militar
“Ferdinand I” şi ai Inspectoratului Judeţean de
Jandarmi. Pe ce 20 de panouri au
fost prezentate aspecte semnificative
din activitatea marilor unităţi şi
unităţi dobrogene aparţinând Marinei Militare, Trupelor Terestre ,Aviaţiei
Militare şi Inspectoratului Judeţean de Jandarmi,
În sala “Remus Opreanu”, în faţa unui
auditoriu format din 150 de rezervişti militari, au ţinut alocuţiuni: domnul
Selamet Iucsel, subprefectul Judeţului Constanţa;
domnul Cristinel Dragomir, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa;
domnul, contraamiralul Alexandru Mârşu, comandantul Flotei Militare; domnul
gen.(r) Constantin Gheorghe, preşedintele Uniunii Naţionale a Veteranilorde
Război din judeţul Constanţa; domnul
gen.lt.(r) Constantn Zeca,preşedintele Asociatiei Cadrelor Militare în
Rezervă şi în Retragere”Horia Măcellariu”; col. Constantin Marin, preşedintele
Asociatiei Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere “Tomis”din MAI şi
col.(r) Remus Macovei preşedinte al Sindicatului Cadrelor Militare
Disponibilizate şi Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor “Regina Maria”.
A fost o zi istorică pentru rezerviştii
militari pentru că pentru prima dată după 1990 la această adunare festivă au participat reperezentanţi ai
tuturor asociaţilor din M.Ap.N., MAI, SRI şi STS.
Domnul subprefect Selamet Iucsel a
înmânat apoi diplome de excelenţă preşedinţilor tuturor organizaţiilor şi
asociaţiilor rezerviştilor militari din judeţul Conatanţa.
În încheierea festivităţii Fanfara Reprezentativă a SMFN , dirijată
de col.Cornel Ignat, a încântat asistenţa cu un program care a conţinut
marşuri, melodii populare şi
tradiţionalul “La mulţi ani”
Col.(r)
Remus Macovei
joi, 23 mai 2013
Astăzi, 22 mai a.c., PL nr. 121/2013 a
fost aprobat în Senat cu unanimitate de voturi. Față de forma inițială
promovată de inițiatori, proiectul de lege a suferit o serie de modificări,
având în prezent următorul conținut:
Propunere legislativa privind stabilirea
unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din
sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala
Art.1 – (1) Pensiile recalculate
sau revizuite, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor
masuri in domeniul pensiilor si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate
beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta
nationala, aprobata prin Legea nr. 165/2011, cu modificarile si completarile
ulterioare, ale caror cuantumuri sunt mai mici decat cele cuvenite pentru luna
decembrie 2010, se platesc in cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010.
(2) Plata drepturilor banesti prevazute la alin. (1) se efectueaza incepand cu luna urmatoare celei in care intra in vigoare prezenta lege.
(2¹) In cazul in care beneficiarii pensiilor prevazute la alin. (1) au realizat stagii de cotizare dupa data inscrierii la pensie, cuantumul aferent acestora se adauga la cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010 calculat conform alin. (1).
(3) Cuantumul pensiei cuvenit pentru luna decembrie 2010, prevazut la alin. (1), se mentine in plata pana cand cuantumul pensiei rezultat din inmultirea valorii punctului de pensie cu punctajul mediu anual acordat ca urmare a recalcularii sau revizuirii, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011, este mai mare decat cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010.
Art.2 – (1) In situatia in care, ulterior stabilirii si/sau platii drepturilor de pensie revizuite conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011, se constata diferente intre sumele stabilite si/sau platite si cele legal cuvenite, casa de pensii opereaza, din oficiu sau la solicitarea pensionarului, modificarile ce se impun, prin decizie de revizuire.
(2) Sumele rezultate in urma aplicarii prevederilor alin. (1) se platesc in cadrul termenului general de prescriptie, calculate de la data constatarii diferentelor, iar cele de recuperat, prin derogare de la prevederile art. 107 alin. (2) din Legea 263/2010, nu se recupereaza, indiferent daca au fost sau nu emise decizii in acest sens”.
(2) Plata drepturilor banesti prevazute la alin. (1) se efectueaza incepand cu luna urmatoare celei in care intra in vigoare prezenta lege.
(2¹) In cazul in care beneficiarii pensiilor prevazute la alin. (1) au realizat stagii de cotizare dupa data inscrierii la pensie, cuantumul aferent acestora se adauga la cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010 calculat conform alin. (1).
(3) Cuantumul pensiei cuvenit pentru luna decembrie 2010, prevazut la alin. (1), se mentine in plata pana cand cuantumul pensiei rezultat din inmultirea valorii punctului de pensie cu punctajul mediu anual acordat ca urmare a recalcularii sau revizuirii, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011, este mai mare decat cuantumul cuvenit pentru luna decembrie 2010.
Art.2 – (1) In situatia in care, ulterior stabilirii si/sau platii drepturilor de pensie revizuite conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011, se constata diferente intre sumele stabilite si/sau platite si cele legal cuvenite, casa de pensii opereaza, din oficiu sau la solicitarea pensionarului, modificarile ce se impun, prin decizie de revizuire.
(2) Sumele rezultate in urma aplicarii prevederilor alin. (1) se platesc in cadrul termenului general de prescriptie, calculate de la data constatarii diferentelor, iar cele de recuperat, prin derogare de la prevederile art. 107 alin. (2) din Legea 263/2010, nu se recupereaza, indiferent daca au fost sau nu emise decizii in acest sens”.
Cu certitudine, în forma adoptată de Senat, cu bune și rele, proiectul
noului act normativ nu este perfect și nu satisface pe deplin așteptările
colegilor noștri. Cu toate acestea, noua lege va repara o mare nedreptate la
care au fost supuși zeci de mii de camarazi.
Ca
aspecte pozitive pot fi inventariate următoarele:
- adoptarea ca atare a proiectului, cu posibilitatea de a
intra în vigoare întrun interval de timp scurt, după ce va fi aprobat și în
camera decizională, respectiv Camera Deputaților;
- faptul că nu vor fi puse în aplicare deciziile “privind
recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de prestații de asigurări
sociale”, emise de Casa de pensii sectoriala a MApN; nu se vor mai
emite decizii noi de acest gen.
La negativ pot fi menționate:
- neaplicarea indexării de 4%, amendament care a fost
respins la comisiile de specialitate;
- “înghețarea” cuantumului pensiei în condițiile art.1, pct. (3);
- nu se vor recupera sumele pierdute din decembrie 2010 pana in prezent.
- nu se vor recupera sumele pierdute din decembrie 2010 pana in prezent.
Menționăm faptul că această lege, dacă va trece și de Camera Deputaților, va funcționa practic
doar până la intrarea în vigoare a noii legi privind pensiile militare de stat,
eveniment estimat a se întâmpla, cel mai târziu, la începutul anului viitor.
Până la
finalizarea acestui proces legislativ, reținem atenția colegilor noștri că este
absolut necesar să continuăm demersurile noastre de contestare a deciziilor
emise de casele de pensii sectoriale, atât la emitent cât și în instanțele de
judecată.
Vom reveni cu alte precizări după votul
din Camera Deputaților.
COORDONATORUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Col (r) CALOIAN Monica
vineri, 17 mai 2013
Nevoia de responsabilitate şi disciplină în cadrul SCMD
COMUNICAT AL FILIALELOR DIN ZONA DE SUD –EST
Am fost neplăcut surprinşi de comunicatul
conducerii filialei SCMD Craiova referitor la amânarea aprobării Legii
reparatorii în Senatul României. Plecând de la premiza că acţiunea domnului col.(r) Ioan Mişu Naon şi a colegilor dumnealui a fost onestă, se impun trei
întrebări:
- În ce calitate solicită domnul col.(r) Ioan Mişu Naon punctul de vedere al tuturor filialelor, care să fie înaintat, culmea, conducerii SCMD?
- De ce nu a solicitat domnul col.(r) Ioan Mişu Naon părerea filialelor înainte de a o ruga pe doamna senator să susţină amendamentele?
- Dacă domnul col.(r) Ioan Mişu Naon a evaluat impactul pe care demersul său îl poate avea asupra imaginii SCMD şi asupra tuturor pensionarilor militari?
Cu certitudine, prin demersul său, col.(r) Ioan Mişu Naon a afectat grav imaginea SCMD în rândul tuturor pensionarilor militari şi a
slăbit încrederea membrilor în
capacitatea conducerii SCMD de a le reprezenta
interesele pe timpul negocierilor
cu reprezentanţii Guvernului sau ai Parlamentului.
Prin acţiunea sa domnul col.(r) Ioan Mişu Naon a compromis efortul de lungă
durată depus de conducerea SCMD pentru
rezolvarea cât mai urgentă a problemei pensiilor militare scăzute.
Amintesc şi
situaţia jenantă de la începutul lunii martie, când, în loc să fie prezentată
în Parlament, spre adoptare, Legea reparatorie elaborată în urma negocierilor
dintre delegaţia SCMD şi domnul ministru Mircea Duşa, spre dezbatere, a
fost introdus un alt proiect, la elaborarea
căruia a
contribuit şi un grup de membri ai SCMD. În acest fel în
loc să avem legea aprobată până la sfârşitul lunii martie, aşa cum a promis
domnul Mircea Duşa, în numele USL-ului, s-a ajuns la o întârziere de aproximativ două luni. Iar noi
ne desfăşurăm activitatea sub presiunea timpului, care nu iartă.
Ţinând cont de toate aceste aspecte considerăm că este
absolut necesar ca astfel de acţiuni pripite să înceteze. Deasemenea este absolut necesar ca toate negocierile să
fie purtate de comisia de dialog a SCMD, care are obligativitatea de a ţine
cont de toate punctele de vedere primite din teritoriu. Statutar această comisie poartă întreaga responsabilitate
pentru rezultatele negocierilor purtate.
În perioada imediat următoare, domnul col.(r) Ioan Mişu Naon este obligat să îşi asume
responsabilitatea acestui demers
care poate afecta situaţia a foarte mulţi pensionari militari. Nu domnul
col.(r) Mircea Dogaru! De asemenea, acesta este obligat să îşi ceară scuze doamnei senator Cristiana Anghel şi să
solicite din partea acesteia să îşi retragă toate amendamentele, astfel că în
şedinţa Senatului din 21 mai 2013 acest proiect să primească aprobarea Senatului.
Spre binele tuturor pensionarilor militari.
Vicepreşedinte coordonator
Zona de Sud–Est,
Col.(r) Remus Macovei
joi, 16 mai 2013
Noul model de contestatie nu inlocuieste
contestatia de baza ci doar o completeaza, functie de situatia creata.
Pentru cei care au primit 2, 3, 4, 5 decizii de revizuire, optional se
poate apela la acest model de contestatie, cu conditia ca deciziile de
revizuire sa aduca modificari mai mult sau mai putin semnificative legate doar
de cuantum (respectiv 2, 3 sau 4 lei in plus).
Daca deciziile 2, 3, 4, 5 prezinta modificari pe fond, opinam pentru
modelul initial de contestatie.
Va prezentam mai jos noul model de contestatie.
DOMNULE PREŞEDINTE,
Subsemnatul(a) ………………………………..,
membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, domiciliat în
…………………, str. …………………. nr. …., bl. …., ap. ….., sect. ….., posesor
al CI seria ….. nr. ……………, eliberată de S.P.C.E.P. la data de ……………….., CNP
……………………., cu dosar pensie nr. ……………, depun prezenta
CONTESTAŢIE
la Decizia nr. …………. din …………. privind
revizuirea pensiei în baza OuG nr. 1/2011, comunicată la ………………, prin care
solicit:
A. ÎN PRINCIPAL:
Revocarea
deciziei de revizuire a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a
discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a
principiilor neretroactivităţii legii şi egalităţii în drepturi, precum şi
încălcarea principiului drepturilor câştigate.
B. ÎN SUBSIDIAR:
În măsura în care veţi respinge Revocarea deciziei de revizuire a pensiei,
contest cuantumul pensiei revizuite.
Domnule președinte,
Menționez ca îmi
mențin motivația făcută în contestațiile anterioare, trimise dvs în
lunile ……………. și …………… 2012, la care nu am primit un răspuns nici până la
aceasta dată (sau - am primit un raspuns standard,
dezamagitor), cu următoarele completări:
1.Primirea
mai multor decizii de revizuire a pensiei denota o lipsa serioasa de
corectitudine si exactitate a procesului de revizuire in sine efectuat de casa
de pensii. Incepand cu luna decembrie 2011/ianuarie 2012 pana in prezent am
primit un numar de ……. Decizii de revizuire, astfel:
- Decizia nr. ………. din ………...
- Decizia nr. …………… din ………………
………………………………………………
2.La
sfârșitul lunii ianuarie a.c. AVOCATUL POPORULUI a dat publicității ”Raportulul
special privind consecințele eliminării pensiilor de serviciu” în concluzia
căruia se stipulează următoarele:“aplicarea legislației de eliminare a
pensiilor de serviciu s-a făcut cu nerespectarea textului din Constituție
ce a reprezentat temeiul legal, iar măsura preconizată a aduce
economii la buget a adus de fapt cheltuieli suplimentare de cca 1 miliard de
lei ”.
Din
interpretarea textului de mai sus rezultă clar că Legea nr. 119/2010 și OUG nr.
1/2011 sunt neconstituționale, cel puțin în parte!
3. Din
multitudinea de aspecte neconstituționale și netemeinice care s-au întâmplat în
procesul de recalculare/revizuire a pensiilor de serviciu pentru militari, vă
supun atenției dumneavoastră doar cele legate de principiile dreptului
câștigat, egalității de tratament și al nediscriminării. La data apariției
Legii nr. 119 (30.06.2010), art. 180 din Legea nr. 19/2000 (ce
reglementa pensiile pentru civili) materializa principiul drepturilor
câștigate, menționând că în cazul în care în urma recalculării pensiei rezultă
un cuantum mai mic față de cel aflat în plată, se menține acesta din urmă. De
remarcat faptul că legiuitorul a avut grijă ca același principiu să fie inclus
și în cuprinsul noii legi a pensiilor, respectiv Legea nr. 263/2010 (art. 169,
pct. 5), cu toate ca OUG nr. 1/2011 nu cuprinde astfel de
prevederi.
Tratamentul inegal și discriminarea la
care am fost supus sunt subliniate și de faptul că activitatea mea nu a fost
guvernată de dreptul muncii (fiind de natură contractuală), avand drept
consecințe - printre altele - munca nenormată și lipsa carnetului de
muncă. Inexistența unui astfel de document, în care să se consemneze
cu acuratețe veniturile realizate, a făcut practic imposibilă aplicarea corectă
a pricipiului contributivității, fie el aplicat chiar sub forma ipotetică „ca
și cum aș fi contribuit la fondul de pensii”. Prin acceptarea, de
catre Casa de pensii sectorială a ... , în calculul cuantumului pensiei, a unor
documente indirecte eliberate ... am fost nedreptățit și
discriminat în mod flagrant întrucât fizic este imposibil să se stabilească
totalitatea veniturilor realizate (parte din documente au fost distruse conform
legii, în funcție de termenul de păstrare). Mai mult, o parte dintre veniturile
trecute în tabelul cu „Date și elemente care au condus la determinarea
punctajului mediu anual … ” sunt total nereale.
In aceste conditii ma confrunt cu
imposibilitatea studierii si verificarii datelor care au stat la baza
stabilirii drepturilor de pensie.
Spre exemplu, în perioada ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Având în vedere motivația de mai sus,
coroborată cu motivele de drept și în fapt menționate în contestațiile
anterioare, vă solicit domnule președinte ca prin hotărârea pe care o veti
pronunța în cadrul comisiei pe care o prezidați să dispuneți Casei de Pensii
Sectoriale a ... să dispuneti revocarea Deciziei nr. ... privind
revizuirea pensiei în baza OUG nr. 1/2011 și să fiu repus în drepturile mele de
pensie dobândite legal, anterior lunii decembrie 2010.
Anexez: Copia deciziei nr.
…………..din ………….. privind revizuirea pensiei în baza OuG nr. 1/2011.
Cu
stimă,
Semnătura
……………….. Data
…………………..
DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE
CONTESTAŢII PENSII DIN
CADRUL ………………………………………………………………..
BIROUL OPERATIV AL SCMD FILIALA CONSTANTA
marți, 14 mai 2013
GHID
PENTRU ACŢIUNEA PENSIONARILOR MILITARI CARE AU PRIMIT DECIZII DE RECUPERARE SAU
NOI DECIZII DE REVIZUIRE
În ultima perioadă Casa Sectorială de Pensii a
M.Ap.N a emis pe bandă rulantă noi decizii :
-
de recuperare – a unor sume de bani încasate „necuvenit”, ca diferenţe între unele decizii de
revizuire emise din iniţiativa exclusivă a casei de pensii;
-
de revizuire – a pensiei legal stabilite în baza unor acte
normative anterioare anului 2010.
Vă propunem următoarele modalităţi de acţiune:
A. Pentru deciziile de recuperare
-
Contestarea
deciziei în termen de 15 zile de la comunicare, la Tribunalul Constanţa, cu
sprijinul avocatului SCMD;
-
Trimiterea unui raport către Directorul Casei
Sectoriale de Pensii a M.Ap.N. prin care să solicitaţi să vi se comunice numele
persoanelor care se fac vinovate de erorile/abuzurile care v-au afectat cuantumul pensiei, pentru a le putea acţiona
în instanţă.
B. Pentru deciziile de revizuire
- Contestatrea obligatorie în termen de 30 de
zile de la comunicare;
- Cei
care nu au acţiuni în instanţa de judecată le pot deschide acum, cu sprijinul
avocatului SCMD;
- Cei care au acţiuni deschise la Tribunalul Constanţa, noua
decizie şi contestaţia se
depun la dosarul cauzei, însoţite de o declaraţie pe propria răspundere,
întocmită la sediul SCMD , din care să rezulte întenţia de a depune documentele
la dosar înainte expirării termenului legal de 45 de zile pentru primirea
răspunsului la contestaţie;
- Cei care au primit hotărâri definitive şi irevocabile defavorabile la
Curtea de Apel şi cei care au procese aflate pe rolul Curţii de Apel nu pot
depune la dosar noua decizie şi
contestaţia, pe motiv că sunt probe noi în cauză. În acest caz este necesară
deschiderea unui nou dosar, cu sprijinul avocatului SCMD;
- În toate situaţiile recomandăm trimiterea
unui raport către Directorul Casei Sectoriale de Pensii a M.Ap.N. prin care
să se solicite numele persoanelor
vinovate de schimbarea abuzivă, fără acordul pensionarului, a grupelor de
muncă, pentru a le putea acţiona în instanţă.
Pînâ la sfârşitul acestei săptămâni Departamentul Juridic al SCMD va
întocmi şi publica pe site-ul SCMD un
model de contestaţie pentru cei care doresc să conteste ultimile decizii de
revizuire emise de Casa Sectorială de Pensie a M.Ap.N.
Biroul
Operativ al SCMD filiala Constanţa
sâmbătă, 11 mai 2013
Vineri, 10 mai 2013, la Sala de
spectacole a Cercului Militar Constanţa a avut loc Adunarea Generală a filialei
constănţene a Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în
Retragere din M.Ap.N. La activitate au fost invitaţi şi col.(r) Constantin
Marin,preşedintele Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în
Retragere din MAI- filiala Constanţa şi col.(r) Remus Macovei, preşedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate- filiala Constanţa.
Activitatea a început cu un moment emoţionant – felicitarea amiralului
Petre Anghel, cel care imediat după evenimentele din decembrie 1989 a înfinţat
filiala constănţeană a Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în
Rezervă şi în Retragere din M.Ap.N, cu ocazia împlinirii vârstei de 85 de ani.
A fost păstrat un moment de reculegere în memoria celor 114 membri care au
decedat în ultimii 4 ani.
Au fost prezentate materialele specifice unei astfel de acţiuni : darea de seamă, bilanţul activităţii financiar contabile, raportul
comisiei de cenzori şi programul de activitate pentru perioada următoare.
S-a trecut la discuţii , ocazie cu care col.(r) Remus Macovei,
preşedintele filialeiSindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate- filiala
Constanţa, a supus atenţiei participanţilor
următoarele aspecte:
- Este necesar ca în
perioada următoare să analizăm şi la Constanţa posibilitatea înfiinţării unei
uniuni, după modelul de la Craiova, a tuturor asociaţiilor cadrelor în rezervă
şi în retragere, care să reprezinte coerent,incisiv şi eficient
adevăratele problemele ale rezerviştilor militari, în condiţiile păstrării
identităţii şi specificului fiecărei organizaţii.
- Rezerviştii militari
nu au nicio garanţie a elaborării în regim de urgenţă a Legii reparatorii,
care să asigure revenirea pensiilor scăzute, la cuantumul
lunii decembrie 2010, aşa cum actualii guvernanţi au promis.
- Reprezentanţii din teritoriu a tuturor asociaţiilor
cadrelor militare în rezervă şi în retragere să facă presiuni asupra conducerilor
centrale, pentru ca reprezentanţii acestora pe timpul discutării
proiectului Legii pensiilor militare, prin amendamentele propuse,
să contribuie la îmbunătăţirea conţinutului acesteia.
- Trebuie să fim îngrijoraţi de cele două RIL-uri care
vor crea reale probleme rezerviştilor care vor acţiona în justiţie,
urmare a erorilor/abuzurilor comise de reprezentanţii Caselor de
Pensii
- Toate asociaţiile cadrelor în rezervă şi în retragere
să acţioneze cu fermitate pentru îmbunătăţirea imagiini Armatei Române şi în
mod deosebit a rezerviştilor, prin organizarea unor acţiuni de amploare, care
să aducă în atenţia opiniei publice rolul jucat de militari în societatea
românească. Un prim prilej este ocazionat de sărbătorirea Zilei Rezervistului,
când la Constanţa, cu sprijinul Prefecturi şi Garnizoanei militare, rezerviştii
din toate asociaţiile vor organiza o festivitate semnificativă.
În finalul adunării, după aprobarea documentelor discutate, a fost aleasă
nouă conducere a filialei, care va fi condusă de gen.lt. (r) Constantin Zeca.
Cu speranţa materializării oportune a posibilităţilor de colaborare,urăm
noii conduceri mult succes în activitatea desfăşurată pentru
redarea şi menţine demnităţi celor care prin tot ce au
făcut pentru Armata Română şi România, merită respectul întregii
societăţii.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)