luni, 24 martie 2014
ZIUA FERICIRII , LA M.Ap.N.
Pe
data de 20 martie 2014, la sediul
M.Ap.N., a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanţi ai Direcţiei Pentru
Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, conduşi de domnul colonel Adrian
Marius Şuşu, împuternicit ca locţiitor al Şefului Direcţiei Pentru Relaţia cu
Parlamentul şi Asistenţă Juridică şi
Comisia de dialog a S.C.M.D., condusă de domnul gl. (r.) Constantin
Năstase.
Spre surprinderea noastră, am aflat de la o
distinsă doamnă colonel, consilier juridic, că în acea zi se sărbătorea în
întreaga lume, începând cu anul 2012, Ziua Fericirii. O.N.U. a dorit că prin
această iniţiativă, să încurajeze guvernele pentru a se preocupa mai mult de starea de bine a
cetăţenilor.
Încă de la începutul întâlnirii am remarcat
cu neplăcere faptul că 6 din cei 9 participanţi din partea M.Ap.N., deşi sunt
colonei activi, au venit îmbrăcaţi civil la această activitate. Oare de ce le
este ruşine acestor domni să poarte haina militară? Noi, rezerviştii prezenţi
am fost fericiţi că pe parcursul multor ani am avut privilegiul
să purtăm cu cinste ţinuta militară.Şi
am purtat-o cu mare mândrie, în toate împrejurările.
Discuţiile cele mai aprinse s-au purtat în
legătură cu nepunerea în aplicare de către Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N.
a hotărârilor definitive , irevocabile şi executorii emise de căre Curţile de
Apel Piteşti şi Constanţa, prin care se anulau deciziile de recalculare emise
şi se repuneau în plată pensiile anterioare emise în baza Legii 164/2001. Reprezentanţii M.Ap.N., mulţi dintre ei jurişti, au
susţinut că aceste decizii definitive, irevocabile şi executorii emise în noiembrie 2011, nu au fost
puse în aplicare, deoarece ei au intuit că în
noiembrie 2012 Curtea Constituţională va emite o hotărâre care să anuleze
efectele acestor decizii ale Curţilor de Apel.
S-a adus la cunoştinţă reprezentanţilor
M.Ap.N. faptul că sunt în curs de
desfăşurare acţiuni ale D.N.A., împotriva unor personalităţi importante, tocmai
pentru că au refuzat să pună în aplicare hotărâri definitive, irevocabile şi
executorii ale unor instanţe judecătoreşti. Probabil distinşii jurişti ai
M.Ap.N. uită că în România , teoretic , nimeni nu este mai presus de lege.
Reprezentanţii M.Ap.N., refractari la toate argumentele noastre au făcut
promisiunea totuşi că vor întocmi un răspuns documentat care să prezinte
poziţia ministerului în această problemă.
Pentru a anula
discriminarea dintre cadrele militare
trecute în rezervă până la 31 decembrie 2010 şi cele trecute în rezervă după 1
ianuarie 2011, generată de încadrarea
diferită în grupele de muncă,
deşi ambele categorii de cadre militare şi-au
desfăşurat activitatea în aceleaşi condiţii de muncă, am propus ca reprezentanţii M.Ap.N. să
elaboreze un proiect de act normativ care să completeze art.29 din Legea 263/2010,
astfel încât cadrele militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011 să poată
beneficia de o încadrare similară în condiţiile de muncă ca şi cele trecute în
rezervă după 01.01.2011.
Am mai propus ca pentru cadrele militare în activitate,
prin ordin al ministrului apărării naţionale, să se întocmească un nou
contract, care să prevadă că, urmare a riscurilor profesiei, angajatorul
M.Ap.N. va sigura şi garanta angajatului o despăgubire viitoare, sub forma unei
prestaţii viitoare lunare, în urma deschiderii drepturilor de pensie. Astfel angajatul
se va putea bucura de un drept câştigat
şi va evita umilinţele la care am fost supuşi noi,pensionarii militari.
Urmarea a neîndeplinirii angajamentelor
asumate de domnul Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, la întâlnirea cu reprezentanţii S.C.M.D. din 04 martie 2013
am rugat să i se amintescă acestuia următoarele:
-
Nici la ora actuală S.C.M.D.
nu beneficiază de sedii în spaţii
aparţinând M.Ap.N;
- Nici până la ora actuală
nu s-au făcut publice rezultatele controlului realizat în legătură cu greşelile
şi abuzurile existente la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. Din diferite alte
surse am aflat că la Centru Militar Zonal Bucureşti au fost completate ilegal
Fişe cu locuri de muncă, că prin ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.S.12/2013 a fost numită o comisie a
Statului Major General, care a verificat aceste fişe, luând măsura anulării
acestora. Era normal să se comunice câte astfel de cazuri au fost descoperite,
care sunt persoanele implicate în aceste activităţi, paguba produsă şi
sancţiunile care s-au aplicat.
Referitor la problema
apariţiei noii legii a pensiilor militare am fost anunţaţi că M.Ap.N.a înaintat
proiectul întocmit de doamna avocat Sârbu Simona, că acesta a fost modificat în
unele puncte şi nu se ştie când va fi aprobat. Proiectul PLX 109 nu se mai
discută, prevederile acestuia probabil vor fi cuprinse în noua lege a pensiilor
militare.
Cu ocazia acestei
întâlniri am sesizat reţinerea/ teama, reprezentanţilor
M.Ap.N. în a prelua şi transmite problemele ridicate de noi către conducerea
ministerului. Senzaţia reprezentanţilor S.C.M.D. participanţi la această întâlnire, a fost că am
asistat la un dialog al surzilor, în care problemele şi argumentele noastre nici nu erau luate în
seamă.Cu această ocazie nu am sesizat nici o diferenţă între atitudinea reprezentanţilor M.Ap.N. din
actuala guvernare şi cea din timpul guvernării portocalii.
Am fi vrut să transmitem
reprezentanţilor M.Ap.N., profitând de Ziua Fericirii, că noi, rezerviştii
militari atât de blamaţi, suntem fericiţi că am încheiat cariera militară cu
fruntea sus, fără a ne implica în grave cazuri de corupţie, aşa cum se întâmplă
astăzi frecvent la nivelul conducerii armatei. Suntem de asemenea fericiţi când
începem o nouă zi, când avem cu cine
împărtăşi gândurile şi visele noastre, când simţim aprecierea celor din
jur şi când ne bucurăm pentru lucruile mărunte ale vieţii.
Dar am suferit şi
suferim cumplit atunci când simţim ostiliatea celor aflaţi vremelnic la
conducerea Ministerului Apărării Naţionale, care din ordin politic şi pentru a-şi
obţine/menţine funcţiile acceptă să ne umilească şi să nu ne acorde
drepturile legal cuvenite. Fericirea acestor ”puternici ai zilei” îşi are
echivalentul în funcţiile deţinute, în banii corespunzători acestora, în gradele şi decoraţiile prezente şi viitoare. Fericirea
acestora este falsă, ea bazându-se pe încălcarea legilor, pe răul făcut
conştient unor foşti militari. Ar trebui să reţină reprezentanţii M.Ap.N. că
atât timp cât vor fi percepuţi ca duşmanii pensionarilor militari, fericirea
lor nu are nici o valoare.
Col.(r.) Remus Macovei
marți, 18 martie 2014
INFORMARE
Vă prezentăm mai jos răspunsul D.M.R.U. primit
de domnul C-dor.(r.) Golea Pompiliu, la solicitarea de emitere a unui act
normativ care să prevadă aplicarea H.G.nr.1294/2001 (cu modificările şi completările ulterioare) şi cadrelor militare
trecute în rezervă înainte de 01.01.2011.
PRECIZARE DMRU
La solicitarea dumneavoastra adresata Ministerului Apararii
Nationale, privind emiterea unui act normativ care să prevadă aplicarea Hotărârii
Guvernului nr.1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor
cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru
cadrele militare în activitate, cu modificările şi completările
ulterioare şi cadrelor militare trecute în rezervă înainte de
01.01.2011, vă comunicăm următoarele:
Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice prevede
expres la art.29 alin.(1) că „sunt încadrate în condiţii deosebite locurile de
muncă stabilite în baza criteriilor şi metodologiei prevăzute de legislaţia
în vigoare la data încadrării acestora”, iar la alin.(2) că „în
domeniul apărării naţionale încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi
alte condiţii se realizează pe baza criteriilor şi metodologiei de încadrare
prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 privind stabilirea
locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi
alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate”.
În cuprinsul Legii nr.263/2010 nu se regăseşte o dispoziţie
referitoare la cadrele militare trecute în rezervă/retragere înainte de
intrarea în vigoare a legii, respectiv 01.01.2011, similară art.9 alin.(5)
din legislaţia anterioară, respectiv Legea nr.164/2001 privind pensiile
militare de stat. Acest articol prevedea expres că respectivele
condiţii de muncă (mai favorabile), se acordă şi pentru cadrele militare
trecute în rezervă înainte de intrarea în vigoare a legii, respectiv
01.04.2001.
Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 nu limitează, doar prin ea
însăşi, sfera de adresabilitate a actului normativ, şi nici modificările
ulterioare.
În schimb, pe baza principiului legal al ierarhiei actelor normative, orice
modificare sau completare (favorabilă sau, eventual, defavorabilă) a
locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi
alte condiţii stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 este
opozabilă numai cadrelor militare în activitate cărora trebuie să li se aplice
„legislaţia în vigoare la data încadrării acestora”, aşa cum
solicită, imperativ, textul susmenţionat din lege.
Subliniem şi faptul că potrivit art.74 din Legea nr.24/2000 privind normele
de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, ordinele şi
celelalte acte normative emise de conducătorii ministerelor trebuie să se
limiteze strict la cadrul stabilit de actele pe baza şi în executarea cărora au
fost emise şi nu pot conţine soluţii care să contravină prevederilor acestora.
Ca
urmare, nici în Ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.116/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite,
speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate, cu
modificările şi completările ulterioare, ca act subsecvent Hotărârii
Guvernului nr.1294/2001, cu modificările şi completările ulterioare, nu
se poate prevedea că acesta s-ar aplica şi cadrelor militare
trecute în rezervă/retragere, până la data intrării în vigoare a
acestuia.
Prin
urmare, doar în situaţia completării în prealabil de către legiuitor a art.29 din Legea nr.263/2010, în
sensul precizat anterior, pot beneficia de încadrare în condiţii de muncă şi
cadrele militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011.
Biroul
Operativ
miercuri, 12 martie 2014
SEMNAL DE ALARMĂ. Ofițeri ai Armatei Române din Bistrița: UDMR urmărește
destrucurarea României și crearea Ungariei Mari
FOTO:
adevarul.ro
SCRISOARE DESCHISA,
Primului ministru
al Guvernului Romaniei,
Presedintelui
Partidului Conservator,
Presedintelui
Partidului Social Democrat,
Presedintelui
Uniunii Nationale pentru Progresul Romaniei,
Presedintelui
Partidului National Liberal,
Scrisoarea noastra
deschisa se doreste a fi un semnal de alarma pentru intreaga noastra clasa
politica. In virtutea Constitutiei Romaniei privind dreptul la opinie, dorim sa
atragem atentia, atat Primului ministru al Guvernului Romaniei, cat si
presedintelui Partidului National Liberal: oamenii au votat U.S.L.-ul cu
majoritatea zdrobitoare de 70%, un vot decisiv impotriva regimului Basescu, dar
si impotriva celor care au sustinut cu inversunare acest regim dictatorial,
antiromanesc. Este vorba de Partidul Democrat Liberal, dar si de UDMR, care,
chiar daca legal, nu este partid,se comporta ca atare.
Nu putem uita ca
UDMR-ul a fost la guvernare mai mult de 20 de ani. Cu ce a contribuit aceasta
grupare ilegala, (ca partid politic), la dezvoltarea economica si sociala a
Romaniei ? Nu a interesat-o decat obtinerea de privilegii, nu atat pentru
maghiarii din Romania, cat pentru ei personal. Uitati-va ce averi formidabile
au dobandit conducatorii udemeristi chiar in detrimentul propriilor
concetateni! Folosind lozinci iredentiste, antiromanesti, amenintand pe
maghiarii corecti si cinstiti, si-au cladit propriile fiefuri in care taie si
spanzura fara nici o frica. Ba, mai mult, si-au vandut voturile celor care au
dat mai mult.
Sprijiniti
puternic, chiar si financiar, de un stat care numai prieten nu ne este, dar si
de unii tradatori politicieni
romani, UDMR-ul doreste sa ajunga, din nou, la putere, asa
cum a fost o perioada foarte mare de timp.
Domnule Prim
ministru, domnilor presedinti ai partidelor din arcul guvernamental,
argumentele dumneavoastra ca numai asa asigurati stabilitatea politica in
Romania, sunt false.
Daca sustineti ca
doriti stabilitate politica, va adresam urmatoarele intrebari la care asteptam
raspuns:
- de ce nu ati respectat acordul incheiat in cadrul
USL, acord pentru care majoritatea covarsitoare a romanilor si-a dat
acceptul ?
- de ce nu ati acceptat solicitarile PNL care, in nici
un caz, nu erau adresate impotriva intereselor natioanle ?
- de ce acceptati conditiile injositoare pentru noi,
ca romani, impuse de o grupare care nu are nici un drept legal de a
participa la guvernarea tarii, intrucat este o grupare constituita pe
criterii entice, nu pe criterii politice, conditii impuse de pe o pozitie
de forta si de lipsa de respect fata de noi ca romani ?
- de ce doriti cu ardoare aducerea la guvernare a
UDMR-lui atata timp cat aceasta grupare etnica nu a venit cu nici o
propunere de dezvoltare economica a tarii, ci numai cu pretentii pentru
satisfacerea intereselor proprii, care, in fond, urmaresc o separare de
Romania ?
- cum ar reactiona guvernul american daca romanii din
America ar solicita, prin analogie, toate conditiile puse de UDMR, pentru
romanii care traiesc in America ?
- de ce in toate tarile Europei conditia esentiala
pentru a trai si munci acolo este de a vorbi limba tarii respective, noi
nu suntem in Europa, pentru noi nu sunt valabile aceste reglemntari ?
Prin demersurile
dumneavoastra veti starni un val de nemultumiri, nu numai ale romanilor din
Transilvania, ci si ale tuturor romanilor. Chiar doriti cu ardoare sau
inconstienta, amplificarea unui focar care ar putea duce la o situatie
exploziva ce ar putea scapa de sub control si care ar putea pune in pericol
integritatea tarii ?
Sustinerea in
Parlamentul Romaniei a unor legi care vor crea discriminari intre cetatenii
acestei tari – Legea Statutului minoritatilor nationale, Legea educatiei si
invatamantului, s.a.,- va determina un vot negativ adresat intregii clase
politice, atat la alegerile europarlamentare, cat si la cele prezidentiale dar,
mai ales, la alegerile care ar urma in 2016, sau in alegeri anticipate. Atragem
atentia ca gruparea iredentista din UDMR urmareste destrucurarea Romaniei si
crearea Ungariei Mari, asa cum au declarat in nenumarate randuri reprezentantii
lor.
Domnule prim
ministru, va avertizam ca demersul dumneavoastra de a forma guvernul cu UDMR-ul
va crea conditiile pentru destramarea tarii, si veti fi raspunzator in fata
poporului roman pentru fapte de tradare nationala. O majoritate parlamentara se
construieste prin sustinerea alegatorilor, nu prin aliante contra intereselor
nationale, asa cum a procedat Basescu si vedem acum ca procedati si
dumneavoastra!
Un grup de ofiteri
in rezerva din garnizoana Bistrita in numele carora semneaza:
Col.(rz) Ciama Lucian
Col.(rz) Ciobotaru
Stefan
Col.(rz) Magerusan
Vasile
Col.(rz) Suciu Nicolae
Col.(rz) Pop Nicolae
Col.(rz) Filip Dorin
Col.(rz) Mariesan
Mircea
Col.(rz) Cotu Vasile
Col.(rz) Cordovan Ioan
Col.(rz ) Talos
Maftei
marți, 11 martie 2014
Nu aveţi încredere în angajatorul M.Ap.N.
La data de 21.02.2014, Direcţia Pentru
Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, prin consilierul juridic Comănescu
Florina Roxana, aparţinând Asociaţiei Consilierilor Juridici ”Fidelis Legis”,
depune la Dosarul nr. 692/3/2014 o Întâmpinare, care naşte multe semne de întrebare
asupra modului în care M.Ap.N. înţelege să respecte şi să protejeze interesele
pensionarilor militari. Redau un pasaj din acest document:
“ Cu
privire la susţinerile reclamantului în ceea ce priveşte încălcarea
principiilor ocrotirii drepturilor dobândite şi încălcarea dispoziţiilor Convenţiei
Europene a Drepturilor Omului, înstanţa
nu se poate aprecia decât în sensul respingerii acestor aprecieri.
Învederăm instanţei că,
aceste principii nu au fost avute în vedere la acordarea acestui tip de pensie,
respectiv acordarea pensiei pe baza contribuţiilor private suplimentare ale
reclamantului sau pe baza unei convenţii între angajator şi angajat cu privire
la acordarea unei compensări pentru asumarea riscurilor profesionale.
Pensia de serviciu este un
tip de pensie consacrat exclusiv de legile române, care nu este garantat de
nici un principiu comunitar şi nu se
încadrează în nici unul din dintre tipurile de pensie recunoscute de normele comunitare.
Asumarea
funcţiei de cadru militar în Ministerul Apărării Naţionale, nu a fost
determinată de prefigurarea unei compensaţii din partea statului constând în
acordarea pensiei de serviciu după
retragerea din activitate, neputând reprezenta cauza exercitării funcţiei.
Cu
totul alta ar fi fost situaţia dacă, la momentul accederii în profesie,
angajatului i-ar fi fost prezentat prin contract, riscurile profesiei şi
totodată în considerarea acestui risc, i-ar fi fost garantată o despăgubire
viitoare din partea angajatorului sub forma unei prestaţii viitoare lunare , în
urma deschiderii drepturilor de pensie. Numai aşa am putea discuta despre
existenţa unui drept câştigat.
Apreciem că, apariţia Legii nr.164/2001 privind pensiile militare de stat poate fi
privită ca un act benevol din partea statului, de a-şi asuma anumite cheltuieli
din bugetul propriu prin care să contribuie la majorarea drepturilor de pensie
pentru anumite categorii profesionale alese după criterii proprii , fără însă a
garanta perpetuarea acestui act al său pentru viitor.
Pe cale de consecinţă, apreciem că în
speţă nu poate fi vorba de un drept
câştigat în accepţiunea reclamantului ,ci mai degrabă de un drept
acordat temporar de către stat în limita posibilităţilor sale economice.
În ceea ce priveşte
nerespectarea principiului neretroactivităţii, suntem în măsură a aprecia că Legea
nr. 119/2010 nu dispune pentru trecut şi nu intervine asupra drepturilor deja
dobândite, pensiile încasate în temeiul vechii legi nefiind afectate, procesul
de recalculare privind doar cuantumul pensiei de care va beneficia reclamantul
pe viitor, deci prestaţiile viitoare, nefiindu-le afectate drepturile dobândite
în baza unei legi.
Având
în atenţie acest principiu, statul poate oricând, interveni, pentru viitor, cum a
mai făcut-o de altfel şi în trecut, cu ocazia fiecărei recalculări, de care cu
siguranţă a beneficiat şi reclamantul.
Prin
urmare ,modificările privind cuantumul pensiei nu afectează dreptul de proprietate,”bunul garantat”, fiind dreptul
la pensie, nu cuantumul acesteia”.
Acest document este elaborat
de Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică din M.Ap.N. ,
condusă de generalul bg. dr.Florin Maciu.
Acesta după o experienţă de
9 ani comandant de subunitate şi ofiţer cu activitatea de personal la un batalion
de transmisiuni(1981-1990), odată cu absolvirea Facultăţii de Drept
a avut o carieră ascendentă, ca jurist,
numai la eşaloanele superioare ale
Armatei Române. A fost avansat general de brigadă, completând lotul format din eminenţi
jurişti, intendenţi, finanţişti, medici (chirurgi, stomatologi,
oftalmologi, etc.) cu care s-a pricopsit armata română, după 1990. Deosebit de
semnificativ este faptul că în perioada 2010-2012, atunci când s-a declanşat
ofensiva decisivă împotriva “nesimţiţilor”
de pensionari militari, a fost detaşat în funcţia de director adjunct la
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Domnul ministrul Gabriel Oprea ştie de ce. Pentru faptele sale de arme
a fost decorat în anul 2004 cu
Ordinul naţional “Steaua României, în grad de cavaler”. În acelaşi an, ca o
coincidenţă, a fost decorată cu acelaşi înalt ordin şi gl. bg. Maria Lupu, o altă personalitate militară de excepţie. Aici s-ar
impune totuşi o întrebare – de ce nici un comandant de batalion care a acţionat
cu deosebit profesionalism în teatrele de operaţii din Irak sau Afganistan şi făcând cinste ţării nu a fost decorat cu acest ordin?
Documentul elaborat de subordonaţii gl. bg.
Maciu Florin este ruşinos pentru M.Ap.N. şi într-o armată normală el ar trebui
urmat de demiterea acestuia de urgenţă.
Prin acest document se
recunoaşte existenţa unui standard dublu
în relaţia angajator(M.Ap.N.) şi angajat (cadrele militare). Cadrelor militare - aflate permanent în slujba
naţiunii, 24 de ore din 24, singura categorie profesională care era obligată să
îşi sacrifice viaţa atunci când apărarea
ţării o cere – au fost obligate să îşi respecte integral obligaţiile asumate. Orice abatere se
sancţiona cu îndepărtarea din sistemul militar.Pentru
angajator situaţia este cu totul alta. Conducerea politică a statului , prin
M.Ap.N. ca angajator, poate oricând schimba regulile privind asigurarea
dreptului la pensie. Aceasta poate benevol, potrivit acestui document, să
mărească pensile, care ulterior pot fi scăzute funcţie de interesele unui grup
politic, aflat întâmplător/ accidental la putere.Prevederea
conform căreia statul poate garanta doar pensia militară, nu şi cuantumul
acesteia este profund imorală. Aşa cum obligaţiile cadrelor au fost respecate
integral, nu benevol, tot aşa şi statul român trebuie să respecte îndatoririle
asumate referitoare la cei mai oneşti cetăţeni ai săi.
Prevederea conform
căreia pensia militară este un bun
câştigat, doar dacă angajatorul ar fi garantat o despăgubire viitoare sub forma
unei compensaţii vitoare lunare , ca o recunoaştere riscurilor
profesiei, este hilară. Oare de ce M.Ap.N. nu a făcut un astfel de demers? Am vrea să ştim cine a
împiedicat M.Ap.N. să acţioneze cu
onestitate în favoarea angajaţilor săi. Poate juristul gl. bg. dr. Maciu
Florin ne va lămuri.
Eu ştiu un singur lucru, că
în naivitatea şi idealismul meu, la începutul carierei militare când am semnat
singurul contract cu M.Ap.N, nici nu m-am gândit la perspectiva pensiei
militare. Eram bucuros pentru profesiunea aleasă şi speram că buna mea credinţă
va fi recompensată aşa cum se cuvine de către cei din conducerea M.Ap.N .La fel
au gândit şi colegii mei. Realitatea, atunci când am părăsit sistemul militar, s-a dovedit a fi o mare mizerie, în care
statul, oricând şi oricum, după opinia subordonaţilor gl. bg. dr. Maciu Florin,
îmi poate diminua sau mări aleatoriu un drept care are în spatele lui mulţi ani
plini de împliniri profesionale, dar şi
de sacrificii personale.
După anul 2002 conform
art.41din Legea 80/1995, modificată prin O.U.G. nr.90/2001 s-au încheiat noi contracte
care în esenţă prevedeau:
-
Perioada contractului;
-
Posibilitaea înoirii sau nu a contractului;
- Pe timpul executării
contractului părţile au drepturile şi obligaţiile prevăzute de reglementările
legale în vigoare.
La data respectivă, Legea
164 prevedea:
-
Art. 1- Dreptul la pensii şi
asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se exercită
în condiţiile prezentei legi.
-
Art. 2 -Sistemul pensiilor militare
de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii
publice şi siguranţei naţionale acoperă riscurile activităţii militare
-
Art. 4 -În sistemul
pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării
naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se acordă următoarele
prestaţii:
a) pensii militare de stat;
a) pensii militare de stat;
La rândul ei Legea nr. 80/1995 la art. 11 prevedea :”
Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la
pensie militară potrivit legii.
A apărut , în urmă
elaborării în perioada 2010-2012 a noii
legislaţii privind pensiile,o problema foarte gravă pentru M.Ap.N. De ce nu a respectat contractele perfect legale întocmite după 2002 şi cine este responsabil
de această situaţie.
Tot Legea 164/2001 la art.1
prevedea că M.Ap.N. “asigură aplicarea
reglementărilor referitoare la pensiile militare de stat”şi “iniţiază propuneri de acte
normative în domeniu”. Foarte interesante prevederile acestui articol.
Nimeni nu ne-a lămurit încă care a fost
rolul M.Ap.N. în emiterea Legii 119/ 2010, O.G. nr. 1/2011 şi Legii nr. 263 /2010. Singurul care ne
poate lămuriri este un alt jurist, avansat general cu patru stele, Gabriel Oprea, la vremea respectivă ministrul
al apărării naţionale.
Dacă M.Ap.N. recunoaşte prin
acest document că nu a acţionat în favoarera cadrelor militare, prin
neintroducerea în textul
contractului a prevederii referitoare la acordarea unei compensaţii viitoare
lunare în urma deschiderii drepturilui de pensie, acum nu are nici o justificare
pentru neintroducerea acestei prevederi în textul contractelor în vigoare şi a
celor care vor fi întocmite în viitor. Îi sfătuiesc pe colegii activi să
solicite de urgenţă acest lucru, pentru
a evita umilinţele la care noi, naivii anilor 1960-2010, am fost supuşi în
ultimii patru ani. Nimeni nu poate avea
încredere în bunacredinţă a conducerii M.Ap.N.!
În timp ce subordonaţii gl, bg.dr. Maciu Florin făceua aceste
demersuri în justiţie, Victor Ponta , primul ministru al României, ne asigura
că va rezolva cu prioritate problema pensiilor militare. În acelaşi timp Mircea
Duşa, ministrul apărării naţionale, asigura pensionarii militari că noul
proiectul al legii pensiilor militare va fi discutat de urgenţă în parlament,
iar de la 1 ianuarie 2014, nouă lege va fi pusă în aplicare. Suntem în
aprilie 2014, aţi mai auzit ceva despre această lege, al cărui proiect nici nu se mai ştie unde se
află?Minte primul ministru, minte ministrul apărării, mint subordonaţii
acestuia! Noi pensionarii militari cu ce
suntem vinovaţi să suportăm aceste mizerii? Cu siguranţă viitorul pe care ni-l
pregătesc aceşti domni nu ne va fi favorabil .Tocmai de aceea trebuie să fim
uniţi şi să putem reacţiona cu fermitate la încercările acestor conducători
nedemni!
Col.(r.)
Remus Macovei
duminică, 9 martie 2014
INFORMARE
La solicitarea filialei Constanţa a S.C.M.D.,
vineri, 7 martie 2014, a avut loc o întâlnire informală a membrilor filialei cu
domnul col.(r.) Mircea Dogaru. Pe parcursul a trei ore
şi jumătate de discuţii deosebit de
animate s-au discutat problemele cu care se confruntă S.C.M.D. la nivel central
şi la nivelul filialei constănţene. În final s-au stabilit următoarele :
-
Membrii filialei , la
alegerile europarlamentare , vor vota conform propriilor lor opţiuni;
-
Cu majoritate de voturi
s-a aprobat că membrii de sindicat care doresc
pot să se implice în strângerea de semnături pentru candidaţii
independenţi sau partidele agreate de S.C.M.D.;
-
Este necesară o mai mare
implicare a conducerii S.C.M.D. pentru adoptarea legislaţiei militare (pachetul - Legea
Statutului cadrelor militare, Legea pensiilor militare şi Legea Rezerviştilor);
-
Conducerea S.C.M.D. să fie
mai vocală în luarea unei atitudini ferme faţă de cei care nu îşi respectă
promisiunile: primul ministru, vicepim ministru, ministrul apărării naţionale;
-
Să înceteze disputele personale între membrii
din conducerea S.C.M.D. în spaţiul public;
-
Să se revadă prevederile statutare care
egaliizează din punct de vedere al
votului filialele, neţinându-se
cont de numărul de membri ai acestora;
- Să se exercite o mai mare
presiune asupra factorilor decidenţi pe termenii de apariţie a legilor
favorabile militarilor;
-
Dacă actuala conducere într-un timp rezonabil nu va obţine
rezultatele pe care le aşteptăm şă îşi prezinte demisia .
Biroul operativ al Filialei Constaţa a S.C.M.D.
miercuri, 5 martie 2014
marți, 4 martie 2014
Răspuns
tipic al Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.
Printr-o
petiţie, înregistrată la Casa de
Pensii Sectorială a M.Ap.N. cu nr.RP185
/23.01. 2014, am
solicitat, pentru a se evita confuziile, greşelile
, erorile sau abuzurile , să se dispună următoarele
măsuri:
-
Publicarea metodologiei
de aplicare a prevederilor art.1 alin. (4) din Legea nr. 241 /2013;
-
Anual, în luna
februarie, fiecare pensionar aflat sub incidenţa acestui articol să fie
anunţat în scris despre cuantumul acumulat, ca urmare a aplicării prevederilor
acestuia.
Parcă
în bătaie de joc, directorul adjunct fără nume (probabil col. Valeriu Roşu) în
răspunsul dat la 28.02.2014, după ce mă
trimite să citesc Observatorul Militar nr.6
/2014, mă anunţă că
cererea mea nu poate fi rezolvată favorabil din cauza lipsei de temei legal.Am
aflat astfel de la domnul director că
Legea nr.241/2013 nu face referire la elaborarea unei
metodologii de aplicare a prevederilor art.1 alin.(4)
şi nici la anunţarea în scris a fiecărui beneficiar al drepturilor de pensie,
aflat sub incidenţa acestor prevederi legale, despre cuantumul pensiei rezultat
în urma majorării valorii punctului de pensie.
Ceea
ce au publicat colegii de la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. în
Observatorul Militar sunt doar câteva
exemple simple. Situaţiile apărute urmare a aplicării Legii 119/2010 şi a O.G. nr.1/2011 sunt mult mai multe şi mai complexe şi fiecare pensionar militar are dreptul să ştie
cum reprezentanţii Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. aplică
această lege.
Acest
domn director adjunct, are impertinenţa să îmi amintească că în toate
situaţiile M.Ap.N. a respectat
prevederile actelor normative în
vigoare referitoare la actualizarea, recalcularea, revizuirea şi plata
pensiilor.Şi atunci zecile de mii de contestaţii şi zecile de mii de procese de
ce au apărut, domnule director? După acest domn, pensionarii militari, pe
lângă că sunt nesimţiţi, probabil că sunt bolnavi cu capul, dacă după aplicarea”
exemplară” a legilor de către M.Ap.N. sunt
totuşi nemulţumiţi.
Fiecare
pensionar militar are posibilitatea să înmulţească valoarea punctului de pensie
cu punctajul mediu anual şi să afle cuantumul
rezultat. Dar pensionarii militari au învăţat să nu mai aibă încredere
în reprezentanţii Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N, tocamai din acuza
greşelilor , erorilor şi abuzurilor care au fost comise în perioada de tristă
amintire, 2009 – 2013.
De aceea este necesar ca anual, în luna
februarie, fiecare pensionar să fie anunţat în scris despre cuantumul acumulat, urmare a aplicării
prevederilor art.1 alin.(4).Avem nevoie de dovada că între calculele făcute de
noi şi calculele reperezentanţilor Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. există
o concordanţă deplină. Pentru a înlătura orice suspiciune reprezentanţii Casei
de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. sunt
obligaţi să facă acest lucru, tocmai pentru a
asigura liniştea şi siguranţa atât de necesare pensionarilor militari.
Trebuie să reţină colegii noştri că poartă o mare vină pentru necazurile pe care ni le-au produs în perioada anterioară
şi să ia măsuri ca astfel de evenimente neplăcute să nu se mai producă. Pe domnii colegi de la Casa de Pensii
Sectorială a M.Ap.N. îi rog să nu încalce legile, dar să le aplice şi cu puţin
suflet, din respect faţă de miile de pensionari militari.
Col.(r) Remus Macovei
Abonați-vă la:
Postări (Atom)