luni, 24 martie 2014

ZIUA FERICIRII , LA M.Ap.N.

      Pe data de  20 martie 2014, la sediul M.Ap.N., a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanţi ai Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, conduşi de domnul colonel Adrian Marius Şuşu, împuternicit ca locţiitor al  Şefului Direcţiei Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică şi  Comisia de dialog a S.C.M.D., condusă de domnul gl. (r.) Constantin Năstase.
Spre surprinderea noastră, am aflat de la o distinsă doamnă colonel, consilier juridic, că în acea zi se sărbătorea în întreaga lume, începând cu anul 2012, Ziua Fericirii. O.N.U. a dorit că prin această iniţiativă, să încurajeze guvernele pentru a se  preocupa mai mult de starea de bine a cetăţenilor.
Încă de la începutul întâlnirii am remarcat cu neplăcere faptul că 6 din cei 9 participanţi din partea M.Ap.N., deşi sunt colonei activi, au venit îmbrăcaţi civil la această activitate. Oare de ce le este ruşine acestor domni să poarte haina militară? Noi, rezerviştii prezenţi am fost  fericiţi că  pe parcursul multor ani am avut privilegiul să purtăm  cu cinste ţinuta militară.Şi am purtat-o cu mare mândrie, în toate împrejurările.
Discuţiile cele mai aprinse s-au purtat în legătură cu nepunerea în aplicare de către Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. a hotărârilor definitive , irevocabile şi executorii emise de căre Curţile de Apel Piteşti şi Constanţa, prin care se anulau deciziile de recalculare emise şi se repuneau în plată pensiile anterioare emise în baza Legii 164/2001. Reprezentanţii M.Ap.N., mulţi dintre ei jurişti, au susţinut că aceste decizii definitive, irevocabile şi executorii emise în noiembrie 2011, nu au fost puse în aplicare, deoarece ei au intuit că în noiembrie 2012 Curtea Constituţională va emite o hotărâre care să anuleze efectele acestor decizii ale Curţilor de Apel.
S-a adus la cunoştinţă reprezentanţilor M.Ap.N.  faptul că sunt în curs de desfăşurare acţiuni ale D.N.A., împotriva unor personalităţi importante, tocmai pentru că au refuzat să pună în aplicare hotărâri definitive, irevocabile şi executorii ale unor instanţe judecătoreşti. Probabil distinşii jurişti ai M.Ap.N. uită că în România , teoretic , nimeni nu este mai presus de lege. Reprezentanţii M.Ap.N., refractari la toate argumentele noastre  au  făcut promisiunea totuşi că vor întocmi un răspuns documentat care să prezinte poziţia ministerului în această problemă.
Pentru a anula discriminarea dintre cadrele  militare trecute în rezervă până la 31 decembrie 2010 şi cele trecute în rezervă după 1 ianuarie 2011, generată de încadrarea  diferită în  grupele de muncă, deşi ambele categorii de cadre  militare şi-au desfăşurat activitatea în aceleaşi condiţii de muncă,  am propus ca reprezentanţii M.Ap.N. să elaboreze un proiect de act normativ care să completeze  art.29 din Legea 263/2010, astfel încât cadrele militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011 să poată  beneficia de o  încadrare similară  în condiţiile de muncă ca şi cele trecute în rezervă după 01.01.2011.
Am mai propus ca pentru cadrele militare în activitate, prin ordin al ministrului apărării naţionale, să se întocmească un nou contract, care să prevadă că, urmare a riscurilor profesiei, angajatorul M.Ap.N. va sigura şi garanta angajatului o despăgubire viitoare, sub forma unei prestaţii viitoare lunare, în urma deschiderii drepturilor de pensie. Astfel angajatul se va putea bucura de un drept câştigat şi va evita umilinţele la care am fost supuşi noi,pensionarii militari.
Urmarea a neîndeplinirii angajamentelor asumate de domnul Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, la întâlnirea  cu reprezentanţii S.C.M.D. din 04 martie 2013 am rugat să i se amintescă acestuia următoarele:
-         Nici  la ora actuală  S.C.M.D.  nu  beneficiază de sedii în spaţii aparţinând M.Ap.N;
-     Nici până la ora actuală nu s-au făcut publice rezultatele controlului realizat în legătură cu greşelile şi abuzurile existente la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. Din diferite alte surse am aflat că la Centru Militar Zonal Bucureşti au fost completate ilegal Fişe cu locuri de muncă, că prin ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.S.12/2013 a fost numită o comisie a Statului Major General, care a verificat aceste fişe, luând măsura anulării acestora. Era normal să se comunice câte astfel de cazuri au fost descoperite, care sunt persoanele implicate în aceste activităţi, paguba produsă şi sancţiunile care s-au aplicat.
Referitor la problema apariţiei noii legii a pensiilor militare am fost anunţaţi că M.Ap.N.a înaintat proiectul întocmit de doamna avocat Sârbu Simona, că acesta a fost modificat în unele puncte şi nu se ştie când va fi aprobat. Proiectul PLX 109 nu se mai discută, prevederile acestuia probabil vor fi cuprinse în noua lege a pensiilor militare.
Cu ocazia acestei întâlniri am sesizat reţinerea/ teama, reprezentanţilor M.Ap.N. în a prelua şi transmite problemele ridicate de noi către conducerea ministerului. Senzaţia reprezentanţilor S.C.M.D.  participanţi la această întâlnire, a fost că am asistat la un dialog al surzilor, în care problemele şi  argumentele noastre nici nu erau luate în seamă.Cu această ocazie nu am sesizat nici o diferenţă între  atitudinea reprezentanţilor M.Ap.N. din actuala guvernare şi cea din timpul guvernării portocalii.
Am fi vrut să transmitem reprezentanţilor M.Ap.N., profitând de Ziua Fericirii, că noi, rezerviştii militari atât de blamaţi, suntem fericiţi că am încheiat cariera militară cu fruntea sus, fără a ne implica în grave cazuri de corupţie, aşa cum se întâmplă astăzi frecvent la nivelul conducerii armatei. Suntem de asemenea fericiţi când începem o nouă zi, când avem cu cine  împărtăşi gândurile şi visele noastre, când simţim aprecierea celor din jur şi când ne bucurăm pentru lucruile mărunte ale vieţii.
Dar am suferit şi suferim cumplit atunci când simţim ostiliatea celor aflaţi vremelnic la conducerea Ministerului Apărării Naţionale, care din ordin politic şi pentru a-şi obţine/menţine funcţiile  acceptă să ne umilească şi să nu ne acorde drepturile legal cuvenite. Fericirea acestor ”puternici ai zilei” îşi are echivalentul în funcţiile deţinute, în banii corespunzători acestora, în  gradele şi decoraţiile prezente şi viitoare. Fericirea acestora este falsă, ea bazându-se pe încălcarea legilor, pe răul făcut conştient unor foşti militari. Ar trebui să reţină reprezentanţii M.Ap.N. că atât timp cât vor fi percepuţi ca duşmanii pensionarilor militari, fericirea lor nu are nici o valoare.

Col.(r.) Remus Macovei

marți, 18 martie 2014

    INFORMARE

  Vă prezentăm mai jos răspunsul D.M.R.U. primit de domnul C-dor.(r.) Golea Pompiliu, la solicitarea de emitere a unui act normativ care să prevadă aplicarea H.G.nr.1294/2001 (cu modificările şi completările ulterioare) şi cadrelor militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011.

PRECIZARE DMRU
La solicitarea dumneavoastra adresata Ministerului Apararii Nationale, privind emiterea unui act normativ care să prevadă aplicarea Hotărârii Guvernului nr.1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate, cu modificările şi completările ulterioare şi cadrelor militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011, vă comunicăm următoarele:
            Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice prevede expres la art.29 alin.(1) că „sunt încadrate în condiţii deosebite locurile de muncă stabilite în baza criteriilor şi metodologiei prevăzute de legislaţia în vigoare la data încadrării acestora”, iar la alin.(2) că „în domeniul apărării naţionale încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii se realizează pe baza criteriilor şi metodologiei de încadrare prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate”.
            În cuprinsul Legii nr.263/2010 nu se regăseşte o dispoziţie referitoare la cadrele militare trecute în rezervă/retragere înainte de intrarea în vigoare a legii, respectiv 01.01.2011, similară art.9 alin.(5) din legislaţia anterioară, respectiv Legea nr.164/2001 privind pensiile militare de stat. Acest articol prevedea expres că respectivele condiţii de muncă (mai favorabile), se acordă şi pentru cadrele militare trecute în rezervă înainte de intrarea în vigoare a legii, respectiv 01.04.2001.
            Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 nu limitează, doar prin ea însăşi, sfera de adresabilitate a actului normativ, şi nici modificările ulterioare.
            În schimb, pe baza principiului legal al ierarhiei actelor normative, orice modificare sau completare (favorabilă sau, eventual, defavorabilă) a locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.1294/2001 este opozabilă numai cadrelor militare în activitate cărora trebuie să li se aplice „legislaţia în vigoare la data încadrării acestora”, aşa cum solicită, imperativ, textul susmenţionat din lege.              
                Subliniem şi faptul că potrivit art.74 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, ordinele şi celelalte acte normative emise de conducătorii ministerelor trebuie să se limiteze strict la cadrul stabilit de actele pe baza şi în executarea cărora au fost emise şi nu pot conţine soluţii care să contravină prevederilor acestora.
            Ca urmare, nici în Ordinul ministrului apărării naţionale nr.M.116/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate, cu modificările şi completările ulterioare, ca act subsecvent Hotărârii Guvernului nr.1294/2001, cu modificările şi completările ulterioare, nu se poate prevedea că acesta   s-ar aplica şi cadrelor militare trecute în rezervă/retragere, până la data intrării în vigoare a acestuia.
            Prin urmare, doar în situaţia completării în prealabil de către legiuitor a art.29 din Legea nr.263/2010, în sensul precizat anterior, pot beneficia de încadrare în condiţii de muncă şi cadrele militare trecute în rezervă înainte de 01.01.2011.



Biroul Operativ

miercuri, 12 martie 2014

SEMNAL DE ALARMĂ. Ofițeri ai Armatei Române din Bistrița: UDMR urmărește destrucurarea României și crearea Ungariei Mari
March 10, 2014   Dan Tanasa   5 Comments

FOTO: adevarul.ro
SCRISOARE DESCHISA,
Primului ministru al Guvernului Romaniei,
Presedintelui Partidului Conservator,
Presedintelui Partidului Social Democrat,
Presedintelui Uniunii Nationale pentru Progresul Romaniei,
Presedintelui Partidului National Liberal,
Scrisoarea noastra deschisa se doreste a fi un semnal de alarma pentru intreaga noastra clasa politica. In virtutea Constitutiei Romaniei privind dreptul la opinie, dorim sa atragem atentia, atat Primului ministru al Guvernului Romaniei, cat si presedintelui Partidului National Liberal: oamenii au votat U.S.L.-ul cu majoritatea zdrobitoare de 70%, un vot decisiv impotriva regimului Basescu, dar si impotriva celor care au sustinut cu inversunare acest regim dictatorial, antiromanesc. Este vorba de Partidul Democrat Liberal, dar si de UDMR, care, chiar daca legal, nu este partid,se comporta ca atare.
Nu putem uita ca UDMR-ul a fost la guvernare mai mult de 20 de ani. Cu ce a contribuit aceasta grupare ilegala, (ca partid politic), la dezvoltarea economica si sociala a Romaniei ? Nu a interesat-o decat obtinerea de privilegii, nu atat pentru maghiarii din Romania, cat pentru ei personal. Uitati-va ce averi formidabile au dobandit conducatorii udemeristi chiar in detrimentul propriilor concetateni! Folosind lozinci iredentiste, antiromanesti, amenintand pe maghiarii corecti si cinstiti, si-au cladit propriile fiefuri in care taie si spanzura fara nici o frica. Ba, mai mult, si-au vandut voturile celor care au dat mai mult.
Sprijiniti puternic, chiar si financiar, de un stat care numai prieten nu ne este, dar si de unii tradatori politicieni romani, UDMR-ul doreste sa ajunga, din nou, la putere, asa cum a fost o perioada foarte mare de timp.
Domnule Prim ministru, domnilor presedinti ai partidelor din arcul guvernamental, argumentele dumneavoastra ca numai asa asigurati stabilitatea politica in Romania, sunt false.
Daca sustineti ca doriti stabilitate politica, va adresam urmatoarele intrebari la care asteptam raspuns:
  • de ce nu ati respectat acordul incheiat in cadrul USL, acord pentru care majoritatea covarsitoare a romanilor si-a dat acceptul ?
  • de ce nu ati acceptat solicitarile PNL care, in nici un caz, nu erau adresate impotriva intereselor natioanle ?
  • de ce acceptati conditiile injositoare pentru noi, ca romani, impuse de o grupare care nu are nici un drept legal de a participa la guvernarea tarii, intrucat este o grupare constituita pe criterii entice, nu pe criterii politice, conditii impuse de pe o pozitie de forta si de lipsa de respect fata de noi ca romani ?
  • de ce doriti cu ardoare aducerea la guvernare a UDMR-lui atata timp cat aceasta grupare etnica nu a venit cu nici o propunere de dezvoltare economica a tarii, ci numai cu pretentii pentru satisfacerea intereselor proprii, care, in fond, urmaresc o separare de Romania ?
  • cum ar reactiona guvernul american daca romanii din America ar solicita, prin analogie, toate conditiile puse de UDMR, pentru romanii care traiesc in America ?
  • de ce in toate tarile Europei conditia esentiala pentru a trai si munci acolo este de a vorbi limba tarii respective, noi nu suntem in Europa, pentru noi nu sunt valabile aceste reglemntari ?
Prin demersurile dumneavoastra veti starni un val de nemultumiri, nu numai ale romanilor din Transilvania, ci si ale tuturor romanilor. Chiar doriti cu ardoare sau inconstienta, amplificarea unui focar care ar putea duce la o situatie exploziva ce ar putea scapa de sub control si care ar putea pune in pericol integritatea tarii ?
Sustinerea in Parlamentul Romaniei a unor legi care vor crea discriminari intre cetatenii acestei tari – Legea Statutului minoritatilor nationale, Legea educatiei si invatamantului, s.a.,- va determina un vot negativ adresat intregii clase politice, atat la alegerile europarlamentare, cat si la cele prezidentiale dar, mai ales, la alegerile care ar urma in 2016, sau in alegeri anticipate. Atragem atentia ca gruparea iredentista din UDMR urmareste destrucurarea Romaniei si crearea Ungariei Mari, asa cum au declarat in nenumarate randuri reprezentantii lor.
Domnule prim ministru, va avertizam ca demersul dumneavoastra de a forma guvernul cu UDMR-ul va crea conditiile pentru destramarea tarii, si veti fi raspunzator in fata poporului roman pentru fapte de tradare nationala. O majoritate parlamentara se construieste prin sustinerea alegatorilor, nu prin aliante contra intereselor nationale, asa cum a procedat Basescu si vedem acum ca procedati si dumneavoastra!
Un grup de ofiteri in rezerva din garnizoana Bistrita in numele carora semneaza:
Col.(rz) Ciama Lucian
Col.(rz) Ciobotaru Stefan
Col.(rz) Magerusan Vasile
Col.(rz) Suciu Nicolae
Col.(rz) Pop Nicolae
Col.(rz) Filip Dorin
Col.(rz) Mariesan Mircea
Col.(rz) Cotu Vasile
Col.(rz) Cordovan Ioan
Col.(rz ) Talos Maftei


marți, 11 martie 2014

Nu aveţi încredere în angajatorul M.Ap.N.

      La data de 21.02.2014, Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică, prin consilierul juridic Comănescu Florina Roxana, aparţinând Asociaţiei Consilierilor Juridici ”Fidelis Legis”, depune la Dosarul nr. 692/3/2014 o Întâmpinare, care naşte multe semne de întrebare asupra modului în care M.Ap.N. înţelege să respecte şi să protejeze interesele pensionarilor militari. Redau un pasaj din acest document:
Cu privire la susţinerile reclamantului în ceea ce priveşte încălcarea principiilor ocrotirii drepturilor dobândite şi încălcarea dispoziţiilor Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, înstanţa  nu se poate aprecia decât în sensul respingerii acestor aprecieri.
Învederăm instanţei că, aceste principii nu au fost avute în vedere la acordarea acestui tip de pensie, respectiv acordarea pensiei pe baza contribuţiilor private suplimentare ale reclamantului sau pe baza unei convenţii între angajator şi angajat cu privire la acordarea  unei compensări  pentru asumarea riscurilor profesionale.
Pensia de serviciu este un tip de pensie consacrat exclusiv de legile române, care nu este garantat de nici un principiu  comunitar şi nu se încadrează în nici unul din dintre tipurile de pensie recunoscute  de normele comunitare.
Asumarea funcţiei de cadru militar în Ministerul Apărării Naţionale, nu a fost determinată de prefigurarea unei compensaţii din partea statului constând în acordarea  pensiei de serviciu după retragerea din activitate, neputând reprezenta cauza exercitării funcţiei.
Cu totul alta ar fi fost situaţia dacă, la momentul accederii în profesie, angajatului i-ar fi fost prezentat prin contract, riscurile profesiei şi totodată în considerarea acestui risc, i-ar fi fost garantată o despăgubire viitoare din partea angajatorului sub forma unei prestaţii viitoare lunare , în urma deschiderii drepturilor de pensie. Numai aşa am putea discuta despre existenţa unui drept câştigat.
 Apreciem că, apariţia Legii nr.164/2001  privind pensiile militare de stat poate fi privită ca un act benevol din partea statului, de a-şi asuma anumite cheltuieli din bugetul propriu prin care să contribuie la majorarea drepturilor de pensie pentru anumite categorii profesionale alese după criterii proprii , fără însă a garanta perpetuarea acestui act al său pentru viitor.
 Pe cale de consecinţă, apreciem că în speţă  nu poate fi vorba de un drept câştigat în accepţiunea reclamantului ,ci mai degrabă de un drept acordat temporar de către stat în limita posibilităţilor sale economice.
În ceea ce priveşte nerespectarea principiului neretroactivităţii, suntem în măsură a aprecia că Legea nr. 119/2010 nu dispune pentru trecut şi nu intervine asupra drepturilor deja dobândite, pensiile încasate în temeiul vechii legi nefiind afectate, procesul de recalculare privind doar cuantumul pensiei de care va beneficia reclamantul pe viitor, deci prestaţiile viitoare, nefiindu-le afectate drepturile dobândite în baza unei legi.
Având în atenţie acest principiu, statul poate oricând, interveni, pentru viitor, cum a mai făcut-o de altfel şi în trecut, cu ocazia fiecărei recalculări, de care cu siguranţă a beneficiat şi reclamantul.
Prin urmare ,modificările privind cuantumul pensiei nu afectează dreptul  de proprietate,”bunul garantat”, fiind dreptul la pensie, nu cuantumul acesteia”.
Acest document este elaborat de Direcţia Pentru Relaţia cu Parlamentul şi Asistenţă Juridică din M.Ap.N. , condusă de generalul bg. dr.Florin Maciu.
Acesta după o experienţă de 9 ani comandant de subunitate şi ofiţer cu activitatea de personal la un batalion de transmisiuni(1981-1990), odată cu absolvirea  Facultăţii de Drept a avut o carieră ascendentă, ca  jurist, numai la  eşaloanele superioare ale Armatei Române. A fost avansat general de brigadă, completând lotul  format din  eminenţi  jurişti, intendenţi, finanţişti, medici (chirurgi, stomatologi, oftalmologi, etc.) cu care s-a pricopsit armata română, după 1990. Deosebit de semnificativ este faptul că în perioada 2010-2012, atunci când s-a declanşat ofensiva decisivă împotriva  “nesimţiţilor” de pensionari militari, a fost detaşat în funcţia de director adjunct la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Domnul ministrul  Gabriel Oprea  ştie de ce. Pentru faptele sale de arme  a fost decorat  în anul 2004 cu Ordinul naţional “Steaua României, în grad de cavaler”. În acelaşi an, ca o coincidenţă,  a fost decorată cu acelaşi  înalt ordin şi  gl. bg. Maria Lupu, o altă  personalitate militară de excepţie. Aici s-ar impune totuşi o întrebare – de ce nici un comandant de batalion care a acţionat cu deosebit profesionalism în teatrele de operaţii  din Irak sau Afganistan şi făcând  cinste ţării nu a fost decorat cu acest ordin?
 Documentul elaborat de subordonaţii gl. bg. Maciu Florin este ruşinos pentru M.Ap.N. şi într-o armată normală el ar trebui urmat de demiterea acestuia de urgenţă.
Prin acest document se recunoaşte existenţa unui standard dublu  în relaţia angajator(M.Ap.N.) şi angajat (cadrele militare).  Cadrelor militare - aflate permanent în slujba naţiunii, 24 de ore din 24, singura categorie profesională care era obligată să îşi sacrifice  viaţa atunci când apărarea ţării o cere – au fost obligate să îşi respecte integral  obligaţiile asumate. Orice abatere se sancţiona cu  îndepărtarea din sistemul militar.Pentru angajator situaţia este cu totul alta. Conducerea politică a statului , prin M.Ap.N. ca angajator, poate oricând schimba regulile privind asigurarea dreptului la pensie. Aceasta poate benevol, potrivit acestui document, să mărească pensile, care ulterior pot fi scăzute funcţie de interesele unui grup politic,  aflat întâmplător/ accidental la putere.Prevederea conform căreia statul poate garanta doar pensia militară, nu şi cuantumul acesteia este profund imorală. Aşa cum obligaţiile cadrelor au fost respecate integral, nu benevol, tot aşa şi statul român trebuie să respecte îndatoririle asumate referitoare la cei mai oneşti cetăţeni ai săi.
Prevederea conform căreia  pensia militară este un bun câştigat, doar dacă angajatorul ar fi garantat o despăgubire viitoare sub forma unei compensaţii vitoare lunare , ca o recunoaştere riscurilor profesiei, este hilară. Oare de ce M.Ap.N. nu a făcut un astfel de demers?  Am vrea să ştim cine a împiedicat M.Ap.N.  să acţioneze cu onestitate în favoarea angajaţilor săi. Poate juristul gl. bg. dr. Maciu Florin  ne va lămuri.
Eu ştiu un singur lucru, că în naivitatea şi idealismul meu, la începutul carierei militare când am semnat singurul contract cu M.Ap.N, nici nu m-am gândit la perspectiva pensiei militare. Eram bucuros pentru profesiunea aleasă şi speram că buna mea credinţă va fi recompensată aşa cum se cuvine de către cei din conducerea M.Ap.N .La fel au gândit şi colegii mei. Realitatea, atunci când am părăsit sistemul militar,  s-a dovedit a fi o mare mizerie, în care statul, oricând şi oricum, după opinia subordonaţilor gl. bg. dr. Maciu Florin, îmi poate diminua sau mări aleatoriu un drept care are în spatele lui mulţi ani plini  de împliniri profesionale, dar şi de sacrificii personale.
După anul 2002 conform art.41din Legea 80/1995, modificată prin O.U.G. nr.90/2001 s-au încheiat noi contracte care în esenţă prevedeau:
-         Perioada contractului;
-         Posibilitaea înoirii sau nu a contractului;
-  Pe timpul executării contractului părţile au drepturile şi obligaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
La data respectivă, Legea 164 prevedea:
-         Art. 1- Dreptul la pensii şi asigurări sociale pentru cadrele militare este garantat de stat şi se exercită în condiţiile prezentei legi.
-         Art. 2 -Sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale acoperă riscurile activităţii militare
-         Art. 4 -În sistemul pensiilor militare de stat şi asigurărilor sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se acordă următoarele prestaţii:
a) pensii militare de stat;
La rândul ei Legea nr. 80/1995 la art. 11 prevedea :” Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară potrivit legii.
A apărut , în urmă elaborării în perioada 2010-2012 a  noii legislaţii privind pensiile,o problema foarte gravă pentru  M.Ap.N. De ce nu a respectat   contractele perfect legale  întocmite după 2002 şi cine este responsabil de această situaţie.
Tot Legea 164/2001 la art.1 prevedea că M.Ap.N. “asigură aplicarea reglementărilor referitoare la pensiile militare de stat”şi “iniţiază propuneri de acte normative în domeniu”. Foarte interesante prevederile acestui articol. Nimeni nu ne-a lămurit  încă care a fost rolul M.Ap.N. în emiterea Legii 119/ 2010, O.G. nr. 1/2011  şi  Legii nr. 263 /2010. Singurul care ne poate  lămuriri este un alt  jurist, avansat general cu patru stele,  Gabriel Oprea, la vremea respectivă ministrul al apărării naţionale.
Dacă M.Ap.N. recunoaşte prin acest document că nu a acţionat în favoarera cadrelor militare, prin neintroducerea  în textul contractului  a prevederii   referitoare la acordarea unei compensaţii viitoare lunare în urma deschiderii drepturilui  de pensie, acum nu are nici o justificare pentru neintroducerea acestei prevederi în textul contractelor în vigoare şi a celor care vor fi întocmite în viitor. Îi sfătuiesc pe colegii activi să solicite de urgenţă acest lucru,  pentru a evita umilinţele la care noi,  naivii  anilor 1960-2010, am fost supuşi în ultimii  patru ani. Nimeni nu poate avea încredere în bunacredinţă a conducerii M.Ap.N.!
În timp ce subordonaţii  gl, bg.dr. Maciu Florin făceua aceste demersuri în justiţie, Victor Ponta , primul ministru al României, ne asigura că va rezolva cu prioritate problema pensiilor militare. În acelaşi timp Mircea Duşa, ministrul apărării naţionale, asigura pensionarii militari că noul proiectul al legii pensiilor militare va fi discutat de urgenţă în parlament, iar de la  1 ianuarie 2014,  nouă lege va fi pusă în aplicare. Suntem în aprilie 2014, aţi mai auzit ceva despre această lege,  al cărui proiect nici nu se mai ştie unde se află?Minte primul ministru, minte ministrul apărării, mint subordonaţii acestuia!  Noi pensionarii militari cu ce suntem vinovaţi să suportăm aceste mizerii? Cu siguranţă viitorul pe care ni-l pregătesc aceşti domni nu ne va fi favorabil .Tocmai de aceea trebuie să fim uniţi şi să putem reacţiona cu fermitate la încercările acestor conducători nedemni!
Col.(r.) Remus Macovei

duminică, 9 martie 2014

INFORMARE

      La solicitarea filialei Constanţa a S.C.M.D., vineri, 7 martie 2014, a avut loc o întâlnire informală a membrilor filialei cu domnul col.(r.) Mircea Dogaru. Pe parcursul a trei ore şi jumătate de discuţii   deosebit de animate s-au discutat problemele cu care se confruntă S.C.M.D. la nivel central şi la nivelul filialei constănţene. În final s-au stabilit următoarele :
-          Membrii filialei , la alegerile europarlamentare , vor vota conform propriilor lor opţiuni;
-          Cu majoritate de voturi s-a aprobat că membrii de sindicat care doresc  pot să se implice în strângerea de semnături pentru candidaţii independenţi sau partidele agreate de S.C.M.D.;
-          Este necesară o mai mare implicare a conducerii S.C.M.D. pentru adoptarea legislaţiei militare (pachetul  - Legea Statutului cadrelor militare, Legea pensiilor militare şi Legea Rezerviştilor);
-          Conducerea S.C.M.D. să fie mai vocală în luarea unei atitudini ferme faţă de cei care nu îşi respectă promisiunile: primul ministru, vicepim ministru, ministrul apărării naţionale;
-           Să înceteze disputele personale între membrii din conducerea S.C.M.D. în spaţiul public;
-           Să se revadă prevederile statutare care egaliizează din punct de vedere al  votului  filialele, neţinându-se cont de numărul de membri  ai acestora;
-          Să se exercite o mai mare presiune asupra factorilor decidenţi pe termenii de apariţie a legilor favorabile militarilor;
-          Dacă actuala conducere într-un timp rezonabil nu va obţine rezultatele pe care le aşteptăm şă îşi prezinte demisia .


Biroul operativ al Filialei Constaţa a S.C.M.D.



miercuri, 5 martie 2014

INFORMARE
              ȊN ZIUA DE VINERI 07.03.2014,ȊNCEPÂND CU 0RA 13.00,LA SEDIUL FILIALEI CONSTANȚA A S.C.M.D.,VA AVEA LOC ȊNTÂLNIREA INFORMALĂ CU PREŞEDINTELE S.C.M.D. COL.(R.)MIRCEA DOGARU.


BIROUL OPERATIV

marți, 4 martie 2014

Răspuns tipic al Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.

      Printr-o  petiţie,  înregistrată la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. cu  nr.RP185 /23.01. 2014,  am solicitat, pentru  a se evita confuziile, greşelile , erorile sau abuzurile ,  să se dispună următoarele măsuri:  
-          Publicarea metodologiei de aplicare a prevederilor art.1 alin. (4) din Legea nr. 241 /2013;
-          Anual, în luna februarie,  fiecare pensionar aflat sub incidenţa acestui articol să fie anunţat în scris despre cuantumul acumulat, ca urmare a aplicării prevederilor acestuia.
Parcă în bătaie de joc, directorul adjunct fără nume (probabil col. Valeriu Roşu) în răspunsul dat la  28.02.2014, după ce mă trimite să citesc  Observatorul Militar nr.6 /2014,  mă anunţă că cererea mea nu poate fi rezolvată favorabil din cauza lipsei de temei legal.Am aflat astfel de la  domnul director că Legea nr.241/2013  nu face referire la elaborarea unei metodologii de aplicare a prevederilor art.1 alin.(4) şi nici la anunţarea în scris a fiecărui beneficiar al drepturilor de pensie, aflat sub incidenţa acestor prevederi legale, despre cuantumul pensiei rezultat în urma majorării valorii punctului de pensie.
Ceea ce au publicat colegii de la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. în Observatorul Militar  sunt doar câteva exemple simple. Situaţiile apărute urmare a aplicării Legii 119/2010 şi a O.G. nr.1/2011 sunt mult mai multe şi mai complexe şi  fiecare pensionar militar are dreptul să ştie cum reprezentanţii Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. aplică această lege.
Acest domn director adjunct, are impertinenţa să îmi amintească că în toate situaţiile M.Ap.N. a respectat  prevederile actelor normative  în vigoare referitoare la actualizarea, recalcularea, revizuirea şi plata pensiilor.Şi atunci zecile de mii de contestaţii şi zecile de mii de procese de ce  au apărut, domnule director?  După acest domn, pensionarii militari, pe lângă că sunt nesimţiţi, probabil că sunt bolnavi cu capul, dacă după aplicarea” exemplară” a legilor de către   M.Ap.N. sunt  totuşi nemulţumiţi.
Fiecare pensionar militar are posibilitatea să înmulţească valoarea punctului de pensie cu punctajul mediu anual şi să afle cuantumul  rezultat. Dar pensionarii militari au învăţat să nu mai aibă încredere în reprezentanţii Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N, tocamai din acuza greşelilor , erorilor şi abuzurilor care au fost comise în perioada de tristă amintire, 2009 – 2013.
 De aceea este necesar ca anual, în luna februarie, fiecare pensionar să fie anunţat în scris  despre cuantumul acumulat, urmare a aplicării prevederilor art.1 alin.(4).Avem nevoie de dovada că între calculele făcute de noi şi calculele reperezentanţilor Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. există o concordanţă deplină. Pentru a înlătura orice suspiciune reprezentanţii Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N.  sunt obligaţi să facă acest lucru, tocmai pentru a  asigura liniştea şi siguranţa atât de necesare pensionarilor militari. Trebuie să reţină colegii noştri că poartă o mare vină pentru necazurile  pe care ni le-au produs în perioada anterioară şi să ia măsuri ca astfel de evenimente neplăcute să nu se mai producă.  Pe domnii colegi de la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. îi rog să nu încalce legile, dar să le aplice şi cu puţin suflet, din respect faţă de miile de pensionari militari.

Col.(r) Remus Macovei