luni, 23 decembrie 2013
miercuri, 18 decembrie 2013
Lansare carte
În data de Vineri, 13 Decembrie 2013, Uniunea Democrată a
Tătarilor Turco-Musulmani din România (U.D.T.T.M.R.), în colaborare cu
Universitatea „Ovidius” din Constanţa – Facultatea de Istorie şi Ştiinţe
Politice, a organizat o suită de manifestări consacrate Zilei Tătarilor din
România.
Ziua de 13
Decembrie, la propunerea Uniunii Democrate a Tătarilor Turco-Musulmani din
România, a fost decretată pentru a fi
celebrată ca sărbătoare naţională a Tătarilor Dobrogeni, prin Legea 453/2006,
iniţiată de către domnul Aledin Amet, deputat tătar în Parlamentul României în
Legislaturile 2004-2008 şi 2008-2012.
În Aula Magna a Universităţii Ovidius s-au desfăşurat
următoarele activităţi:
1) Simpozionul „Din Istoria Tătarilor” ,în cadrul căruia au prezentat :
a) Col(r.)Remus
Macovei, (Preşedinte Asociaţia Naţională Cultul Eroilor “Regina Maria” – Filiala Constanţa)
“Indeplinirea îndatoririlor militare de către musulmani în Armata Română (1879-1945)”
b) Dr.Virgil Coman (Director Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale - Constanţa )
“Populaţia Tătară versus populaţia Turcă din România într-un document al
P.M.R. din anul 1949”
c) Dr. Aledin Amet (Subsecretar de Stat – Departamentul pentru
Relaţii Interetnice – Guvernul României)
“Parcursul pe care
l-a avut Legea privind declararea zilei de 13 Decembrie drept Sărbătoare a Etniei Tătare din România în Parlament”
d) Prof.Univ.Dr.Nuredin Ibram – Universitatea “Ovidius” -
Constanţa)
“Tătarii în opera lui Nicolae
Tonitza”
2) Lansarea lucrării colective „Din
Istoria Tătarilor” (Vol. III)
3) Lansarea lucrării „Eroi Musulmani în Armata Română”
Autor: Col. (r.) Remus Macovei
4) Festivitatea de premiere a câştigătorilor Concursului de
Eseuri „Tătarii Dobrogeni – Istorie, Tradiţie, Civilizaţie.”
La concurs au participat 34 de elevi
din clasele IX-XII.
Lucrarea „Eroi musulmani în Armata
Română” este dedicată memoriei celor peste 1500 de eroi musulmani , în marea
lor majoritate plugari, care s-au jertfit sub drapelul tricolor la Turtucaia,
Topraisar, Mărăşeşti, Cotu Donului, Oarba de Mureş, Chilioara, Mohostanya sau
Strani.
Lucrarea permite tuturor
dobrogenilor, dar şi tinerilor musulmani, să cunoască, să preţuiască şi să-şi
manifeste recunoştinţa pentru faptele eroice ale militarilor musulmani, care nu
au pregetat să-şi dea viaţa pentru patria lor, România.
Col.(r.)
Cătălin Dănulescu
luni, 16 decembrie 2013
miercuri, 11 decembrie 2013
Ţarcul
de la Alba Iulia
Anul acesta am participat la
festivităţile organizate la Alba Iulia pentru aniversarea a 95 de ani de la Marea Unire. Cu această
ocazie am constatat cu amărăciune cât de departe ne aflăm de entuziasmul înaintaşilor care la 1
decembrie 1918 au realizat cea mai importantă pagină din istoria poporului
nostru. Pentru a înţelege dezamăgirea mea voi prezenta în antiteză desfăşurarea
celor două evenimente.
1 decembrie 1918
100.000 de români din Banat, Crişana,
Maramureş şi Transilvania, împreună cu reprezentanţi ai locuitorilor din
Basarabia, Bucovina şi din „ţară” s-au întrunit în cetatea istorică a neamului
românesc la 1 decembrie 1918 pentru a pune “temeliile
unui viitor mai bun şi mai fericit pentru întreg neamul românesc”.
În
frunte cu preotul, învăţătorul şi primarul, zeci de mii de români îmbrăcaţi în straie de sărbătoare, cu
steaguri tricolore în frunte, cu tabele indicatoare a comunelor ori a
ţinuturilor, s-au adunat pe “Câmpul lui Horea”.
Gărzile
naţionale române au acţionat pentru a
asigurara siguranţa transporturilor pe calea ferată, ordinea în gări, paza
podurilor, întreaga circulaţie spre Alba Iulia şi desfăşurarea în ordine a
marii adunări populare.Pentru a preveni un atac din afară, clădirea Adunării Naţionale a fost înconjurată de trei cordoane de
avanposturi.
Cei
1228 de delegaţi, reprezentând toate cele 130 de cercuri
electorale din cele 27 comitate românești, au fost
desemnaţi în adunări deschise, fiind aleşi ţărani, învăţători, preoţi, avocaţi,
studenţi, ofiţeri , soldaţi, muncitori şi meseriaşi, care se afirmaseră în
lupta pentru unire. Spre exemplificare, din comitatul Satu Mare au participat
81 de delegaţi, din care 32 au fost ţărani, 18 preoţi, 27 intelectuali, 2 meseriaşi şi 2
comercianţi.
La
ora 12.00 , vestea votării Rezoluției Unirii
Transilvaniei cu România a
declanşat un entuziasm de nedescris.
“Se
zvonea, din gură în gură, ca vin aleşii poporului cu hotărârea cea mare,
asteptată de când îi lumea. De undeva mai de departe s-o auzit un cântec care
s-o întins ca flăcările bătute de vânt, peste toată adunarea. Era cântecul
“Desteapta-te, române”, care ne era cunoscut nouă la toţi.
Deodată, de cătră sală o pornit un vuiet care curjea ca un potop de ape spre noi. Am înţăles că s-o hotărât unirea, naduhul din moşi-strămoşi a românilor de peste tot. Nu se poate imajina şi nici povesti bucuria. Mulţi plânjeau, multi să îmbrăţişau chiar dacă nu se cunoşteau, nu puţini păreau înlemniţi în tacere.” Este mărturia doamnei Rafila Bălută , care deşi avea doar 18 ani a facut parte din cei care au reprezentat satul Ghirbom .
Deodată, de cătră sală o pornit un vuiet care curjea ca un potop de ape spre noi. Am înţăles că s-o hotărât unirea, naduhul din moşi-strămoşi a românilor de peste tot. Nu se poate imajina şi nici povesti bucuria. Mulţi plânjeau, multi să îmbrăţişau chiar dacă nu se cunoşteau, nu puţini păreau înlemniţi în tacere.” Este mărturia doamnei Rafila Bălută , care deşi avea doar 18 ani a facut parte din cei care au reprezentat satul Ghirbom .
La rândul lui Lucian Blaga aflat printre zecile de mii de participanţi
remarca:”În ziua aceea am
cunoscut ce înseamnă entuziasmul naţional, sincer, spontan,
irezistibil,organic, masiv.”
Cei
care au avut o implicare deosebită în realizarea actului de la Alba Iulia spre
eternă neuitare, au busturi amplasate în
faţa Muzeului Unirii – Vasile Goldiş, Iuliu Maniu, Gheorghe Pop de Băseşti, ,
Miron Cristea, Iuliu Hossu, Alexandu Vaida Voievod, Ştefan Cicio Pop, Ion Flueraş, Iosif Jumanca, Emil
Haţieganu, Vasile Lucaciu.
1 decembrie 2013
Momentul considerat a fi cel mai important al manifestărilor de la Alba
Iulia a fost depunerea de coroane la
statuia lui Mihai Viteazu. La această activitate au participat aproximativ 2000 de persoane.
În
jurul monumentului jandarmii au realizat un spaţiu protejat prin garduri
metalice în care să se dispună
reprezentanţii autorităţilor centrale şi locale , ai partidelor politice şi ai
diferitelor organizaţii neguvernamentale .În continuare îmi voi permite să
denumesc acest spaţiu”ţarc”.
Dintre
politicieni au fost prezenţi Titus Corlăţean, Mihnea Costoiu, Vasile Blaga, Dan
Diaconescu, Eugen Tomac,Victor Ciorbea, Mihai Răzvan Ungureanu, Teodor Atanasiu
şi Miron Cozma, însoţiţi de delegaţii mai mult sau mai puţin
numeroase. De parcă nu erau suficiente gardurile metalice, politicienii erau protejaţi şi de un numeros dispozitiv
realizat de jandarmi şi reprezentanţi ai
diverselor servicii secrete.
Politicienii
de la putere s-au aşezat în partea dreaptă a monumentului, iar cei ai opoziţiei
actuale în partea stângă. Toţi purtau la gât fulare tricolore. Unii dintre ei,
printre care şi un fost ministru al apărării naţionale, au venit îmbrăcaţi în blugi, că tot era sărbătoarea
naţională a României.
Până
la începerea ceremonialului dintre participanţii
situaţi dincolo de gardurile metalice s-au remarcat următoarele grupuri:
-
Peste 300 de tineri
entuziaşti din Basarabia, purtând steaguri tricolore şi diferite pancarte cu următoarele mesaje: “Vrem Unire”,
”Basarabia
e România”, ”Basarabia , pământ românesc”.
Aceştia scandau pentru unirea Basarabiei
cu România.
-
Un grup de susţinători ai
monarhiei purtând însemnele regale şi
portretele familiei regale scandau: “Monarhia salvează România”şi
“Trăiască
regele”.
-
Peste 300 de persoane
contestatare ale proiectului Roşia Montană au afişat un banner pe care scria “Mineritul
cu cianuri înseamnă moarte”,
au purtat steaguri tricolore şi steaguri cu mesajul”Salvaţi Roşia Montană”.
Reprezentanţii acestui grup scandau:”DNA,
DNA, rezolvaţi corupţia”.
La intonarea imnului naţional ”Deşteaptă-te,
române” fanfara militară a fost acompaniată doar de militarii din garda de onoare.
Pe
timpul depunerii coroanelor de către reprezentanţii Preşedinţiei, Guvernului, Parlamentului
şi ai tuturor partidelor politice grupul
contestatarilor proiectului Roşia Montană au huiduit permanent şi au scandat:”Trădarea
de ţară, în aur se măsoară”, ”Uniţi salvăm Roşia Montană’, ”Trădătorii”,
”Hoţii”.
Am
mai remarcat două delegaţii ale unor
elevi, din Medgidia şi Rovinari, care în frunte cu nişte inimoşi profesori au
participat la acest ceremonial.
Semnificativ,
în premieră , la acest ceremonial toate asociaţiile militarilor în rezervă şi
în retragere, Asociaţia Naţională a
Cadrelor în Rezervă şi în Retragere, Sindicatul Cadrelor Militare
Disponibilizate şi Asociaţia Naţională Cultul Eroilor”Regina Maria” au depus coroane împreună.
Concluzii
În 1918 românii au venit la Alba Iulia să facă istorie şi au făcut-o. În 2013 mare
parte din cei prezenţi au venit doar pentru fasolea cu cârnaţi, pentru ţuica sau vinul fiert, oferit de
autorităţi.
Ceremonialul depunerii coroanelor de
flori a scos în evidenţă ruptura enormă existentă între clasa politică românească şi oamenii obişnuiţi ai acestei ţări. Dacă în
1918 cei 1228 de delegaţi erau cei mai reprezentativi membri ai comunităţii
româneşti, politicienii protejaţi de “ţarcul” de la Alba Iulia în 2013, nu mai
reprezintă de mult interesele nimănui,
nici măcar ale celor care le-au dat votul. Ei nu mai sunt ţărani, muncitori sau
intelectuali, ei sunt politicieni. Politica , în perioada postdecembristă, a
devenit cea mai importantă şi
profitabilă profesie. Cu cât le este mai greu românilor, cu atât le este mai bine politicienilor. Vezi
conturile în bănci, vilele, maşinile de lux şi
mai nou suprafeţele de pământ achiziţionate. Politicienii români cu fularul tricolor la
gât,din” ţarcul “de la Alba Iulia, ca şi cei care în alte locuri protejate din
ţară unde au participat la ceremonialele prilejuite de ziua naţională, au ca principale caracteristici
comportamentale aroganţa
şi cinismul faţă de români şi obedienţa faţă de străini.Prioritatea lor numărul
unu a fost , este şi va fi câştigarea încrederii
şi sprijinului străinilor, chiar dacă
preţul este afectarea interesele
României. Cazurile Roşia Montană şi Pungeşti sunt elocvente în acest sens.
Dacă în
1918 gărzile naţionale apărau participanţii împotriva unor eventuale atacuri ale maghiarilor, după 95 de ani
conducătorii politici din “ţarcul” de la Alba Iulia, erau protejaţi de gardurile
metalice şi cordoanele de jandarmi,
împotriva nemulţumirii propriilor
concetăţeni.
Ar
mai fi de reţinut un fapt semnificativ privind periculozitatea politicienilor
români actuali. Tânăra Sabina, “fetiţa cu bentiţa tricoloră”, un simbol al
românilor din Harghita şi Covasna, care
prin gestul său excepţional, a sensibilizat întreaga Românie,atrăgându-şi
simpatia a milioane de români, în loc să
depună singură o coroană de flori şi să primească aplauzele asistenţei , a fost
flancată de Titus Corlăţean şi Mihnea Costoiu, doi politicieni avizi de imagine pozitivă. Mare ruşine ,
domnilor miniştri! Voi şi colegii din “ţarcul “de la Alba Iulia aţi permis
iredentiştilor maghiari să îşi bată joc de români! Nu aveaţi dreptul să
întinaţi un simbol!
Nu
ştiu dacă politicienii din “ţarcul” de la Alba Iulia au înţeles ceva după desfăşurarea
acestui ceremonial. Nu am văzut pe nici unul dintre ei marcat de acest
eveniment. Au plecat zâmbitori ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Personal sunt convins că nici unul dintre cei din” ţarcul “de la Alba Iulia, la
terminarea carierei politice nu va avea
un bust, care să amintească românilor marile lor fapte. Titus Corlăţean, Mihnea
Costoiu, Vasile Blaga, Dan Diaconescu, Eugen Tomac,Victor Ciorbea, Mihai Răzvan
Ungureanu, Teodor Atanasiu şi Miron Cozma sunt simpli epigoni ai corifeilor
Marii Uniri,. Ei vor rămâne în istoria
României ca cei care au contribuit la
distrugerea a ceea ce generaţii
întregi de români, prin mari sacrificii, au realizat.
Documentul
intitulat “Convocarea Adunării Naţionale de la Alba Iulia” începea cu
cuvintele:”Istoria ne cheamă la fapte”. Cei din” ţarcul” de la Alba Iulia au uitat acest îndemn al
înaintaşilor şi pentru aceasta de 1
decembrie , la Alba Iulia, au fost huiduiţi şi vor fi huiduiţi în continuare
de un număr din ce în ce mai mare de români.
Ei sunt
responsabili de faptul că la Alba Iulia , la 95 de ani de la Marea Unire,
văzduhul dimineţii a fost zguduit de
huiduieli şi nu de de vocile a mii de
români care să intoneze cu mândrie “Deşteaptă-te,
române”, ca în 1918.
În dimineaţa zilei de 1 decembrie 1918 zeci de mii de români au străbătut încrezători drumul spre cetatea istorică a neamului
românesc. După amiază au coborât mulţumiţi de ceea ce înfăptuiseră, grăbiţi să
ajungă acasă şi să comunice celorlaţi românii ce se realizase în
acea zi istorică la Alba Iulia.
În
dimineaţa zilei de 1 decembrie 2013, împreună cu prietenii mei am urcat şi noi plini de entuziasm drumul spre cetate. După câteva ore am coborât pe
acelaşi drum dezamăgiţi şi îngrijoraţi
de răul imens pe care cei din
“ţarcul “de la Alba Iulia îl reprezintă pentru România.
Col.(r.) Remus Macovei
duminică, 8 decembrie 2013
INFORMARE
Începând cu data
de 10 decembrie 2013, filiala S.C.M.D. Constanţa îşi va desfăşura activitatea
în blocul Turn de la Gară (lângă hotelul Maria)-Bulevardul Ferdinand nr.97,Bl.B 1 A ,etajul I, după următorul program:
-
Luni – Vineri – între orele
10.00-13.00
Biroul
Operativ al filialei S.C.M.D. Constanţa
marți, 3 decembrie 2013
marți, 19 noiembrie 2013
COMUNICAT
Pentru
cei care doresc să acţioneze în instanţă pentru recuperarea sumelor reţinute abuziv în perioada ianuarie 2012- septembrie 2013 vă prezentăm oferta doamnei avocat Simona Sârbu. Cei interesaţi să se
prezinte la sediul sindicatului pentru detalii.
COSTURI ACȚIUNE
1. ONORARIU AVOCAT: 250 LEI/FAZA PROCESUALA = TOTAL
500 LEI (FOND + RECURS+ EXECUTARE SILITĂ);
2. ONORARIU DE SUCCES:
10% DIN SUMELE RECUPERATE;
3.
EXPERTIZA CONTABILĂ: 600 - 900 LEI
Ȋn ceea ce priveşte onorariu de avocat acesta este de 500 lei/ întreg
ciclu procesual (fond, recurs si executare silită);
Ȋn ceea ce priveste expertiza contabilă - este posibil ca unele instanţe să aprecieze necesară proba cu
expertiză contabilă pentru determinarea exactă a sumei de recuperate.
* Vom încerca să obţinem o calculaţie de la pârât, fără a fi necesară o
expertiză contabilă, însă este posibil ca instanţa din oficiu să propună această
probă şi să trebuiască ca reclamanţii să suporte aceste costuri.
Ȋn situaţia în care cererea de chemare în judecată va fi admisă,
cheltuieilile efectuate de reclamant, atât cu onorariu avocat (500 lei) şi
onorariu expertiză contabilă ( 600-900 lei) se recuperează pe calea
cheltuielilor de judecată de la pârâtul Ministerul Apărării Naţionale/
Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Ȋn ceea ce priveşte onorariu de succes, acesta va fi pretins şi achitat în
faza de executare, când se recuperează efectiv sumele de bani de către reclamanţi.
Biroul Operativ al Filialei Constanţa
luni, 18 noiembrie 2013
Patriotismul economic şi boala olandeză
Comandor
marină (rez) dr. Golea Pompiliu
La 1 ianuarie 2007 după
eforturi şi sacrificii inclusiv de natură economică,
România
a fost primită în clubul ţărilor europene. Propusă la summitul de la Salonic
din 2003 şi confirmată la Bruxelles pe 18 iunie 2004. La 25 aprilie Bulgaria şi
România au semnat tratatul de aderare la Abaţia Neumünster din Luxembourg.
România încă de la jumătatea
ultimului deceniu al mileniului trecut şi-a afirmat dorinţa de a avea o
economie deschisă.
Trecerea de la o economie de tip centralizat la una deschisă s-a realizat cu conflicte sociale şi
vulnerabilităţi; printre ele scăderea capacităţilor productive atâtea câte erau
ele.
Şi restructurarea cerută trecea de fapt în prima fază printr-o
destructurare.
După anul 2000, Europa şi implicit
România se găsea într-un ciclu economic expansionist influenţat de politicile
„Consensului de la Washinghton”. Investiţiile străine din care jumătate erau
speculative, inundau România încurajând politicile consumatoriste şi mai puţin
cele bazate pe ofertă şi export. Şi toată lumea avea sentimentul prosperităţii
şi traiului decent. Şi eram încrâncenaţi în lupte politice ca şi astăzi de
fapt, uitând de interesul naţional autentic, în timp ce alţii vedeau în sfadele
noastre oportunităţi de afaceri.
Încă din 2007, economişti de marcă au atras atenţia asupra
noului început de
criză.
Uitasem că în Extremul Orient avusese o criză economică soldată cu îmbolnăvirea
„tigrilor asiatici”.
Referindu-se la SUA, Paul Krugman ne atrăgea atenţia că „ceea ce
promotorii lui numesc miracolul pieţei nu e decât rezultatul manipulării
jocului de către cei bogaţi, care după revoluţia industrială au creat o Americă
a lor cu miliardari extravaganţi, muncitori oprimaţi şi lipsa oricărei
preocupări pentru redistribuirea bogăţiei în societate” (Conştiinţa unui
liberal, Editura Publica, 2010 p. 8). Şi mai ştim, că speculaţiile bursiere de
tip Ponzi au dus la criza ce avea să ne cuprindă şi pe noi! De fapt din 2008
pentru că manipulările electorale din România acelor ani cu sprijinul FMI ne-au
împins în 2009!
Cert e că retragerea unei părţi importante din capitalul străin
din România jumătate speculativ, ne-a lăsat fără resurse financiare. Pentru că
noi nu ne-am învrednicit să ne realizăm prin eforturi proprii şi raţionalitate,
echilibrele financiare având un deficit al contului curent ce a atins în 2009
şi 12% din PIB.
Şi uite aşa am fost obligaţi să ne împrumutăm la FMI
pentru.....asigurarea echilibrelor monetare! De investiţii prin apelarea la
Banca Mondială sau la Banca Centrală Europeană nici vorbă! Celelalte ţări au
cam uitat de principiul solidarităţii europene şi şi-au cam văzut de rezolvarea
crizele lor.
Şi aşa a luat naştere conceptul de patriotism economic! L-am auzit
în discursurile doamnei Angela Merkel. Fiecare ţară trebuie să-şi rezolve singură
problemele economice (sportiv sau nu spun eu): creşterea economică , ocuparea
forţei de muncă, controlul inflaţiei, balanţele comerciale de ce nu ....active.
Ca pe vremea mercantilismului!
Şi
iată că patriotismul economic, a făcut din Germania liderul competivităţii
economice. Dar au apărut şi criticii: Adam Posen fost membru al comitetului de
politică monetară a Bank of England şi preşedintele lui Peterson Institute for
International Economics acuză Germania că prin surplusul său comercial şi beneficiile
unei monede europene slabe cauzează probleme în întreaga lume. O spune pe şleau
„ jefuieşte Europa şi restul lumii prin faptul că primeşte o subvenţie pentru exporturile
sale de la un euro mai ieftin decât ar fi fost marca sa şi datorită
slăbiciunilor unor ţări” (SIC!).
O
reacţie radicală la adresa politicii Germaniei, a venit din partea preşedintei
Frontului Naţional (extrema dreaptă) din Franţa nimeni alta decât doamna Marine
Le Pen care i-a cerut „solemn" lui François Hollande
organizarea unui referendum în ianuarie 2014 privind ieşirea Franţei din
Uniunea Europeană.
Chiar dacă
ideea, nu cred că e cea mai inspirată, e interesant ceea ce cere- patru reforme
minimale: revenire organizată la monede naţionale; dizolvarea spaţiului
Shengen; autorizarea patriotismului economic şi reindustrializarea cu
protecţionismul frontierelor ; prevalenţa din nou a dreptului naţional asupra
dreptului european.
Totodată
doamna Marine Le Pen atrage atenţia asupra pericolului reprezentat de "intrarea Bulgariei şi
României în spaţiul Schengen fără vreo limită", care nu
este încă realizată, mai multe ţări exprimându-şi reticenţele!
Radu Golban un profesor de valoare, nimeni altul decât
cel care a descoperit datoria istorică de 18 miliarde euro a Germaniei către
România, trecută în ignorare, în recenta sa carte „ România. Alternative la
corsetul Europei” apărută la Editura Top Form din capitală, arăta că după 1989
„ România a capitulat în mod necondiţionat, cu speranţă şi entuziasm, în faţa
acestor valori şi instituţii ale Occidentului, către care aspirase decenii de-a
rândul. Fascinaţia visului occidental a vrăjit şi populaţia, dar a influenţat
şi decizia şi elitelor, astfel că intrarea României în NATO şi Uniunea
Europeană s-a produs ca un marş triumfal, nu după evaluări în cadru naţional şi
după negocieri temeinice şi responsabile cu viitorii parteneri şi aliaţi” (p.
9-10). Adaug eu! În folos naţional!
Rezultatul mediocrităţii managementului guvernamental, îl
vedem astăzi când România nu mai are active competitive proprii şi este
vulnerabilă în faţa crizei financiare neputând să-şi recreeeze propriile sale
capacităţi productive!
O parte a clasei politice a văzut în
vânzarea resurselor naturale ieftine o cale de relansare economică (SIC!)
uitând de fenomenul cunoscut sub numele de „boala olandeză”.
Paradoxul
ţarilor care au resurse naturale şi ca atare venituri substanţiale (reale sau
potenţiale) la buget dar nu au dezvoltare economică stabilă, este cunoscut în
lumea economică sub termenul de „Boala
Olandeză” (în engleză, The Dutch Disease).
Termenul
s-a născut în 1977 după o analiză a revistei The
Economist despre căderea economiei olandeze din 1959. În acel an, olandezii
au dat peste un substanţial zăcământ de gaze naturale. Bucuroşi, s-au pus pe
exploatat… şi pe încasat. E drept pe alte principii decât cele specifice nouă!
Mai etice!
Banii de pe gaz au început să vină şi să umple
visteria statului. Din păcate însă, cum de multe ori se întâmplă, sfârşitul
poveştii a fost trist.
La scurt timp
după ce au început să încaseze banii de pe gaz, olandezii au observat că
celelalte sectoare ale economiei – în special cel industrial – au avut de
suferit. Economia reală a început să intre în declin. A contractat practic o boală. Care sintetic poate
fi spusă explicată astfel: dezvoltarea sustenabilă nu poate fi
susţinută cu bani câştigaţi uşor. Politicile de dezvoltare economică ale
statelor dezvoltate, pun exploatarea resurselor printre ultimele priorităţi. Multe preferă să conserve resursele pe care
le au pentru vremuri cu adevărat grele!
Pentru orice
ţară cu probleme economice, disponibilitatea resurselor este o seducţie mare.
Exploatarea şi vânzarea acestor resurse generează venituri imediate, în surplus
faţă de economia reală. Ceea ce este de fapt un blestem bine deghizat-
„blestemul resurselor”. Surplusul de
venit peste ce produce economia reală, pune presiuni asupra monedei naţionale,
iar o monedă naţională apreciată descurajează exporturile. Şi încurajează
importurile de produse finite care salvează alte ţări care aplică reperele „
patriotismului economic”. Pentru ele desigur!
Exploatarea
resurselor concurează practic direct cu economia reală. Astfel, fiecare leu
scos din exploatarea resurselor naturale, va concura cu leii generaţi de alte sectoare
economice. Problema este că aceste „alte” sectoare economice sunt cele care ar
trebui să permită creşterea economică sustenabilă a României.
A doua
problemă e că această concurenţă este neloială. Şi parcă nu e în ton cu
filozofia Uniunii Europene.
Dacă firmele
din economia reală trebuie să se concureze unele cu altele pentru angajaţi,
contracte, şi capital, companiile miniere scot practic bani din piatră facili.
Veniturile
generate de această industrie, le permit să atragă oamenii cei mai bine
calificaţi de la nivel local, oferindu-le salarii pe care firme din economia
reală nu şi le pot permite. De exemplu, o mică fermă nu are cum să concureze cu
un gigant din industria minieră. Se ajunge astfel ca o mare parte a forţei de
muncă să fie acaparată într-o industrie care nu generează inovaţie, şi care
prin raţiunea ei nu este sustenabilă.
Mai toate localităţile
miniere au eşuat în crearea unei baze economice alternative.
S-a văzut şi
la Roşia Montană, guvernanţii dând dovadă de francheţe dezarmantă în luări de
cuvânt –„doar asta ştiu să facă din tată în fiu”.
Salarile
oferite de industria minieră atrag mare parte din forţa de muncă locală,
şi descurajează iniţiativa privată. Când exploatarea minei ajunge la declin,
trage de obicei după ea şi infrastructura economică şi socială construită în
jurul ei.”
Asta s-a văzut
după închiderea marilor mine din anii 1996-2000.
Revenind la conceptul
teoretic de „ patriotism economic”, analiza evoluţiilor din Europa arată în
contextul crizei financiare, că guvernele continuă să încerce să orienteze
economiile lor, mai degrabă decât lăsându-i pe piețele libere . În ciuda declaraţiilor privind
liberalizarea pieţelor, intervenționismul
este incontestabil. Mascat de investiţiile seducătoare în alte ţări pentru
găsirea de resurse ieftine şi oportunităţi.
Este clar că a apărut deja
sub masca globalizării o nouă politică care determină guvernele să devină
creative. Fără a nega economia deschisă caută forme de asigurare a
sustenabilităţii economice ca o reacţie la posibile reacţii din mediul extern.
O carte apărută recent în
SUA intitulată „ Economic Patriotism in Open Economies” scrisă de Ben
Clift şi Cornelia
Woll scoate în evidenţă aceste provocări pe timp de criză.
Mie
imi este clar că paradigma creşterii şi dezvoltării economice trebuie să se
schimbe. O Românie în Uniunea Europeană cu reguli clare ca de exemplu deficit
bugetar şi de cont curent uniform pentru toţi componenţii. Pentru că
deh....inclusiv reprezentanţi ai FMI au
afirmat că unele ţări pot sa aibă deficite mai mari decât altele!
Adică
mai neaoş spus, au voie să aibă mai mulţi bani la dispoziţie pentru dezvoltare
în raport cu alţii! Care, trebuie să aştepte cu serenitate, prin efectul
multiplicator să ajungă şi la ei într-o zi efectele pozitive ale integrării!
O
Românie cu o dependenţă de maxim 50% faţă de schimburile economice din Uniunea
Europeană şi un comerţ omnidirecţional. Nu spun lucruri noi.
Vreau
să mai relatez un singur aspect: Ungaria de lângă noi vrea să devină a doua
putere industrială a Europei Unite. După Germania. A spus-o domnul Orban.
Şi
mai mult! Va construi şi centre de procesare a resurselor naturale la graniţa
cu România! În lanţul logistic şi valoric general planificat pentru această
strategie. E de meditat! Asta înseamna tot patriotism economic! Şi nu e de
acuzat!
Dimpotrivă!
Ca
o încheiere!
După
sursele Ministerului Finanţelor, încasările zilnice ale României sunt: de 123
milioane euro din care cea mai mare parte provin fonduri europene (SIC!) iar cheltuielile de circa 129 milioane euro! Din
start un deficit zilnic de 6 milioane euro!
Încasările
din activităţile rezidente nu ajung, ca să susţină nevoile economice şi
sociale. De exemplu pensiile şi salariile sănătatea, educaţia!
Fie
şi numai prezentarea acestui argument este suficientă, pentru a scoate în
evidenţă necesitatea aplicării pe baza unor strategii bine focalizate a
conceptului de patriotism economic şi de valorificare superioară într-un
complex integrat a resurselor naturale.
Veritas laborant nimis saepe,
extinguitur nunquam (Desi respins de nenumarate
ori, adevarul nu piere niciodata).
ori, adevarul nu piere niciodata).
duminică, 17 noiembrie 2013
COMUNICAT
Rog
preşedinţii de filiale să sprijine această iniţiativă a colegului nostru
lt.col.(r) Gabriel Burlacu, postând acest material pe pagina filialei
dumneavostră. Pentru judeţele unde nu au fost stabilite persoane de contact rog
să desemnaţi o persoană din cele interesate de acest demers pentru a ţine
legătura operativ cu lt.col.(r) Gabriel Burlacu (tel.0748608652).
Pe măsura desfăşurării acestei acţiuni vom posta
detalii pe pagina filialei nostre.
Preşedinte S.C.M.D. Filiala Constanţa
Col.(r) Remus Macovei
Iniţiativă
pentru
recuperarea ajutoarelor neîncasate la trecerea în rezervă (2011,2012,2013)şi
pentru acordarea “Semnului onorific în serviciul patriei “/acordarea unei
clase superioare pentru cei trecuţi în rezervă cu drept e pensie începând cu
01.01. 2005
FOARTE IMPORTANT !
ȊN ATENȚIA TUTUROR
CELOR INTERESAȚI
UN GRUP DE MILITARI ŞI POLIȚIŞTI CARE
AU FOST TRECUȚI ȊN REZERVĂ ȊN ULTIMII 3 ANI , AU DESFĂŞURAT PE PARCURSUL ULTIMELOR
8-9 LUNI, INTENSE CĂUTĂRI, MAI ALES IN BUCUREŞTI, PENTRU GĂSIREA UNUIA SAU MAI
MULTOR AVOCAȚI CARE SĂ-I REPREZINTE CU SUCCES PENTRU RECUPERAREA AJUTOARELOR NEÂNCASATE
LA TRECEREA ȊN REZERVĂ . DUPĂ ȊNDELUNGI CĂUTĂRI ,VĂ PUTEM SPUNE CĂ DOAR CÂTEVA CABINETE ŞI SOCIETĂȚI DE
AVOCATURĂ AU FOST INTERESATE ȊN REZOLVAREA ACESTOR SPEȚE . DINTRE ACESTEA, NUMAI O SINGURĂ FIRMĂ DE AVOCATURĂ (CUNOSCUTĂ,DE ALTFEL) A
CONFIRMAT CĂ A IDENTIFICAT O SERIE DE
SOLUȚII JURIDICE PRIN CARE, DEOPOTRIVĂ MILITARII ŞI POLIȚIŞTII INDREPTĂȚIȚI
ȊŞI POT RECUPERA ACESTE DREPTURI ACTUALE ŞI CÂŞTIGATE . CEI CARE NU AU GĂSIT SOLUȚII
S-AU EXPRIMAT GENERIC : « VA FI FOARTE GREU, PUTEM ȊNCERCA, DAR
ESTE APROAPE IMPOSIBIL, NU A MAI CÂŞTIGAT NIMENI ȊN ȚARĂ », ETC .
SINGURA FIRMĂ DE AVOCATURA CARE ȊNTR-ADEVĂR
A RĂSPUNS EXIGENȚELOR NOASTRE A PROCEDAT ȊN FELUL URMĂTOR : A SOLICITAT 45
ZILE TIMP DE STUDIU (REZONABIL ȊN RAPORT DE ALTE FIRME - DINTRE CARE UNELE AU
ŞI UITAT SĂ RASPUNDĂ SOLICITĂRII NOASTRE) PENTRU CA SPEȚELE SĂ POATĂ FI
« DESCIFRATE » DE UN GRUP DE SPECIALIŞTI ŞI ȊNAINTE DE EXPIRAREA ACESTEI
PERIOADE NE-AU CONTACTAT ŞI NE-AU COMUNICAT URMATOARELE :
DUPĂ STUDIEREA ACTELOR NORMATIVE ȊN DOMENIU,
PĂREREA UNANIMĂ A CELOR IMPLICAȚI ESTE CĂ AJUTOARELE LA
TRECEREA ȊN REZERVĂ VOR PUTEA FI RECUPERATE; ASTA PENTRU CĂ STUDIUL
ACTELOR NORMATIVE INCIDENTE S-A FACUT ȊNTR-UN MOD ANALITIC, FRAZĂ CU FRAZĂ ŞI
VIRGULĂ CU VIRGULĂ, ASTFEL ȊNCÂT SĂ FIE IDENTIFICATE TOATE ATUURILE PENTRU CÂŞTIGAREA
ACESTOR PROCESE . AU FOST STUDIATE ŞI TOATE ASPECTELE CU CARE REPREZENTANȚII PARTILOR
ADVERSE VOR ȊNCERCA SĂ NE PUNĂ ȊN DIFICULTATE .
VĂZÂND PUȚIN RETICIENȚA NOASTRĂ (ŞI PE BAZA
A CEEA CE ’’PĂȚISEM’’CU ALȚI AVOCAȚI PÂNĂ ATUNCI), NE-AU CONFIRMAT CĂ NU ŞI-AR
PUNE ȊN JOC REPUTAȚIA PENTRU BANI ,DACĂ NU AR CONSIDERA CĂ SUNT DESTULE CONSIDERENTE, PE BAZA JURISPRUDENȚEI NAȚIONALE ŞI A C.E.D.O.
CARE SĂ POATĂ CONDUCE LA CÂŞTIGAREA CAUZELOR.
ȊN
IPOTEZA PUSĂ DE NOI - CE SE ȊNTAMPLĂ DACĂ TOTUŞI INSTANȚELE NAȚIONALE NU NE VOR
DA CÂŞTIG DE CAUZĂ-DÂNŞII AU RĂSPUNS CĂ ȊN ACEST CAZ VOR ȊNAINTA ACȚIUNEA LA C.E.D.O.,
DAR CĂ ȊN PROPORȚIE DE 90% NU SE VA AJUNGE ACOLO .
PENTRU
BUNA DESFAŞURARE A ACȚIUNII , SOCIETATEA DE AVOCATURĂ NE-A PUS CÂTEVA CONDIȚII:
NEPOLITIZAREA DE NICIUN FEL A ACESTEI
ACȚIUNI ;
LIBERTATE DE ABORDARE ȊN MODUL DE FORMULARE
ŞI SUSȚINERE A ACȚIUNILOR COLECTIVE ;
RESPECTAREA ȊNTRU TOTUL A CONDIȚIILOR
CONTRACTUALE, DE AMBELE PĂRȚI ŞI DECI , SERIOZITATE MAXIMĂ ;
ORGANIZARE IREPROSABILĂ LA NIVEL
JUDEȚEAN ŞI NAȚIONAL ;
PÂNĂ LA SEMNAREA CONTRACTULUI DE ASISTENȚĂ JURIDICĂ
CU PRIMII CLIENȚI (CEL PUȚIN) NU SE VA FACE CUNOSCUT NUMELE FIRMEI DE
AVOCATURĂ, PENTRU CĂ NU SE DOREŞTE A SE FACE PUBLICITATE MASCATĂ ACESTEIA ȊN
DETRIMENTUL ALTOR AVOCAȚI SAU FIRME DE AVOCATURĂ ( CU TOATE CĂ NU POATE FI
VORBA DESPRE AŞA CEVA ,DIN MOMENT CE NOI AM ALES FIRMA DE AVOCATURĂ) .
TOȚI PARTICIPANȚII VOR PRIMI DOCUMENTE
CARE SĂ ATESTE PLATA ONORARIILOR ;
URMAŞII
CELOR DECEDAȚI CARE VOR PARTICIPA LA ACȚIUNI,
VOR AVEA REDUCERI LA PLATA ONORARIILOR DE PARTICIPARE
(50%) ;
DE
ASEMENEA, SOCIETATEA DE AVOCATURA NE MAI DĂ UMATOARELE SFATURI :
TREBUIE AVUT ȊN VEDERE FAPTUL CĂ ACESTE
DREPTURI , POT FI RECUPERATE EXCLUSIV PRIN INTERMEDIUL UNOR ACȚIUNI JUDECĂTOREŞTI
. CHIAR DACĂ EXISTĂ MINIME ŞANSE CA DREPTURILE SĂ FIE REINTRODUSE ȊNCEPÂND CU
ANUL VIITOR, (2014) NU SE VA PUTEA PUNE ȊN DISCUȚIE APLICAREA LOR RETROACTIVĂ –
RESPECTIV PENTRU ANII 2011, 2012 ŞI 2013 !
ESTE FIRESC CA CEI INDREPTĂȚIȚI SĂ SE
GÂNDEASCĂ ŞI LA FAPTUL CĂ, ȊN SITUAȚIA CÂSTIGULUI DE CAUZĂ, DREPTURILE LOR NU
FOR PUTEA FI ȊNDESTULATE DIN CAUZA LIPSEI DE BANI DE LA BUGET . ATENȚIE !
– HOTARÂRILE DEFINITIVE ŞI IREVOCABILE
CARE CONSFINȚESC DREPTUL FIECĂRUIA DINTRE CEI INDREPTĂȚIȚI LA PRIMIREA SUMELOR
CE SE CUVIN ȊN BAZA LEGII, SUNT TITLURI EXECUTORII ! SUMELE/DREPTURILE
PREVĂZUTE ȊN HOTARARILE JUDECĂTOREŞTI, URMEAZĂ A FI ACHITATE ACTUALIZAT CU
INDICELE DE INFLAȚIE.
TREBUIE
AVUT ȊN VEDERE ŞI FAPTUL CĂ, INIȚIEREA UNOR ALTE DEMERSURI, INCOMPLETE ŞI
INCORECT FUNDAMENTATE, FĂRĂ A AVEA LA BAZĂ UN STUDIU ŞI O ANALIZĂ JURIDICĂ
COMPLETĂ,CU REZULTATE NEGATIVE, NU MAI OFERĂ PE VIITOR POSIBILITATEA RECUPERĂRII
DREPTURILOR PIERDUTE, HOTĂRÂRILE NEFAVORABILE OBȚINUTE FIIND SUPUSE AUTORITĂȚII
DE LUCRU JUDECAT !
ESTE
RECOMANDABIL SĂ BENEFICIAȚI ACUM DE ACESTE SERVICII, ULTERIOR EXISTAND
POSIBILITATEA DE A ACHITA ONORARIUL
AVOCAȚIAL ȊN CONDIȚII OARECUM MAI DEZAVANTAJOASE ȊN RAPORT DE CEI CARE REUSESC SĂ SE ȊNSCRIE
ȊN PRIMUL VAL DE ACȚIUNI.
-
DEOCAMDATĂ, NU S-A STABILIT EXACT
CÂT VA FI ONORARIU DE PARTICIPARE ȊN
CADRUL ACȚIUNILOR JUDECĂTOREŞTI. ACEST
LUCRU VA FI POSIBIL NUMAI DUPĂ CE SE VA ŞTI NUMĂRUL EXACT AL PARTICIPANȚILOR .
ONORARIUL NU POATE FI NICI LA UN NIVEL EXAGERAT ( MAJORITATEA AVOCAȚILOR
CONTACTAȚI ANTERIOR AU SPUS CĂ FĂRĂ 1300-1800 LEI + TVA/DOSAR NICI NU DISCUTĂ), DAR NICI LA
UN NIVEL FOARTE MIC, PENTRU CA VOR FI INCLUSE MULTE CHELTUIELI (TVA, IMPOZITE
ŞI CONTRIBUȚII, CHELTUIELI PROFESIONALE-CONSUMABILE - ȊN
TOTAL APROXIMATIV 40% DIN ONORARIU).
ACȚIUNILE ȊN INSTANȚĂ PE CARE VI LE PROPUNEM
VIZEAZĂ :
1.RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2013;
2.
RECUPERAREA AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2012;
3. RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2011-PENTRU CEI PENSIONAȚI ;
ATENȚIE :
ACȚIUNILE ȊI VIZEAZĂ ŞI PE URMAŞII LEGALI AI POLIȚISTILOR ,CADRELOR MILITARE ŞI
FUNCȚIONARILOR PUBLICI DIN ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR DECEDAȚI .
4. RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2011-PENTRU CEI DISPONIBILIZAȚI
FĂRĂ DREPT LA PENSIE DIN M.A.I.(CELE 10 SALARII);
PENTRU
FIECARE DIN ACESTE PRIME 4 ACȚIUNI SE VOR FACE PRACTIC
CÂTE 2 DEMERSURI CUPRINSE ȊNTR-O SINGURĂ ACȚIUNE ,PENTRU CĂ NU SE VA
SOLICITA NUMAI ACORDAREA AJUTORULUI EXPRIMAT ȊN NUMARUL DE SALARII/SOLDE CI ŞI
FOLOSIREA CORECTĂ A BAZEI DE CALCUL(SALARIUL /SOLDA DE BAZA DIN ULTIMA LUNĂ DE
ACTIVITATE CARE REIESE DIN DOCUMENTELE OFICIALE-FLUTURAŞII DE SALARIU ŞI
DISPOZIȚIILE DE PERSONAL - ŞI NU BAZA DE
CALCUL FOLOSITĂ ȊNCEPÂND DIN 01.01.2010 PÂNA ȊN PREZENT ,CARE NU ARE LEGĂTURĂ
CU REALITATEA ŞI ESTE MAI MICĂ CU 15-100%.
5 . O
ACȚIUNE DEOSEBITĂ SE REFERĂ LA ACORDAREA SEMNULUI ONORIFIC
ȊN SERVICIUL PATRIEI PENTRU CEI TRECUȚI ȊN REZERVĂ CU DREPT LA PENSIE ȊNCEPAND
CU DATA DE 01.01.2005 (PENTRU A NU SE ȊNCALCA PRINCIPIUL NERETROACTIVITĂȚII
LEGII CIVILE ) ŞI CARE NU ŞI-AU VALORIFICAT ȊNTREAGA VECHIME ȊN DOMENIUL
MILITAR.
EA SE VA
DESFĂŞURA SEPARAT PENTRU OFIȚERI ŞI SUBOFIȚERI(AGENȚI ),PENTRU CĂ LEGILE DE
REGLEMENTARE SUNT SEPARATE .LA ACEASTĂ ACȚIUNE INVITĂM PE TOȚI CEI CARE SUNT
CADRE MILITARE ȊN REZERVĂ DIN M.A.I. ,ADMINISTRAȚIA GENERALĂ A PENITENCIARELOR
ŞI S.R.I. CARE NU ŞI-AU VALORIFICAT, LA
OBȚINEREA SEMNULUI ONORIFIC, PERIOADELE ȊN CARE AU DESFĂŞURAT ACTIVITATE ȊN
CALITATE DE :
a )ELEV(STUDENT)
AL UNEI INSTITUȚII MILITARE DE ȊNVAȚĂMÂNT(MAI PUȚIN LICEUL MILITAR );
b
)MILITAR ȊN TERMEN;
c
)MILITAR CU TERMEN REDUS;
d
)MILITAR ANGAJAT CU CONTRACT;
e
)PERSONAL CIVIL ȊN INSTITUȚII DIN
DOMENIUL A.O.P.S.N.A.J.
PENTRU A
DOBÂNDI O CLASĂ SUPERIOARĂ A SEMNULUI ONORIFIC FAȚĂ DE CEA DEȚINUTĂ , SOLICITANȚII
TREBUIE SĂ ȊNDEPLINEASCĂ URMATOARELE CONDIȚII :
a )SĂ
AIBĂ VECHIME TOTALĂ ȊN SISTEM( INDIFERENT DACĂ AU AVUT CALITATE DE CADRU MILITAR SAU ALTA) DE CEL
PUȚIN 15 ,20 ,25 ANI .
-ACESTĂ
VECHIME SE GASEŞTE ȊN DECIZIA DE PENSIE LA RUBRICA “MILITAR/POLIȚIST/FUNCȚIONAR
PUBLIC PENITENCIAR “ ŞI REPREZINTĂ ȊNTREAGA VECHIME ȊN SISTEM CA POLIȚIST/MILITAR
.
-PENTRU
CEI CARE AU VECHIME ȊN SISTEM ŞI ȊN CALITATE DE PERSONAL CIVIL ,LA PERIOADA
ȊNSCRISĂ ȊN DECIZIA DE PENSIE LA RUBRICA “ MILITAR/POLIȚIST/FUNCȚIONAR PUBLIC
PENITENCIAR “ SE ADAUGĂ ŞI CEA DIN CARTEA DE MUNCĂ CARE ATESTĂ CĂ AU FOST
ANGAJAȚI ȊN INSTITUȚII MILITARE ȊN CALITATE DE PERSONAL CONTRACTUAL .
b ) LA
TRECEREA ȊN REZERVĂ SĂ FI AVUT GRAD MILITAR SAU PROFESIONAL DE OFITER SAU
SUBOFITER (AGENT )
c ) ȊN
ULTIMII 4 ANI DE ACTIVITATE SĂ FI AVUT CALIFICATIVUL DE CEL PUȚIN “ BUN “-CEEA
CE IMPLICĂ OBLIGATORIU CA ULTIMII 4 ANI SĂ FI FOST POLITIŞTI/CADRE MILITARE/FUNCȚIONARI PUBLICI
PENITENCIARE .
d ) SĂ NU
AIBĂ PERIOADE CARE SE SCAD DIN CALCULUL VECHIMII-PERIOADA DE PEDEAPSA DE ȊNCHISOARE
CU SUSPENDARE .
TOȚI CEI
CARE VOR INTRA ȊN PROCES ȊŞI VOR ASUMA
RĂSPUNDEREA CĂ ȊNDEPLINESC TOATE CONDIȚIILE ENUNȚATE MAI SUS .
DACĂ MAI
SUNT SCEPTICI LA ACEST PROCES ,LE PUTEM SPUNE CĂ PÂNĂ LA INTRAREA ȊN VIGOARE A
LEGILOR 573/2004 ŞI 574/2004 , DORINȚA DE A
BENEFICIA DE SEMNUL ONORIFIC PENTRU ȊNTREAGA ACTIVITATE ȊN SISTEM ERA UN
VIS ,DUPĂ APARIȚIA ACESTOR LEGI EA POATE DEVENI REALITATE .
SUNT
MULTE CAZURI DE COLEGI CARE MAI AU DE
COMPLETAT 1-2 ANI PENTRU A BENEFICIA DE O CLASA SUPERIOARĂ A SEMNULUI ONORIFIC (PE
CARE ȊI POT COMPLETA CU PERIOADA DE SCOALĂ MILITARĂ),CÂT ŞI MULTE CAZURI DE
SUBOFIȚERI (AGENȚI) CARE ȊN MOMENTUL TRECERII ȊN CORPUL SUBOFIȚERILOR- ȊN
SPECIAL CONTABILELE ACTIVATE DE LA 01.07.1999 âI CARE ȊN MARE PARTE AU IEŞIT LA PENSIE - AVEAU VECHIME
MARE ȊN CALITATE DE PERSONAL CIVIL ȊN
INSTITUȚII MILITARE(ŞI O POT ADAUGA PE ACEASTA) .
ACȚIUNEA
VIZÂND SEMNUL ONORIFIC ,VA AVEA 2 CAPETE DE CERERE ,PRIMUL FIIND CEL EXPUS MAI
SUS ,IAR AL DOILEA ,RECUPERAREA SUMELOR RESTANTE PE ULTIMII 3 ANI .
DACĂ VOM
PRIMI DESTULE SOLICITĂRI , PUTEM ȊNCEPE ACEST DEMERS ŞI PENTRU CADRELE MILITARE
ȊN REZERVĂ ALE M.Ap.N .
ATENTIE : NU POT ȊNCEPE UNA DINTRE CELE 5 ACȚIUNI PERSOANELE CARE AU
FACUT DEJA UN DEMERS ȊN ACEST SENS ŞI LE-A FOST RESPINSĂ ACȚIUNEA PE FOND .
(AM
PRIMIT SOLICITĂRI ŞI DE LA PERSOANE CARE SUNT ȊN ACEASTĂ SITUAȚIE ŞI NU CUNOŞTEAU
CE ESTE PUTEREA DE LUCRU JUDECAT,ADICA O
CERERE NU POATE FI JUDECATĂ PE FOND DECÂT O SINGURĂ DATĂ ŞI MAI GRAV,AVOCAȚII
NU LE SPUSESERĂ NIMIC ).
PENTRU
BUNA DESFAŞURARE A ACTIVITĂȚII DE CENTRALIZARE LA NIVEL LOCAL, RUGĂM CA DE
ACEASTA SĂ SE OCUPE O PERSOANĂ DIRECT ŞI PERSONAL INTERESATĂ, CARE VA ȚINE
LEGATURA CU PERSOANA DE CONTACT CE ESTE STABILITĂ LA NIVEL NAȚIONAL .PENTRU O
SERIE DE JUDEȚE AU FOST IDENTIFICATE PERSOANELE DE CONTACT(PENTRU ALTELE ,
ACESTA ACTIVITATE ESTE ȊN CURS ) , IAR PENTRU CELELALTE VOM PRIMI SOLICITĂRI
DUPĂ APARIȚIA ACESTUI COMUNICAT .
TOT ȊN
ACEST MOD(PRIN PERSOANELE DE CONTACT) VOR FI TRANSMISE ŞI DOCUMENTELE CE TREBUIE
PREGĂTITE DE FIECARE CLIENT.
PERSOANELE DE CONTACT PENTRU JUDEȚE SUNT :
ARAD
|
PLT.ADJ.ŞEF(R)
|
BOHAN VASILE
|
0756.524.473
|
BACĂU
|
COL.(R)
|
ENEA NECULAI
|
0744.138.866
|
BRĂILA
|
AD.ŞEF
|
STOIAN DUMITRU
|
0764.982.978
|
CĂLĂRAŞI
|
COL.(R)
|
TATU COSTICA
|
0722.353.539
|
CONSTANȚA
|
LT.COL (R)
|
BURLACU
|
0748.608.652
|
MARAMUREŞ
|
M.M.Pr.(R)
|
POP VASILE
|
0758.376.284
|
MEHEDINȚI
|
PLT.ADJ.ŞEF
|
PETCU VIOREL
|
0747.551.446
|
VRANCEA
|
COL.(R)
|
ILIE COSTEL
|
0744.909.757
|
TULCEA
|
COL.(R)
|
DEMIANOV
|
0741.248.478
|
GALAȚI
|
COL.(R)
|
LUNGU
|
0757.067.189
|
IAŞI
|
COL.(R)
|
ROSCA IULIAN
|
0756.858.896
|
SUCEAVA
|
COL.(R)
|
MORARU GHEORGHE
|
0740.060.204
|
TELEORMAN
|
COL.(R)
|
TEODORESCU
|
0784.658.414
|
GIURGIU
|
COL.(R)
|
LNICULESCU NICULAE
|
0722.927.444
|
BUZĂU
|
COL.(R)
|
MARIN ION
|
0742.286.537
|
COVASNA
|
COL.(R)
|
MACAU C-TIN
|
0729.980.594
|
IALOMIȚA
|
PLT.ADJ.ŞEF (R)
|
BOTEANU
|
0763.477.070
|
SIBIU
|
COL.(R)
|
RAU DORIN
|
0728.855.640
|
COMPLETARE PERSOANE DE
CONTACT :
DÂMBOVIȚA COL.(R) CLIPEA ION 0788.807.070
DÂMBOVIȚA COL.(R) CLIPEA ION 0788.807.070
SATU MARE PLT.ADJ.ŞEF (R) ARDELEAN ŞTEFAN 0741.192.354
DOLJ
|
COL.(R)
|
POPA
ANTONIO
|
0766.543.092
|
TIMIŞ
|
PLT.ADJ.ŞEF
PR.(R)
|
PRALEA
ION
|
0745.047.783
|
BOTOŞANI
|
PLT.ADJ.ŞEF
PR.(R
|
AMARANDEI
RAMIRU
|
0757.031.325
|
BISTRIȚA NĂSAUD
|
COL.(R)
|
IONITOAIA
CONSTANTIN
|
0755.050.795
|
GORJ
|
COL.(R)
|
EPURE
ALEXANDRU
|
0724.338.393
|
VÂLCEA
|
LT.COL.(R)
|
SPULBER
|
0745.084.190
|
SUNTEM PE CALE SĂ STABILIM PERSOANE DE
CONTACT ȊN ȊNCĂ 8-9 JUDEȚE ŞI MUNICIPIUL BUCUREŞTI . PERSOANELE INTERESATE DIN
ACESTE JUDEȚE POT LUA LEGĂTURA DIRECT CU ORGANIZATORII . MULTUMIM .
ORGANIZATORII
ACEST COMUNICAT VA FI TRANSMIS CĂTRE PRINCIPALELE
SINDICATE ŞI ASOCIAȚII ALE MILITARILOR ȊN REZERVĂ CÂT ŞI CĂTRE SINDICATELE
POLIȚIŞTILOR ŞI FUNCȚIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL DIN ADMINISTRAȚIA
PENITENCIARELOR CU RUGAMINTEA DE A-L POSTA PE PAGINA LOR ŞI DE A-L FACE
CUNOSCUT CELOR INTERESAȚI .DE ASEMENEA ,RUGĂM SA FIE TRANSMIS DE FIECARE CITITOR
MAI DEPARTE .
Abonați-vă la:
Postări (Atom)