marți, 19 noiembrie 2013
COMUNICAT
Pentru
cei care doresc să acţioneze în instanţă pentru recuperarea sumelor reţinute abuziv în perioada ianuarie 2012- septembrie 2013 vă prezentăm oferta doamnei avocat Simona Sârbu. Cei interesaţi să se
prezinte la sediul sindicatului pentru detalii.
COSTURI ACȚIUNE
1. ONORARIU AVOCAT: 250 LEI/FAZA PROCESUALA = TOTAL
500 LEI (FOND + RECURS+ EXECUTARE SILITĂ);
2. ONORARIU DE SUCCES:
10% DIN SUMELE RECUPERATE;
3.
EXPERTIZA CONTABILĂ: 600 - 900 LEI
Ȋn ceea ce priveşte onorariu de avocat acesta este de 500 lei/ întreg
ciclu procesual (fond, recurs si executare silită);
Ȋn ceea ce priveste expertiza contabilă - este posibil ca unele instanţe să aprecieze necesară proba cu
expertiză contabilă pentru determinarea exactă a sumei de recuperate.
* Vom încerca să obţinem o calculaţie de la pârât, fără a fi necesară o
expertiză contabilă, însă este posibil ca instanţa din oficiu să propună această
probă şi să trebuiască ca reclamanţii să suporte aceste costuri.
Ȋn situaţia în care cererea de chemare în judecată va fi admisă,
cheltuieilile efectuate de reclamant, atât cu onorariu avocat (500 lei) şi
onorariu expertiză contabilă ( 600-900 lei) se recuperează pe calea
cheltuielilor de judecată de la pârâtul Ministerul Apărării Naţionale/
Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Ȋn ceea ce priveşte onorariu de succes, acesta va fi pretins şi achitat în
faza de executare, când se recuperează efectiv sumele de bani de către reclamanţi.
Biroul Operativ al Filialei Constanţa
luni, 18 noiembrie 2013
Patriotismul economic şi boala olandeză
Comandor
marină (rez) dr. Golea Pompiliu
La 1 ianuarie 2007 după
eforturi şi sacrificii inclusiv de natură economică,
România
a fost primită în clubul ţărilor europene. Propusă la summitul de la Salonic
din 2003 şi confirmată la Bruxelles pe 18 iunie 2004. La 25 aprilie Bulgaria şi
România au semnat tratatul de aderare la Abaţia Neumünster din Luxembourg.
România încă de la jumătatea
ultimului deceniu al mileniului trecut şi-a afirmat dorinţa de a avea o
economie deschisă.
Trecerea de la o economie de tip centralizat la una deschisă s-a realizat cu conflicte sociale şi
vulnerabilităţi; printre ele scăderea capacităţilor productive atâtea câte erau
ele.
Şi restructurarea cerută trecea de fapt în prima fază printr-o
destructurare.
După anul 2000, Europa şi implicit
România se găsea într-un ciclu economic expansionist influenţat de politicile
„Consensului de la Washinghton”. Investiţiile străine din care jumătate erau
speculative, inundau România încurajând politicile consumatoriste şi mai puţin
cele bazate pe ofertă şi export. Şi toată lumea avea sentimentul prosperităţii
şi traiului decent. Şi eram încrâncenaţi în lupte politice ca şi astăzi de
fapt, uitând de interesul naţional autentic, în timp ce alţii vedeau în sfadele
noastre oportunităţi de afaceri.
Încă din 2007, economişti de marcă au atras atenţia asupra
noului început de
criză.
Uitasem că în Extremul Orient avusese o criză economică soldată cu îmbolnăvirea
„tigrilor asiatici”.
Referindu-se la SUA, Paul Krugman ne atrăgea atenţia că „ceea ce
promotorii lui numesc miracolul pieţei nu e decât rezultatul manipulării
jocului de către cei bogaţi, care după revoluţia industrială au creat o Americă
a lor cu miliardari extravaganţi, muncitori oprimaţi şi lipsa oricărei
preocupări pentru redistribuirea bogăţiei în societate” (Conştiinţa unui
liberal, Editura Publica, 2010 p. 8). Şi mai ştim, că speculaţiile bursiere de
tip Ponzi au dus la criza ce avea să ne cuprindă şi pe noi! De fapt din 2008
pentru că manipulările electorale din România acelor ani cu sprijinul FMI ne-au
împins în 2009!
Cert e că retragerea unei părţi importante din capitalul străin
din România jumătate speculativ, ne-a lăsat fără resurse financiare. Pentru că
noi nu ne-am învrednicit să ne realizăm prin eforturi proprii şi raţionalitate,
echilibrele financiare având un deficit al contului curent ce a atins în 2009
şi 12% din PIB.
Şi uite aşa am fost obligaţi să ne împrumutăm la FMI
pentru.....asigurarea echilibrelor monetare! De investiţii prin apelarea la
Banca Mondială sau la Banca Centrală Europeană nici vorbă! Celelalte ţări au
cam uitat de principiul solidarităţii europene şi şi-au cam văzut de rezolvarea
crizele lor.
Şi aşa a luat naştere conceptul de patriotism economic! L-am auzit
în discursurile doamnei Angela Merkel. Fiecare ţară trebuie să-şi rezolve singură
problemele economice (sportiv sau nu spun eu): creşterea economică , ocuparea
forţei de muncă, controlul inflaţiei, balanţele comerciale de ce nu ....active.
Ca pe vremea mercantilismului!
Şi
iată că patriotismul economic, a făcut din Germania liderul competivităţii
economice. Dar au apărut şi criticii: Adam Posen fost membru al comitetului de
politică monetară a Bank of England şi preşedintele lui Peterson Institute for
International Economics acuză Germania că prin surplusul său comercial şi beneficiile
unei monede europene slabe cauzează probleme în întreaga lume. O spune pe şleau
„ jefuieşte Europa şi restul lumii prin faptul că primeşte o subvenţie pentru exporturile
sale de la un euro mai ieftin decât ar fi fost marca sa şi datorită
slăbiciunilor unor ţări” (SIC!).
O
reacţie radicală la adresa politicii Germaniei, a venit din partea preşedintei
Frontului Naţional (extrema dreaptă) din Franţa nimeni alta decât doamna Marine
Le Pen care i-a cerut „solemn" lui François Hollande
organizarea unui referendum în ianuarie 2014 privind ieşirea Franţei din
Uniunea Europeană.
Chiar dacă
ideea, nu cred că e cea mai inspirată, e interesant ceea ce cere- patru reforme
minimale: revenire organizată la monede naţionale; dizolvarea spaţiului
Shengen; autorizarea patriotismului economic şi reindustrializarea cu
protecţionismul frontierelor ; prevalenţa din nou a dreptului naţional asupra
dreptului european.
Totodată
doamna Marine Le Pen atrage atenţia asupra pericolului reprezentat de "intrarea Bulgariei şi
României în spaţiul Schengen fără vreo limită", care nu
este încă realizată, mai multe ţări exprimându-şi reticenţele!
Radu Golban un profesor de valoare, nimeni altul decât
cel care a descoperit datoria istorică de 18 miliarde euro a Germaniei către
România, trecută în ignorare, în recenta sa carte „ România. Alternative la
corsetul Europei” apărută la Editura Top Form din capitală, arăta că după 1989
„ România a capitulat în mod necondiţionat, cu speranţă şi entuziasm, în faţa
acestor valori şi instituţii ale Occidentului, către care aspirase decenii de-a
rândul. Fascinaţia visului occidental a vrăjit şi populaţia, dar a influenţat
şi decizia şi elitelor, astfel că intrarea României în NATO şi Uniunea
Europeană s-a produs ca un marş triumfal, nu după evaluări în cadru naţional şi
după negocieri temeinice şi responsabile cu viitorii parteneri şi aliaţi” (p.
9-10). Adaug eu! În folos naţional!
Rezultatul mediocrităţii managementului guvernamental, îl
vedem astăzi când România nu mai are active competitive proprii şi este
vulnerabilă în faţa crizei financiare neputând să-şi recreeeze propriile sale
capacităţi productive!
O parte a clasei politice a văzut în
vânzarea resurselor naturale ieftine o cale de relansare economică (SIC!)
uitând de fenomenul cunoscut sub numele de „boala olandeză”.
Paradoxul
ţarilor care au resurse naturale şi ca atare venituri substanţiale (reale sau
potenţiale) la buget dar nu au dezvoltare economică stabilă, este cunoscut în
lumea economică sub termenul de „Boala
Olandeză” (în engleză, The Dutch Disease).
Termenul
s-a născut în 1977 după o analiză a revistei The
Economist despre căderea economiei olandeze din 1959. În acel an, olandezii
au dat peste un substanţial zăcământ de gaze naturale. Bucuroşi, s-au pus pe
exploatat… şi pe încasat. E drept pe alte principii decât cele specifice nouă!
Mai etice!
Banii de pe gaz au început să vină şi să umple
visteria statului. Din păcate însă, cum de multe ori se întâmplă, sfârşitul
poveştii a fost trist.
La scurt timp
după ce au început să încaseze banii de pe gaz, olandezii au observat că
celelalte sectoare ale economiei – în special cel industrial – au avut de
suferit. Economia reală a început să intre în declin. A contractat practic o boală. Care sintetic poate
fi spusă explicată astfel: dezvoltarea sustenabilă nu poate fi
susţinută cu bani câştigaţi uşor. Politicile de dezvoltare economică ale
statelor dezvoltate, pun exploatarea resurselor printre ultimele priorităţi. Multe preferă să conserve resursele pe care
le au pentru vremuri cu adevărat grele!
Pentru orice
ţară cu probleme economice, disponibilitatea resurselor este o seducţie mare.
Exploatarea şi vânzarea acestor resurse generează venituri imediate, în surplus
faţă de economia reală. Ceea ce este de fapt un blestem bine deghizat-
„blestemul resurselor”. Surplusul de
venit peste ce produce economia reală, pune presiuni asupra monedei naţionale,
iar o monedă naţională apreciată descurajează exporturile. Şi încurajează
importurile de produse finite care salvează alte ţări care aplică reperele „
patriotismului economic”. Pentru ele desigur!
Exploatarea
resurselor concurează practic direct cu economia reală. Astfel, fiecare leu
scos din exploatarea resurselor naturale, va concura cu leii generaţi de alte sectoare
economice. Problema este că aceste „alte” sectoare economice sunt cele care ar
trebui să permită creşterea economică sustenabilă a României.
A doua
problemă e că această concurenţă este neloială. Şi parcă nu e în ton cu
filozofia Uniunii Europene.
Dacă firmele
din economia reală trebuie să se concureze unele cu altele pentru angajaţi,
contracte, şi capital, companiile miniere scot practic bani din piatră facili.
Veniturile
generate de această industrie, le permit să atragă oamenii cei mai bine
calificaţi de la nivel local, oferindu-le salarii pe care firme din economia
reală nu şi le pot permite. De exemplu, o mică fermă nu are cum să concureze cu
un gigant din industria minieră. Se ajunge astfel ca o mare parte a forţei de
muncă să fie acaparată într-o industrie care nu generează inovaţie, şi care
prin raţiunea ei nu este sustenabilă.
Mai toate localităţile
miniere au eşuat în crearea unei baze economice alternative.
S-a văzut şi
la Roşia Montană, guvernanţii dând dovadă de francheţe dezarmantă în luări de
cuvânt –„doar asta ştiu să facă din tată în fiu”.
Salarile
oferite de industria minieră atrag mare parte din forţa de muncă locală,
şi descurajează iniţiativa privată. Când exploatarea minei ajunge la declin,
trage de obicei după ea şi infrastructura economică şi socială construită în
jurul ei.”
Asta s-a văzut
după închiderea marilor mine din anii 1996-2000.
Revenind la conceptul
teoretic de „ patriotism economic”, analiza evoluţiilor din Europa arată în
contextul crizei financiare, că guvernele continuă să încerce să orienteze
economiile lor, mai degrabă decât lăsându-i pe piețele libere . În ciuda declaraţiilor privind
liberalizarea pieţelor, intervenționismul
este incontestabil. Mascat de investiţiile seducătoare în alte ţări pentru
găsirea de resurse ieftine şi oportunităţi.
Este clar că a apărut deja
sub masca globalizării o nouă politică care determină guvernele să devină
creative. Fără a nega economia deschisă caută forme de asigurare a
sustenabilităţii economice ca o reacţie la posibile reacţii din mediul extern.
O carte apărută recent în
SUA intitulată „ Economic Patriotism in Open Economies” scrisă de Ben
Clift şi Cornelia
Woll scoate în evidenţă aceste provocări pe timp de criză.
Mie
imi este clar că paradigma creşterii şi dezvoltării economice trebuie să se
schimbe. O Românie în Uniunea Europeană cu reguli clare ca de exemplu deficit
bugetar şi de cont curent uniform pentru toţi componenţii. Pentru că
deh....inclusiv reprezentanţi ai FMI au
afirmat că unele ţări pot sa aibă deficite mai mari decât altele!
Adică
mai neaoş spus, au voie să aibă mai mulţi bani la dispoziţie pentru dezvoltare
în raport cu alţii! Care, trebuie să aştepte cu serenitate, prin efectul
multiplicator să ajungă şi la ei într-o zi efectele pozitive ale integrării!
O
Românie cu o dependenţă de maxim 50% faţă de schimburile economice din Uniunea
Europeană şi un comerţ omnidirecţional. Nu spun lucruri noi.
Vreau
să mai relatez un singur aspect: Ungaria de lângă noi vrea să devină a doua
putere industrială a Europei Unite. După Germania. A spus-o domnul Orban.
Şi
mai mult! Va construi şi centre de procesare a resurselor naturale la graniţa
cu România! În lanţul logistic şi valoric general planificat pentru această
strategie. E de meditat! Asta înseamna tot patriotism economic! Şi nu e de
acuzat!
Dimpotrivă!
Ca
o încheiere!
După
sursele Ministerului Finanţelor, încasările zilnice ale României sunt: de 123
milioane euro din care cea mai mare parte provin fonduri europene (SIC!) iar cheltuielile de circa 129 milioane euro! Din
start un deficit zilnic de 6 milioane euro!
Încasările
din activităţile rezidente nu ajung, ca să susţină nevoile economice şi
sociale. De exemplu pensiile şi salariile sănătatea, educaţia!
Fie
şi numai prezentarea acestui argument este suficientă, pentru a scoate în
evidenţă necesitatea aplicării pe baza unor strategii bine focalizate a
conceptului de patriotism economic şi de valorificare superioară într-un
complex integrat a resurselor naturale.
Veritas laborant nimis saepe,
extinguitur nunquam (Desi respins de nenumarate
ori, adevarul nu piere niciodata).
ori, adevarul nu piere niciodata).
duminică, 17 noiembrie 2013
COMUNICAT
Rog
preşedinţii de filiale să sprijine această iniţiativă a colegului nostru
lt.col.(r) Gabriel Burlacu, postând acest material pe pagina filialei
dumneavostră. Pentru judeţele unde nu au fost stabilite persoane de contact rog
să desemnaţi o persoană din cele interesate de acest demers pentru a ţine
legătura operativ cu lt.col.(r) Gabriel Burlacu (tel.0748608652).
Pe măsura desfăşurării acestei acţiuni vom posta
detalii pe pagina filialei nostre.
Preşedinte S.C.M.D. Filiala Constanţa
Col.(r) Remus Macovei
Iniţiativă
pentru
recuperarea ajutoarelor neîncasate la trecerea în rezervă (2011,2012,2013)şi
pentru acordarea “Semnului onorific în serviciul patriei “/acordarea unei
clase superioare pentru cei trecuţi în rezervă cu drept e pensie începând cu
01.01. 2005
FOARTE IMPORTANT !
ȊN ATENȚIA TUTUROR
CELOR INTERESAȚI
UN GRUP DE MILITARI ŞI POLIȚIŞTI CARE
AU FOST TRECUȚI ȊN REZERVĂ ȊN ULTIMII 3 ANI , AU DESFĂŞURAT PE PARCURSUL ULTIMELOR
8-9 LUNI, INTENSE CĂUTĂRI, MAI ALES IN BUCUREŞTI, PENTRU GĂSIREA UNUIA SAU MAI
MULTOR AVOCAȚI CARE SĂ-I REPREZINTE CU SUCCES PENTRU RECUPERAREA AJUTOARELOR NEÂNCASATE
LA TRECEREA ȊN REZERVĂ . DUPĂ ȊNDELUNGI CĂUTĂRI ,VĂ PUTEM SPUNE CĂ DOAR CÂTEVA CABINETE ŞI SOCIETĂȚI DE
AVOCATURĂ AU FOST INTERESATE ȊN REZOLVAREA ACESTOR SPEȚE . DINTRE ACESTEA, NUMAI O SINGURĂ FIRMĂ DE AVOCATURĂ (CUNOSCUTĂ,DE ALTFEL) A
CONFIRMAT CĂ A IDENTIFICAT O SERIE DE
SOLUȚII JURIDICE PRIN CARE, DEOPOTRIVĂ MILITARII ŞI POLIȚIŞTII INDREPTĂȚIȚI
ȊŞI POT RECUPERA ACESTE DREPTURI ACTUALE ŞI CÂŞTIGATE . CEI CARE NU AU GĂSIT SOLUȚII
S-AU EXPRIMAT GENERIC : « VA FI FOARTE GREU, PUTEM ȊNCERCA, DAR
ESTE APROAPE IMPOSIBIL, NU A MAI CÂŞTIGAT NIMENI ȊN ȚARĂ », ETC .
SINGURA FIRMĂ DE AVOCATURA CARE ȊNTR-ADEVĂR
A RĂSPUNS EXIGENȚELOR NOASTRE A PROCEDAT ȊN FELUL URMĂTOR : A SOLICITAT 45
ZILE TIMP DE STUDIU (REZONABIL ȊN RAPORT DE ALTE FIRME - DINTRE CARE UNELE AU
ŞI UITAT SĂ RASPUNDĂ SOLICITĂRII NOASTRE) PENTRU CA SPEȚELE SĂ POATĂ FI
« DESCIFRATE » DE UN GRUP DE SPECIALIŞTI ŞI ȊNAINTE DE EXPIRAREA ACESTEI
PERIOADE NE-AU CONTACTAT ŞI NE-AU COMUNICAT URMATOARELE :
DUPĂ STUDIEREA ACTELOR NORMATIVE ȊN DOMENIU,
PĂREREA UNANIMĂ A CELOR IMPLICAȚI ESTE CĂ AJUTOARELE LA
TRECEREA ȊN REZERVĂ VOR PUTEA FI RECUPERATE; ASTA PENTRU CĂ STUDIUL
ACTELOR NORMATIVE INCIDENTE S-A FACUT ȊNTR-UN MOD ANALITIC, FRAZĂ CU FRAZĂ ŞI
VIRGULĂ CU VIRGULĂ, ASTFEL ȊNCÂT SĂ FIE IDENTIFICATE TOATE ATUURILE PENTRU CÂŞTIGAREA
ACESTOR PROCESE . AU FOST STUDIATE ŞI TOATE ASPECTELE CU CARE REPREZENTANȚII PARTILOR
ADVERSE VOR ȊNCERCA SĂ NE PUNĂ ȊN DIFICULTATE .
VĂZÂND PUȚIN RETICIENȚA NOASTRĂ (ŞI PE BAZA
A CEEA CE ’’PĂȚISEM’’CU ALȚI AVOCAȚI PÂNĂ ATUNCI), NE-AU CONFIRMAT CĂ NU ŞI-AR
PUNE ȊN JOC REPUTAȚIA PENTRU BANI ,DACĂ NU AR CONSIDERA CĂ SUNT DESTULE CONSIDERENTE, PE BAZA JURISPRUDENȚEI NAȚIONALE ŞI A C.E.D.O.
CARE SĂ POATĂ CONDUCE LA CÂŞTIGAREA CAUZELOR.
ȊN
IPOTEZA PUSĂ DE NOI - CE SE ȊNTAMPLĂ DACĂ TOTUŞI INSTANȚELE NAȚIONALE NU NE VOR
DA CÂŞTIG DE CAUZĂ-DÂNŞII AU RĂSPUNS CĂ ȊN ACEST CAZ VOR ȊNAINTA ACȚIUNEA LA C.E.D.O.,
DAR CĂ ȊN PROPORȚIE DE 90% NU SE VA AJUNGE ACOLO .
PENTRU
BUNA DESFAŞURARE A ACȚIUNII , SOCIETATEA DE AVOCATURĂ NE-A PUS CÂTEVA CONDIȚII:
NEPOLITIZAREA DE NICIUN FEL A ACESTEI
ACȚIUNI ;
LIBERTATE DE ABORDARE ȊN MODUL DE FORMULARE
ŞI SUSȚINERE A ACȚIUNILOR COLECTIVE ;
RESPECTAREA ȊNTRU TOTUL A CONDIȚIILOR
CONTRACTUALE, DE AMBELE PĂRȚI ŞI DECI , SERIOZITATE MAXIMĂ ;
ORGANIZARE IREPROSABILĂ LA NIVEL
JUDEȚEAN ŞI NAȚIONAL ;
PÂNĂ LA SEMNAREA CONTRACTULUI DE ASISTENȚĂ JURIDICĂ
CU PRIMII CLIENȚI (CEL PUȚIN) NU SE VA FACE CUNOSCUT NUMELE FIRMEI DE
AVOCATURĂ, PENTRU CĂ NU SE DOREŞTE A SE FACE PUBLICITATE MASCATĂ ACESTEIA ȊN
DETRIMENTUL ALTOR AVOCAȚI SAU FIRME DE AVOCATURĂ ( CU TOATE CĂ NU POATE FI
VORBA DESPRE AŞA CEVA ,DIN MOMENT CE NOI AM ALES FIRMA DE AVOCATURĂ) .
TOȚI PARTICIPANȚII VOR PRIMI DOCUMENTE
CARE SĂ ATESTE PLATA ONORARIILOR ;
URMAŞII
CELOR DECEDAȚI CARE VOR PARTICIPA LA ACȚIUNI,
VOR AVEA REDUCERI LA PLATA ONORARIILOR DE PARTICIPARE
(50%) ;
DE
ASEMENEA, SOCIETATEA DE AVOCATURA NE MAI DĂ UMATOARELE SFATURI :
TREBUIE AVUT ȊN VEDERE FAPTUL CĂ ACESTE
DREPTURI , POT FI RECUPERATE EXCLUSIV PRIN INTERMEDIUL UNOR ACȚIUNI JUDECĂTOREŞTI
. CHIAR DACĂ EXISTĂ MINIME ŞANSE CA DREPTURILE SĂ FIE REINTRODUSE ȊNCEPÂND CU
ANUL VIITOR, (2014) NU SE VA PUTEA PUNE ȊN DISCUȚIE APLICAREA LOR RETROACTIVĂ –
RESPECTIV PENTRU ANII 2011, 2012 ŞI 2013 !
ESTE FIRESC CA CEI INDREPTĂȚIȚI SĂ SE
GÂNDEASCĂ ŞI LA FAPTUL CĂ, ȊN SITUAȚIA CÂSTIGULUI DE CAUZĂ, DREPTURILE LOR NU
FOR PUTEA FI ȊNDESTULATE DIN CAUZA LIPSEI DE BANI DE LA BUGET . ATENȚIE !
– HOTARÂRILE DEFINITIVE ŞI IREVOCABILE
CARE CONSFINȚESC DREPTUL FIECĂRUIA DINTRE CEI INDREPTĂȚIȚI LA PRIMIREA SUMELOR
CE SE CUVIN ȊN BAZA LEGII, SUNT TITLURI EXECUTORII ! SUMELE/DREPTURILE
PREVĂZUTE ȊN HOTARARILE JUDECĂTOREŞTI, URMEAZĂ A FI ACHITATE ACTUALIZAT CU
INDICELE DE INFLAȚIE.
TREBUIE
AVUT ȊN VEDERE ŞI FAPTUL CĂ, INIȚIEREA UNOR ALTE DEMERSURI, INCOMPLETE ŞI
INCORECT FUNDAMENTATE, FĂRĂ A AVEA LA BAZĂ UN STUDIU ŞI O ANALIZĂ JURIDICĂ
COMPLETĂ,CU REZULTATE NEGATIVE, NU MAI OFERĂ PE VIITOR POSIBILITATEA RECUPERĂRII
DREPTURILOR PIERDUTE, HOTĂRÂRILE NEFAVORABILE OBȚINUTE FIIND SUPUSE AUTORITĂȚII
DE LUCRU JUDECAT !
ESTE
RECOMANDABIL SĂ BENEFICIAȚI ACUM DE ACESTE SERVICII, ULTERIOR EXISTAND
POSIBILITATEA DE A ACHITA ONORARIUL
AVOCAȚIAL ȊN CONDIȚII OARECUM MAI DEZAVANTAJOASE ȊN RAPORT DE CEI CARE REUSESC SĂ SE ȊNSCRIE
ȊN PRIMUL VAL DE ACȚIUNI.
-
DEOCAMDATĂ, NU S-A STABILIT EXACT
CÂT VA FI ONORARIU DE PARTICIPARE ȊN
CADRUL ACȚIUNILOR JUDECĂTOREŞTI. ACEST
LUCRU VA FI POSIBIL NUMAI DUPĂ CE SE VA ŞTI NUMĂRUL EXACT AL PARTICIPANȚILOR .
ONORARIUL NU POATE FI NICI LA UN NIVEL EXAGERAT ( MAJORITATEA AVOCAȚILOR
CONTACTAȚI ANTERIOR AU SPUS CĂ FĂRĂ 1300-1800 LEI + TVA/DOSAR NICI NU DISCUTĂ), DAR NICI LA
UN NIVEL FOARTE MIC, PENTRU CA VOR FI INCLUSE MULTE CHELTUIELI (TVA, IMPOZITE
ŞI CONTRIBUȚII, CHELTUIELI PROFESIONALE-CONSUMABILE - ȊN
TOTAL APROXIMATIV 40% DIN ONORARIU).
ACȚIUNILE ȊN INSTANȚĂ PE CARE VI LE PROPUNEM
VIZEAZĂ :
1.RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2013;
2.
RECUPERAREA AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2012;
3. RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2011-PENTRU CEI PENSIONAȚI ;
ATENȚIE :
ACȚIUNILE ȊI VIZEAZĂ ŞI PE URMAŞII LEGALI AI POLIȚISTILOR ,CADRELOR MILITARE ŞI
FUNCȚIONARILOR PUBLICI DIN ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR DECEDAȚI .
4. RECUPERAREA
AJUTOARELOR LA TRECEREA ȊN REZERVĂ PENTRU ANUL 2011-PENTRU CEI DISPONIBILIZAȚI
FĂRĂ DREPT LA PENSIE DIN M.A.I.(CELE 10 SALARII);
PENTRU
FIECARE DIN ACESTE PRIME 4 ACȚIUNI SE VOR FACE PRACTIC
CÂTE 2 DEMERSURI CUPRINSE ȊNTR-O SINGURĂ ACȚIUNE ,PENTRU CĂ NU SE VA
SOLICITA NUMAI ACORDAREA AJUTORULUI EXPRIMAT ȊN NUMARUL DE SALARII/SOLDE CI ŞI
FOLOSIREA CORECTĂ A BAZEI DE CALCUL(SALARIUL /SOLDA DE BAZA DIN ULTIMA LUNĂ DE
ACTIVITATE CARE REIESE DIN DOCUMENTELE OFICIALE-FLUTURAŞII DE SALARIU ŞI
DISPOZIȚIILE DE PERSONAL - ŞI NU BAZA DE
CALCUL FOLOSITĂ ȊNCEPÂND DIN 01.01.2010 PÂNA ȊN PREZENT ,CARE NU ARE LEGĂTURĂ
CU REALITATEA ŞI ESTE MAI MICĂ CU 15-100%.
5 . O
ACȚIUNE DEOSEBITĂ SE REFERĂ LA ACORDAREA SEMNULUI ONORIFIC
ȊN SERVICIUL PATRIEI PENTRU CEI TRECUȚI ȊN REZERVĂ CU DREPT LA PENSIE ȊNCEPAND
CU DATA DE 01.01.2005 (PENTRU A NU SE ȊNCALCA PRINCIPIUL NERETROACTIVITĂȚII
LEGII CIVILE ) ŞI CARE NU ŞI-AU VALORIFICAT ȊNTREAGA VECHIME ȊN DOMENIUL
MILITAR.
EA SE VA
DESFĂŞURA SEPARAT PENTRU OFIȚERI ŞI SUBOFIȚERI(AGENȚI ),PENTRU CĂ LEGILE DE
REGLEMENTARE SUNT SEPARATE .LA ACEASTĂ ACȚIUNE INVITĂM PE TOȚI CEI CARE SUNT
CADRE MILITARE ȊN REZERVĂ DIN M.A.I. ,ADMINISTRAȚIA GENERALĂ A PENITENCIARELOR
ŞI S.R.I. CARE NU ŞI-AU VALORIFICAT, LA
OBȚINEREA SEMNULUI ONORIFIC, PERIOADELE ȊN CARE AU DESFĂŞURAT ACTIVITATE ȊN
CALITATE DE :
a )ELEV(STUDENT)
AL UNEI INSTITUȚII MILITARE DE ȊNVAȚĂMÂNT(MAI PUȚIN LICEUL MILITAR );
b
)MILITAR ȊN TERMEN;
c
)MILITAR CU TERMEN REDUS;
d
)MILITAR ANGAJAT CU CONTRACT;
e
)PERSONAL CIVIL ȊN INSTITUȚII DIN
DOMENIUL A.O.P.S.N.A.J.
PENTRU A
DOBÂNDI O CLASĂ SUPERIOARĂ A SEMNULUI ONORIFIC FAȚĂ DE CEA DEȚINUTĂ , SOLICITANȚII
TREBUIE SĂ ȊNDEPLINEASCĂ URMATOARELE CONDIȚII :
a )SĂ
AIBĂ VECHIME TOTALĂ ȊN SISTEM( INDIFERENT DACĂ AU AVUT CALITATE DE CADRU MILITAR SAU ALTA) DE CEL
PUȚIN 15 ,20 ,25 ANI .
-ACESTĂ
VECHIME SE GASEŞTE ȊN DECIZIA DE PENSIE LA RUBRICA “MILITAR/POLIȚIST/FUNCȚIONAR
PUBLIC PENITENCIAR “ ŞI REPREZINTĂ ȊNTREAGA VECHIME ȊN SISTEM CA POLIȚIST/MILITAR
.
-PENTRU
CEI CARE AU VECHIME ȊN SISTEM ŞI ȊN CALITATE DE PERSONAL CIVIL ,LA PERIOADA
ȊNSCRISĂ ȊN DECIZIA DE PENSIE LA RUBRICA “ MILITAR/POLIȚIST/FUNCȚIONAR PUBLIC
PENITENCIAR “ SE ADAUGĂ ŞI CEA DIN CARTEA DE MUNCĂ CARE ATESTĂ CĂ AU FOST
ANGAJAȚI ȊN INSTITUȚII MILITARE ȊN CALITATE DE PERSONAL CONTRACTUAL .
b ) LA
TRECEREA ȊN REZERVĂ SĂ FI AVUT GRAD MILITAR SAU PROFESIONAL DE OFITER SAU
SUBOFITER (AGENT )
c ) ȊN
ULTIMII 4 ANI DE ACTIVITATE SĂ FI AVUT CALIFICATIVUL DE CEL PUȚIN “ BUN “-CEEA
CE IMPLICĂ OBLIGATORIU CA ULTIMII 4 ANI SĂ FI FOST POLITIŞTI/CADRE MILITARE/FUNCȚIONARI PUBLICI
PENITENCIARE .
d ) SĂ NU
AIBĂ PERIOADE CARE SE SCAD DIN CALCULUL VECHIMII-PERIOADA DE PEDEAPSA DE ȊNCHISOARE
CU SUSPENDARE .
TOȚI CEI
CARE VOR INTRA ȊN PROCES ȊŞI VOR ASUMA
RĂSPUNDEREA CĂ ȊNDEPLINESC TOATE CONDIȚIILE ENUNȚATE MAI SUS .
DACĂ MAI
SUNT SCEPTICI LA ACEST PROCES ,LE PUTEM SPUNE CĂ PÂNĂ LA INTRAREA ȊN VIGOARE A
LEGILOR 573/2004 ŞI 574/2004 , DORINȚA DE A
BENEFICIA DE SEMNUL ONORIFIC PENTRU ȊNTREAGA ACTIVITATE ȊN SISTEM ERA UN
VIS ,DUPĂ APARIȚIA ACESTOR LEGI EA POATE DEVENI REALITATE .
SUNT
MULTE CAZURI DE COLEGI CARE MAI AU DE
COMPLETAT 1-2 ANI PENTRU A BENEFICIA DE O CLASA SUPERIOARĂ A SEMNULUI ONORIFIC (PE
CARE ȊI POT COMPLETA CU PERIOADA DE SCOALĂ MILITARĂ),CÂT ŞI MULTE CAZURI DE
SUBOFIȚERI (AGENȚI) CARE ȊN MOMENTUL TRECERII ȊN CORPUL SUBOFIȚERILOR- ȊN
SPECIAL CONTABILELE ACTIVATE DE LA 01.07.1999 âI CARE ȊN MARE PARTE AU IEŞIT LA PENSIE - AVEAU VECHIME
MARE ȊN CALITATE DE PERSONAL CIVIL ȊN
INSTITUȚII MILITARE(ŞI O POT ADAUGA PE ACEASTA) .
ACȚIUNEA
VIZÂND SEMNUL ONORIFIC ,VA AVEA 2 CAPETE DE CERERE ,PRIMUL FIIND CEL EXPUS MAI
SUS ,IAR AL DOILEA ,RECUPERAREA SUMELOR RESTANTE PE ULTIMII 3 ANI .
DACĂ VOM
PRIMI DESTULE SOLICITĂRI , PUTEM ȊNCEPE ACEST DEMERS ŞI PENTRU CADRELE MILITARE
ȊN REZERVĂ ALE M.Ap.N .
ATENTIE : NU POT ȊNCEPE UNA DINTRE CELE 5 ACȚIUNI PERSOANELE CARE AU
FACUT DEJA UN DEMERS ȊN ACEST SENS ŞI LE-A FOST RESPINSĂ ACȚIUNEA PE FOND .
(AM
PRIMIT SOLICITĂRI ŞI DE LA PERSOANE CARE SUNT ȊN ACEASTĂ SITUAȚIE ŞI NU CUNOŞTEAU
CE ESTE PUTEREA DE LUCRU JUDECAT,ADICA O
CERERE NU POATE FI JUDECATĂ PE FOND DECÂT O SINGURĂ DATĂ ŞI MAI GRAV,AVOCAȚII
NU LE SPUSESERĂ NIMIC ).
PENTRU
BUNA DESFAŞURARE A ACTIVITĂȚII DE CENTRALIZARE LA NIVEL LOCAL, RUGĂM CA DE
ACEASTA SĂ SE OCUPE O PERSOANĂ DIRECT ŞI PERSONAL INTERESATĂ, CARE VA ȚINE
LEGATURA CU PERSOANA DE CONTACT CE ESTE STABILITĂ LA NIVEL NAȚIONAL .PENTRU O
SERIE DE JUDEȚE AU FOST IDENTIFICATE PERSOANELE DE CONTACT(PENTRU ALTELE ,
ACESTA ACTIVITATE ESTE ȊN CURS ) , IAR PENTRU CELELALTE VOM PRIMI SOLICITĂRI
DUPĂ APARIȚIA ACESTUI COMUNICAT .
TOT ȊN
ACEST MOD(PRIN PERSOANELE DE CONTACT) VOR FI TRANSMISE ŞI DOCUMENTELE CE TREBUIE
PREGĂTITE DE FIECARE CLIENT.
PERSOANELE DE CONTACT PENTRU JUDEȚE SUNT :
ARAD
|
PLT.ADJ.ŞEF(R)
|
BOHAN VASILE
|
0756.524.473
|
BACĂU
|
COL.(R)
|
ENEA NECULAI
|
0744.138.866
|
BRĂILA
|
AD.ŞEF
|
STOIAN DUMITRU
|
0764.982.978
|
CĂLĂRAŞI
|
COL.(R)
|
TATU COSTICA
|
0722.353.539
|
CONSTANȚA
|
LT.COL (R)
|
BURLACU
|
0748.608.652
|
MARAMUREŞ
|
M.M.Pr.(R)
|
POP VASILE
|
0758.376.284
|
MEHEDINȚI
|
PLT.ADJ.ŞEF
|
PETCU VIOREL
|
0747.551.446
|
VRANCEA
|
COL.(R)
|
ILIE COSTEL
|
0744.909.757
|
TULCEA
|
COL.(R)
|
DEMIANOV
|
0741.248.478
|
GALAȚI
|
COL.(R)
|
LUNGU
|
0757.067.189
|
IAŞI
|
COL.(R)
|
ROSCA IULIAN
|
0756.858.896
|
SUCEAVA
|
COL.(R)
|
MORARU GHEORGHE
|
0740.060.204
|
TELEORMAN
|
COL.(R)
|
TEODORESCU
|
0784.658.414
|
GIURGIU
|
COL.(R)
|
LNICULESCU NICULAE
|
0722.927.444
|
BUZĂU
|
COL.(R)
|
MARIN ION
|
0742.286.537
|
COVASNA
|
COL.(R)
|
MACAU C-TIN
|
0729.980.594
|
IALOMIȚA
|
PLT.ADJ.ŞEF (R)
|
BOTEANU
|
0763.477.070
|
SIBIU
|
COL.(R)
|
RAU DORIN
|
0728.855.640
|
COMPLETARE PERSOANE DE
CONTACT :
DÂMBOVIȚA COL.(R) CLIPEA ION 0788.807.070
DÂMBOVIȚA COL.(R) CLIPEA ION 0788.807.070
SATU MARE PLT.ADJ.ŞEF (R) ARDELEAN ŞTEFAN 0741.192.354
DOLJ
|
COL.(R)
|
POPA
ANTONIO
|
0766.543.092
|
TIMIŞ
|
PLT.ADJ.ŞEF
PR.(R)
|
PRALEA
ION
|
0745.047.783
|
BOTOŞANI
|
PLT.ADJ.ŞEF
PR.(R
|
AMARANDEI
RAMIRU
|
0757.031.325
|
BISTRIȚA NĂSAUD
|
COL.(R)
|
IONITOAIA
CONSTANTIN
|
0755.050.795
|
GORJ
|
COL.(R)
|
EPURE
ALEXANDRU
|
0724.338.393
|
VÂLCEA
|
LT.COL.(R)
|
SPULBER
|
0745.084.190
|
SUNTEM PE CALE SĂ STABILIM PERSOANE DE
CONTACT ȊN ȊNCĂ 8-9 JUDEȚE ŞI MUNICIPIUL BUCUREŞTI . PERSOANELE INTERESATE DIN
ACESTE JUDEȚE POT LUA LEGĂTURA DIRECT CU ORGANIZATORII . MULTUMIM .
ORGANIZATORII
ACEST COMUNICAT VA FI TRANSMIS CĂTRE PRINCIPALELE
SINDICATE ŞI ASOCIAȚII ALE MILITARILOR ȊN REZERVĂ CÂT ŞI CĂTRE SINDICATELE
POLIȚIŞTILOR ŞI FUNCȚIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL DIN ADMINISTRAȚIA
PENITENCIARELOR CU RUGAMINTEA DE A-L POSTA PE PAGINA LOR ŞI DE A-L FACE
CUNOSCUT CELOR INTERESAȚI .DE ASEMENEA ,RUGĂM SA FIE TRANSMIS DE FIECARE CITITOR
MAI DEPARTE .
duminică, 3 noiembrie 2013
ȊNGRIJORARE
Nori de ploaie se adună
Dinspre Cluj spre Odorhei.
Unii vor să ne impună
Să jucăm cum cântă ei.
Unii vor să ne impună
Să jucăm cum cântă ei.
Minţile au luat-o razna;
Umblă zvonul deşănţat
Că-n Harghita şi Covasna
Vor să facă "stat" în Stat !
S-a udat de lacrimi pragul;
În Cristuru e prăpăd!
Imnul românesc şi steagul
Nu se-aud şi nu se văd !
Crişul, Mureşul , Târnava
Umblă zvonul deşănţat
Că-n Harghita şi Covasna
Vor să facă "stat" în Stat !
S-a udat de lacrimi pragul;
În Cristuru e prăpăd!
Imnul românesc şi steagul
Nu se-aud şi nu se văd !
Crişul, Mureşul , Târnava
Poartă jalea în aval.
Nesfârşită e gâlceava;
Nu e linişte-n Ardeal.
Munţii stau să răbufnească;
Fierbe galbenul podiş!
Vatra sfântă strămoşească
E tăiată-n curmeziş.
Se anunţă o furtună
Cu efect devastator:
Impostorii vor să pună
Pe cultură sigla lor.
Atmosfera prevesteşte
Un pericol iminent!
Tot ce sună româneşte
Capătă un alt accent.
Graiul nostru plâns pe vetre,
Legănat de cărărui,
E lovit mereu cu pietre
Ca un pom al nimănui...
Nu lăsaţi ca vorbitorii
Altor limbi pe-acest pământ,
Să ne umble prin istorii
Şi să muşte din cuvânt!
Neamul Românesc nu piere;
Dacii încă mai trăiesc!
Scoateţi steagul la vedere
Şi-n Ţinutul Secuiesc!
De pe stâncile străbune
Decebal ne dă curaj!
Faceţi imnul să răsune
Peste Mureş, pân-la Blaj!
Nu permitem celor care
Se pretind aici stăpâni,
Să ne calce în picioare
Demnitatea de români!
Nesfârşită e gâlceava;
Nu e linişte-n Ardeal.
Munţii stau să răbufnească;
Fierbe galbenul podiş!
Vatra sfântă strămoşească
E tăiată-n curmeziş.
Se anunţă o furtună
Cu efect devastator:
Impostorii vor să pună
Pe cultură sigla lor.
Atmosfera prevesteşte
Un pericol iminent!
Tot ce sună româneşte
Capătă un alt accent.
Graiul nostru plâns pe vetre,
Legănat de cărărui,
E lovit mereu cu pietre
Ca un pom al nimănui...
Nu lăsaţi ca vorbitorii
Altor limbi pe-acest pământ,
Să ne umble prin istorii
Şi să muşte din cuvânt!
Neamul Românesc nu piere;
Dacii încă mai trăiesc!
Scoateţi steagul la vedere
Şi-n Ţinutul Secuiesc!
De pe stâncile străbune
Decebal ne dă curaj!
Faceţi imnul să răsune
Peste Mureş, pân-la Blaj!
Nu permitem celor care
Se pretind aici stăpâni,
Să ne calce în picioare
Demnitatea de români!
Biroul
Opertiv al Filialei Constanţa
Abonați-vă la:
Postări (Atom)