vineri, 5 august 2011

Despre tipizate si despre tipizati

Stimaţi colegi,


Stau şi mă crucesc de acest răspuns care este lipsit de formă şi de conţinut. Oare cel care semnează este colonel cu adevărat? Eu înclin să cred că nu. 
Am lucrat ani buni în Statul Major General, dar dacă mă duceam la vreun şef de-al meu cu o astfel de hârtie, fie ea şi ciornă, la semnat, mâncam bătaie de nu mă vedeam.


Răspunsul este "tipizat" şi nici măcar nu se mai ascund. Au completat cu pixul direct pe adresa tipizată, modificând doar numărul de înregistrare şi numele destinatarului. Acest "tipizat" demostrează chiar numărul mare de solicitări similare. Deci toţi cei care ne-am adresat lor suntem nişte idioţi ce nu au înţeles nimic, dar le cunosc ei foarte bine şi uită-te, cum "ne luminează" şi pe noi.
Oare în Direcţia financiar-contabilă nu există un calculator, pe care să fie editat documentul de răspuns la o petiţie într-un mod personalizat, demonstrând mşcar prin această personalizare  consideraţia şi respectul faţă de petent?
Nici nu vreau să mai analizez conţinutul în fapt al legilor, articolelor şi paragrafelor descrise în document. Esenţial este faptul că suntem trataţi ca nişte "tipizaţi" care, culmea, gândesc toţi şi cer, iar toţi, acelaşi lucru şi cărora le răspunzi dacă vrei. Iar dacă totuşi le scrii, o faci formal, ca în cazul de faţă, conform "tipizatului"... şi o semnezi "anonim"(vorba lui nenea Iancu). Dar când "semnezi", ai grija mare să nu-ţi treci numele în josul semnăturii, de frică să nu te trezeşti târât în nu ştiu câte procese. Asta spune multe şi despre cât de puţină pudră de onoare a mai rămas prin armată.
Mă uit şi nu-mi vine să-mi  cred ochilor, pentru că nimic din ce am învaţat eu în M.Ap.N. nu se mai potriveşte cu ceea ce este acum.
Am fost învăt să respect legea, să-i respect pe cei mai vârstnici ca mine,  să ajut şi chiar să-i iau apărarea celui aflat într-un impas, celui mai slab, mai neputincios. Am fost învăţat să iubesc pe cei de lângă mine şi să fiu un bun exemplu pentru cei mai tineri ca mine. Am fost învăţat să-mi asum responsabilităţi şi să mă străduiesc să le duc la bun sfârşit. Pot să mai continui, dar sunt conştient că aţi înţeles perfect  ceea ce nu mai există în armata de azi.
Nefericirea este, ca eu m-am descurcat destul de bine şi în viaţa de după ieşirea la pensie, ceea ce dovedeşte că am avut calităţile necesare unui luptător, dar sunt mulţi dintre colegii nostri care nu s-au mai putut adapta şi care nu au fost ajutaţi de nimeni. Unii s-au stins chiar, în tăcere, alţii s-au revoltat, dar noi toţi eram în amorţire.
A trebuit să ne "tipizeze" aceasta ciumă cinică, plină de ură şi de rea-credinţă, care să împrăştie veninul ei asupra noastră.
A trebuit să fim supuşi oprobriului public şi "tipizaţi" cu o nouă şi vicleană sintagmă: "pensii nesimţite".
A trebuit să fim "tipizaţi" inclusiv prin legea unică a pensiei. Am fost priviţi ca nişte "tipizaţi" când  ni s-au adresat nouă, "tipizatelor", minţindu-ne cu neruşinare acei (ne)generali, unul cu coc şi cu accent pe "rrrrrrr"-ul de la "fermitate" şi altul făcându-şi cruci şi jurându-se, ca el demisionează dacă o singură pensie militară scade. 
Ce triste zile ne-a fost dat să trăim ! 
Ce s-a ales din onoarea noastră !?
Fără să vreau, îmi vin în minte versurile care încep cu "Voi sunteţi urmaşii Romei?!", "Unde eşti tu Tepeş Doamne!"  şi  "Când nu vom mai putea răbda, când foamea ne va răscula..." vom personaliza "tipizatele". 
Camarazi, trebuie să punem umărul să demonstrăm că odata trezit "cel care doarme", adică "tipizatul", ştie ce are de făcut. Este bine că ne-am trezit, este bine că ne-am organizat, este bine. Acum a venit vremea să demonstrăm forţa noastră PERSONALIZATA.
Haideţi să începem cu solicitarea ca şi judeţul Constanţa să răspundă apelului conducerii  SCMD!



"Data fiind urgenta actiunii, care trebuie incheiata in 3 luni, anuntam pe aceasta cale ca, in perioada 08 – 15. 08.2011, Comitetul de Initiativa Cetateneasca va instala corturi si va demara actiunea de strangere de semnaturi in urmatoarele localitati: Tg. Mures, Botosani, Ploiesti, Fagaras, Medgidia, Campulung Moldovenesc, urmand judetele Dambovita, Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Valcea si Caras Severin."
 
ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU !

Mocanu Emil

Filiala Constanta SCMD