marți, 24 august 2010
DE CE SINDICATUL CADRELOR MILITARE ?
SCRISOARE DESCHISA
ADRESATA TUTUROR PENSIONARILOR VIZATI DE PREVEDERILE LEGII 119 din 2010
M-am hotărât să scriu aceste rânduri, în urma unui fapt oarecum banal dar semnificativ. Acum câteva zile, unul dintre colegii mei, pensionar din M.A.I., pe care l-am îndemnat să se înscrie în S.C.M.D., după ce s-a dus la sediul oarecum sărăcăcios al filialei din Constanţa a sindicatului (o încăpere pentru care se plăteşte chirie altei organizaţii din localitate) şi impresionat, probabil neplăcut, de aspectul vădit inestetic şi simplu al acestuia, mi-a spus: „Mai Adriane, am fost la sindicat şi m-am înscris dar te întreb, ăsta-i sindicatul care ne poate reprezenta pe noi ?”
Mărturisesc că şi eu mi-am pus această întrebare şi, în calitate de pensionar militar, după o carieră de ofiţer pentru care am optat de la vârsta de 14 ani, cand am intrat într-un liceu militar, după 20 de ani de activitate în M.Ap.N. şi 13 ani de activitate în M.A.I., afirm cu toată convingerea că, în acest moment, numai S.C.M.D. acţionează efectiv, ca reprezentant şi în interesul pensionarilor vizaţi de prevederile Legii 119 din 2010.
Să mă explic:
În prezent, ca urmare a acţiunilor metodice, machiavelic iniţiate şi puse în aplicare cu obstinaţie maladivă de actualii guvernanţi, noi, pensionarii proveniţi din rândurile militarilor sau ale funcţionarilor publici cu statut special, suntem izolaţi, blamaţi social şi am fost uitaţi de aproape toţi cei care, din interese electorale, ne-au făcut promisiuni potrivit cărora, statutul nostru şi pensiile ocupaţionale de stat, pe care le avem, nu vor avea de suferit.
Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, omul cu cea mai înaltă funcţie reprezentativă în stat, a fost cel dintâi care ne-a minţit. Preocupat să-şi construiască şi să-şi promoveze o imagine cât mai favorabilă în rândurile alegătorilor, candidatul Traian Băsescu s-a uitat sincer şi senin în ochii militarilor, politiştilor şi în ai celorlalţi lucrători din instituţiile cu statut special şi le-a spus apăsat, cu fermitate şi convingător că „pensia militară nu este pensie specială, ci ocupaţională” şi ca urmare, „pensiile militarilor vor fi recunoscute în continuare şi nu vor fi afectate în niciun fel”. După ce a obţinut al doilea mandat de preşedinte, domnul Traian Băsescu a uitat, foarte repede, de promisiunile făcute şi, tot aşa de senin, a semnat decretul de promulgare a legii prin care pensiile ne vor fi recalculate.
Domnul Emil Boc şi miniştrii săi, într-o obedienţă desăvârşită faţă de cel care i-a numit în funcţii în Guvernul României, au uitat tot atât de repede că prin jurământul de investire prestat, în faţa preşedintelui, şi-au asumat obligaţii şi răspunderi faţă de români, cum le place să spună şi că trebuie să-şi dedice activitatea interesului general al poporului şi nu pentru satisfacerea comilitonilor şi a clientelei politice care i-au propulsat în fruntea statului.
Urmând exemplul preşedintelui, domnul Emil Boc şi miniştrii săi ne-au minţit şi ei cu seninătate şi perseverenţă: au afirmat că avem pensii nesimţite, deşi în realitate pensiile noastre erau numai decente şi pe deplin meritate (nu mă refer la excepţiile atât de mediatizate, exemplele vehiculate în mass-media nefiind pensii ale militarilor sau politiştilor, ca să nu mai vorbim de faptul că acelea se puteau reduce, aşa cum s-a şi propus de către unele minţi lucide, fără atâta tevatură, mult mai repede şi legal, printr-un sistem adecvat de impozitare progresivă; tot domnul Boc, în cor cu miniştrii şi susţinătorii lor politici, acompaniaţi de presa aservită, au spus că suntem privilegiaţi, în condiţiile când pensia militară sau de serviciu este justificată în mod obiectiv, ca o consecinţă şi compensare a greutăţilor, privaţiunilor şi restricţiilor impuse, inclusiv îngrădirea unor drepturi şi libertăţi comune celorlalţi cetăţeni, pe care militarii, politiştii şi funcţionarii cu statut special le-au asumat, le-au respectat şi le-au suportat odată cu statutele impuse de profesiile pe care le-au îmbrăţişat; mai mult, guvernanţii în cauză au justificat măsura de reducere a pensiilor, prin recalculare, ca fiind absolut necesară pentru limitarea cheltuielilor bugetare la nivelul pe care-l poate suporta bugetul de stat şi au vehiculat tot felul de sume care s-ar economisi în acest mod, cifre pe cât de mari, pe atât de fantasmagorice şi nejustificate niciodată printr-un studiu elaborat, bazat pe date reale şi, ca urmare, uşor de combătut de adevaraţii specialişti, care au demonstrat inutilitatea şi ineficienţa economică a măsurii în cauză.
Vreau să reamintesc şi minciuna devenita evidenţă deja, chiar şi pentru cei mai creduli susţinători ai „politicilor economice” luate de Guvernul Boc (am pus ghilimele pentru că aproape toate măsurile actualului guvern nu au un conţinut şi un sens economic real, ci unul evident figurativ), minciună potrivit căreia nu vor fi afectate decât pensiile mai mari de 3.000 de lei. Acum, după ce au fost publicate legea, hotărârea de guvern şi ordinul comun al celor trei instituţii (M.Ap.N., M.A.I. şi S.R.I.) cu metodologia de recalculare a pensiilor, s-a convins toată lumea cât adevăr este în spusele domnului Emil Boc şi ce valoare trebuie să dăm promisiunilor domniei sale, pe care, cu aer doct, solemn şi intr-o logoree specifică, de neegalat, le face „românilor”, cum ii place lui sa spuna, copiindu-l pe preşedinte.
Nu pot să trec cu vederea nici alte promisiuni mincinoase, cum au fost cele referitoare la beneficiile pe care le aduce bugetului de stat noul sistem, unitar de salarizare, prin a cărui aplicare, în fapt au scăzut mai toate salariile bugetarilor şi, nu în ultimul rand, soluţiile Guvernului României pentru ieşirea din criza, la termene mereu amânate, prin investiţii şi facilităţi create mediului de afaceri, măsuri încă nevăzute de nimeni.
Elocvent pentru performanţele actualei guvernări şi la ce ne putem aştepta în continuare de la guvernul Emil Boc, este evenimentul mediatizat zilele trecute, când domnul prim-ministru, însoţit de câţiva miniştri şi în prezenţa unei cohorte de ziarişti, s-au înghesuit la propriu, pentru inaugurarea a mai puţin de 10 km de şosea din centura nu mai ştiu cărui oraş, din vestul ţării.
În completarea acestui fragment din demonstaţia pe care vreau să o fac, doresc să evideţiez un fapt deosebit de grav, pe care S.C.M.D. şi membrii săi l-au subliniat în mai multe documente oficiale şi luări de poziţie cu diferite ocazii, dar cred eu, încă insuficient conştientizat. Este vorba de învrăjbirea diferitelor categorii sociale şi profesionale pe care au practicat-o consecvent şi sistematic guvernanţii actuali. În condiţiile în care, pe bună dreptate, trecerea peste vremurile şi necazurile actuale presupune manifestarea unui accentuat spirit de solidaritate, atât domnul Preşedinte Traian Băsescu cât şi domnul Prim-ministru Emil Boc, acompaniaţi de corul de sustinători clientelari, au ţinut cu tot înadinsul să-şi motiveze acţiunile politice, economice şi sociale prin punerea în antiteză a bugetarilor cu lucrătorii din mediul privat, a pensionarilor care au pensii mai mari, cu pensionarii care au pensii mici, a profesorilor care au obţinut o lege de mărire a salariilor, neaplicată încă, cu celelalte gategorii de bugetari, cum sunt cei din sistemul de sănătate publică şi aşa mai departe.
Stratagema a prins şi, în condiţiile în care unul din principiile motivaţional-compensatorii de bază, cu caracteristici etno-genetice pentru poporul român, este acela prin care se doreşte moartea patrupedului (de preferat capra) din ograda vecinului, iată că suntem mai învrăjbiţi şi mai divizaţi decât oricând în istoria noastră recentă.
Ca urmare, nu întâmplător, sunt mulţi cei care consideră că, prin recalcularea pensiilor noastre, se face un act de dreptate faţă de cei care au venituri şi pensii mici, acestea fiind cu adevarat nesimţite(prin nesimţirea celor care le-au acordat atât de mici), adică cu mult sub salariul mediu pe economie, venituri care abia le sunt suficiente pentru supravieţuire. Astfel ei sunt mulţumiţi „ca o să moară şi capra vecinului” şi nu vor înţelege ori, sub efectul manipulării la care sunt sistematic supuşi de aceşti guvernanţi, nici nu pot înţelege, că prin reducerea oricât de drastică a pensiilor militare şi de serviciu, ei nu vor avea niciun beneficiu, atâta timp cât politica economică a guvernului actual este evident deficitară si falimentară rezumându-se la tăieri de pensii şi salarii, fără să se facă nimic sau aproape nimic pentru iesirea din criza în care, singurul stat din Europa, ţara noastră, se afundă tot mai mult.
Dacă, aşa cum presupun că am demonstrat până acum, de la Preşedinţie şi Guvern nu ne putem aştepta la nimic bun, în aceeaşi măsură nu avem ce să aşteptăm şi să sperăm nici de la puterea legislativă, de la Parlamentul României, dominat de cei care au girat prin votul lor măsurile înaintate de executiv. Nu mai insist asupra acestui aspect întru-cât cred că este de domeniul evidenţei.
În ceea ce priveşte puterea judecătorească, acesta şi-au demonstrat măsura obiectivităţii şi profesionalismului prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 783 din 25.06.2010, decizie care, în opinia conducerii S.C.M.D. şi nu numai, este nefundamentatş şi discriminatorie. Majoritatea juriştilor cu adevarat profesionişti împărtăşesc această opinie. Aş reţine atenţia asupra faptului că, declararea neconstituţionalităţii recalculării pensiilor magistraţilor, nu este o victorie, atâta timp cât în curând, vor fi şi ei „beneficiarii” preconizatei legi privind instituirea unui sistem unitar de pensii.
Mergând pe acelaşi raţionament şi bazat pe realitatea faptelor, afirm că nici conducătorii actuali ai armatei, poliţiei şi ai celorlalte instituţii din sistemul de apărare şi ordine publică nu ne vor ajuta cu nimic. Nu au făcut-o nici până acum, atitudinea lor, dincolo de unele declaraţii care s-au dovedit a fi mincinoase, fiind caracterizată prin obedienţă necondiţionată faţă de cel care este şi Preşedintele C.S.A.T. Prin această atitudine au adus grave prejudicii sistemului de apărare şi de ordine publică, care este subfinanţat şi demobilizat motivaţional, aşa cum sunt şi toate celelalte sisteme sociale prin care statul trebuie să asigure servicii publice pentru cetăţenii săi (învătământ, sănătate, asistenţă socială, cultură etc.). În schimb şi-au asigurat stabilitatea, cel puţin temporară, pe funcţiile obţinute, în foarte multe cazuri, în baza unor criterii şi principii, altele decât cele de competenţă profesională, lucru pe care destinatarii rândurilor mele îl cunosc foarte bine.
În mod asemănător, cred că nu ne ajută prea mult nici conducerile asociaţiilor cadrelor militare în rezervă şi în retragere. Este de salutat demersul lor de a se adresa principalelor instituţii ale statului (Preşedinţie, Guvern, Avocatul Poporului) în scris, cu explicatii pertinent fundamentate şi cu cereri de revenire asupra măsurilor de recalculare a pensiilor militare şi de serviciu. Nu cred însă, că aceste demersuri vor avea vreun efect pozitiv. Actualii guvernanţi au demonstrat, nu odată, că nu au nimic comun cu un raţionament logic, că nu se impiedică de prevederile constituţionale şi legale, că nu ţin cont de normele şi cutumele dreptului european din care România este parte, că acţionează haotic şi aberant, fără o strategie (nici macar pe termen scurt). Elocvente în acest sens fiind declaraţiile oficiale şi chiar neoficiale contradictorii făcute de membri şi reprezentanţi ai aceleiaşi instituţii ori schimbate şi sau contrazise de la o zi la alta, chiar de către cei care le-au enunţat iniţial.
În legătură cu acţiunile conducerii asociaţiilor cadrelor militare şi în rezervă, atât la nivel central, cât, din ceea ce cunosc, şi la nivelul filialelor locale, trebuie să subliniez că se observă o reţinere şi o timiditate nejustificate, având în vedere situaţia gravă şi doleanţele celor pe care-i reprezintă. Iniţial, înainte de adoptarea Legii 119 din 2010 ne îndemnau să stăm liniştiţi şi să mai aşteptăm, pentru că legea nu va fi promovată de guvern, apoi ne-au spus, pe diferite căi, să aşteptăm, tot liniştiţi, pentru că în urma recalcularii pensiilor, scăderile nu vor fi semnificative. Acum nimeni nu mai zice nimic.
Probabil că din sediile lor, mult mai confortabile şi arătoase decât cele ale S.C.M.D., situaţia „beneficiarilor recalculării pensiilor” (aşa cum cinic suntem numiţi în textul de lege incriminat) nu se vede a fi chiar aşa de întunecată, cum o vedem noi, membrii sindicatului. Am impresia, şi mi-aş dori să fie doar o impresie, că în faţa unor avantaje reale sau promise de actualii guvernanţi, generalii, amiralii şi coloneii din conducerea ministerelor şi ai asociatiilor noastre, nu mai disting culorile reale şi văd situaţia noastra într-o nuanţă de roz cu o tentă uşor portocalie.
Faţă de toate acestea, răspunsul la întrebarea „De ce Sindicatul Cadrelor Militare ?” vine de la sine: pentru că în momentul de faţă nu văd pe nimeni altcineva care, la nivel instituţional sau social, să ne reprezinte interesele justificate pe care le avem sau să fie solidari cu noi în demersurile de oprire a aplicării nedreptei şi neconstituţionalei legi de recalculare a pensiilor noastre.
S.C.M.D. a acţionat nu numai declarativ ci a atacat prin trei procese aflate pe rolul instanţelor de judecată competente, Legea 119 din 2010 şi Hotărârea Guvernului Nr. 735 din 2010. Trebuie să constat şi caracterul mult mai vehement, constant şi realist al luărilor de poziţie publice, ale conducerii şi membrilor S.C.M.D.
Cred că şi în continuare trebuie să mergem pe aceeaşi line, să ne afirmăm opiniile şi să participăm la acţiunile sindicale preconizate pentru toamna acestui an, inclusiv alături de celelalte organizaţii şi federaţii sindicale, astfel încât actualii guvernanţi şi politicieni să ne cunoască cât mai bine şi corect cererile şi să realizeze că nu sunt eterni în funcţiile pe care le ocupă în conducerea statului. Şi ei, ca şi cei care i-au precedat ocupă vremelnic aceste funcţii şi atunci când vor fi nevoiţi să părăsească sediile păzite de S.P.P. şi să coboare din maşinile cu girofar şi antemergător, vor da socoteală de actele lor, nu numai electoral ci şi în faşa justiţiei. Dacă nu vom găsi înţelegere la instanţele din ţară, va trebui să continuăm demersurile noastre, apelând la C.E.D.O., cu încredinţarea că, macar în ultimul ceas, guvernanţii noştri vor ţine cont de preempţiunea dreptului european şi a deciziilor adoptate de C.E.D.O., asupra dreptului ţărilor membre ale Uniunii Europene.
Pentru a realiza aceste obiective, va trebui să dăm forţa S.C.M.D. şi prin număr. Mai avem colegi care nu realizează gravitatea şi consecinţele deosebite ale actualei situaţii în care se află pensionarii militari ori care stau deoparte şi aşteaptă ca alţii să lupte pentru drepturile lor. Sunt şi pensionari militari care, sub efectul educaţiei cazone stricte şi al anilor îndelungaţi în care au făcut numai ceea ce le-au spus şefii lor, nu înţeleg că nu mai are cine să lupte pentru ei şi că trebuie să-şi ceară singuri drepturile constituţionale şi legale. Tuturor acestora le adresez îndemnul să ni se alăture, pentru că în acest mod să creştem capacitatea de acţiune a S.C.M.D.
Şi o ultimă explicaţie pe care consider că o datorez celor care, citind aceste rânduri, îmi vor reproşa unele luări de poziţie cu caracter politic. De altfel, la o manifestare recentă a filialei din Constanţa a S.C.M.D., au fost unele voci care au acuzat tendinţa sindicatului de a se manifesta şi politic.Pentru toţi cei care au sesizat aceste aspecte vreau să spun clar: fără a acţiona şi politic, nu vom realiza nimic. Şi este normal să fie aşa atâta timp cât Legea 119 din 2010 ca şi toate celelalte reglementări prezente şi viitoare care ne afectează sau este de presupus că ne vor afecta interesele, sunt manifestări ale voinţei politice a guvernanţilor. Legea de recalculare a pensiilor elaborată de guvern, adoptată de parlament şi promulgată de Preşedintele României nu are, nici pe departe, o fundamentare justificată obiectiv şi real documentată economic, nu este rezultatul unui comandament social imediat şi nu este nici macar legală, caracterul ei neconstituţional fiind evident şi afirmat deja clar, prin decizii anterioare, cu caracter de cutumă, ale C.E.D.O. şi chiar ale Curţii Constituţionale a României. Dacă această lege a fost totuşi adoptată şi este în curs de aplicare, acesta este numai rezultatul voinţei politice impuse prin actuala majoritate parlamentară.
Nu trebuie să ne facem iluzii cu privire la faptul ca aceşti guvernanţi, sprijiniţi politic de actuala majoritate parlamentară, vor reveni asupra deciziilor deja luate sau că vor pune în aplicare o decizie favorabila nouă, pe care, este de presupus ca o va adopta C.E.D.O. Atâta timp cât va exista actuala formulă de guvernare, o atare decizie este foarte probabil să nu fie aplicată, ci să fie amânată până când mulţi dintre noi, probabil, că nu vom mai fi în viaţă, ca să beneficieze de ea.
Iată de ce consider că este normal ca atât S.C.M.D. în ansamblul său, cât şi ficare din membrii săi, să sprijine şi să susţină acele forţe şi acei oameni politici care, prin programul lor politic ne pot garanta pensia militară sau de serviciu la care constituţional şi legal avem dreptul.
Cu respect şi consideraţie pentru pensionarii vizaţi de prevederile Legii 119 din 2010!
Colonel (Rz.) Adrian CORNEA
ADRESATA TUTUROR PENSIONARILOR VIZATI DE PREVEDERILE LEGII 119 din 2010
M-am hotărât să scriu aceste rânduri, în urma unui fapt oarecum banal dar semnificativ. Acum câteva zile, unul dintre colegii mei, pensionar din M.A.I., pe care l-am îndemnat să se înscrie în S.C.M.D., după ce s-a dus la sediul oarecum sărăcăcios al filialei din Constanţa a sindicatului (o încăpere pentru care se plăteşte chirie altei organizaţii din localitate) şi impresionat, probabil neplăcut, de aspectul vădit inestetic şi simplu al acestuia, mi-a spus: „Mai Adriane, am fost la sindicat şi m-am înscris dar te întreb, ăsta-i sindicatul care ne poate reprezenta pe noi ?”
Mărturisesc că şi eu mi-am pus această întrebare şi, în calitate de pensionar militar, după o carieră de ofiţer pentru care am optat de la vârsta de 14 ani, cand am intrat într-un liceu militar, după 20 de ani de activitate în M.Ap.N. şi 13 ani de activitate în M.A.I., afirm cu toată convingerea că, în acest moment, numai S.C.M.D. acţionează efectiv, ca reprezentant şi în interesul pensionarilor vizaţi de prevederile Legii 119 din 2010.
Să mă explic:
În prezent, ca urmare a acţiunilor metodice, machiavelic iniţiate şi puse în aplicare cu obstinaţie maladivă de actualii guvernanţi, noi, pensionarii proveniţi din rândurile militarilor sau ale funcţionarilor publici cu statut special, suntem izolaţi, blamaţi social şi am fost uitaţi de aproape toţi cei care, din interese electorale, ne-au făcut promisiuni potrivit cărora, statutul nostru şi pensiile ocupaţionale de stat, pe care le avem, nu vor avea de suferit.
Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, omul cu cea mai înaltă funcţie reprezentativă în stat, a fost cel dintâi care ne-a minţit. Preocupat să-şi construiască şi să-şi promoveze o imagine cât mai favorabilă în rândurile alegătorilor, candidatul Traian Băsescu s-a uitat sincer şi senin în ochii militarilor, politiştilor şi în ai celorlalţi lucrători din instituţiile cu statut special şi le-a spus apăsat, cu fermitate şi convingător că „pensia militară nu este pensie specială, ci ocupaţională” şi ca urmare, „pensiile militarilor vor fi recunoscute în continuare şi nu vor fi afectate în niciun fel”. După ce a obţinut al doilea mandat de preşedinte, domnul Traian Băsescu a uitat, foarte repede, de promisiunile făcute şi, tot aşa de senin, a semnat decretul de promulgare a legii prin care pensiile ne vor fi recalculate.
Domnul Emil Boc şi miniştrii săi, într-o obedienţă desăvârşită faţă de cel care i-a numit în funcţii în Guvernul României, au uitat tot atât de repede că prin jurământul de investire prestat, în faţa preşedintelui, şi-au asumat obligaţii şi răspunderi faţă de români, cum le place să spună şi că trebuie să-şi dedice activitatea interesului general al poporului şi nu pentru satisfacerea comilitonilor şi a clientelei politice care i-au propulsat în fruntea statului.
Urmând exemplul preşedintelui, domnul Emil Boc şi miniştrii săi ne-au minţit şi ei cu seninătate şi perseverenţă: au afirmat că avem pensii nesimţite, deşi în realitate pensiile noastre erau numai decente şi pe deplin meritate (nu mă refer la excepţiile atât de mediatizate, exemplele vehiculate în mass-media nefiind pensii ale militarilor sau politiştilor, ca să nu mai vorbim de faptul că acelea se puteau reduce, aşa cum s-a şi propus de către unele minţi lucide, fără atâta tevatură, mult mai repede şi legal, printr-un sistem adecvat de impozitare progresivă; tot domnul Boc, în cor cu miniştrii şi susţinătorii lor politici, acompaniaţi de presa aservită, au spus că suntem privilegiaţi, în condiţiile când pensia militară sau de serviciu este justificată în mod obiectiv, ca o consecinţă şi compensare a greutăţilor, privaţiunilor şi restricţiilor impuse, inclusiv îngrădirea unor drepturi şi libertăţi comune celorlalţi cetăţeni, pe care militarii, politiştii şi funcţionarii cu statut special le-au asumat, le-au respectat şi le-au suportat odată cu statutele impuse de profesiile pe care le-au îmbrăţişat; mai mult, guvernanţii în cauză au justificat măsura de reducere a pensiilor, prin recalculare, ca fiind absolut necesară pentru limitarea cheltuielilor bugetare la nivelul pe care-l poate suporta bugetul de stat şi au vehiculat tot felul de sume care s-ar economisi în acest mod, cifre pe cât de mari, pe atât de fantasmagorice şi nejustificate niciodată printr-un studiu elaborat, bazat pe date reale şi, ca urmare, uşor de combătut de adevaraţii specialişti, care au demonstrat inutilitatea şi ineficienţa economică a măsurii în cauză.
Vreau să reamintesc şi minciuna devenita evidenţă deja, chiar şi pentru cei mai creduli susţinători ai „politicilor economice” luate de Guvernul Boc (am pus ghilimele pentru că aproape toate măsurile actualului guvern nu au un conţinut şi un sens economic real, ci unul evident figurativ), minciună potrivit căreia nu vor fi afectate decât pensiile mai mari de 3.000 de lei. Acum, după ce au fost publicate legea, hotărârea de guvern şi ordinul comun al celor trei instituţii (M.Ap.N., M.A.I. şi S.R.I.) cu metodologia de recalculare a pensiilor, s-a convins toată lumea cât adevăr este în spusele domnului Emil Boc şi ce valoare trebuie să dăm promisiunilor domniei sale, pe care, cu aer doct, solemn şi intr-o logoree specifică, de neegalat, le face „românilor”, cum ii place lui sa spuna, copiindu-l pe preşedinte.
Nu pot să trec cu vederea nici alte promisiuni mincinoase, cum au fost cele referitoare la beneficiile pe care le aduce bugetului de stat noul sistem, unitar de salarizare, prin a cărui aplicare, în fapt au scăzut mai toate salariile bugetarilor şi, nu în ultimul rand, soluţiile Guvernului României pentru ieşirea din criza, la termene mereu amânate, prin investiţii şi facilităţi create mediului de afaceri, măsuri încă nevăzute de nimeni.
Elocvent pentru performanţele actualei guvernări şi la ce ne putem aştepta în continuare de la guvernul Emil Boc, este evenimentul mediatizat zilele trecute, când domnul prim-ministru, însoţit de câţiva miniştri şi în prezenţa unei cohorte de ziarişti, s-au înghesuit la propriu, pentru inaugurarea a mai puţin de 10 km de şosea din centura nu mai ştiu cărui oraş, din vestul ţării.
În completarea acestui fragment din demonstaţia pe care vreau să o fac, doresc să evideţiez un fapt deosebit de grav, pe care S.C.M.D. şi membrii săi l-au subliniat în mai multe documente oficiale şi luări de poziţie cu diferite ocazii, dar cred eu, încă insuficient conştientizat. Este vorba de învrăjbirea diferitelor categorii sociale şi profesionale pe care au practicat-o consecvent şi sistematic guvernanţii actuali. În condiţiile în care, pe bună dreptate, trecerea peste vremurile şi necazurile actuale presupune manifestarea unui accentuat spirit de solidaritate, atât domnul Preşedinte Traian Băsescu cât şi domnul Prim-ministru Emil Boc, acompaniaţi de corul de sustinători clientelari, au ţinut cu tot înadinsul să-şi motiveze acţiunile politice, economice şi sociale prin punerea în antiteză a bugetarilor cu lucrătorii din mediul privat, a pensionarilor care au pensii mai mari, cu pensionarii care au pensii mici, a profesorilor care au obţinut o lege de mărire a salariilor, neaplicată încă, cu celelalte gategorii de bugetari, cum sunt cei din sistemul de sănătate publică şi aşa mai departe.
Stratagema a prins şi, în condiţiile în care unul din principiile motivaţional-compensatorii de bază, cu caracteristici etno-genetice pentru poporul român, este acela prin care se doreşte moartea patrupedului (de preferat capra) din ograda vecinului, iată că suntem mai învrăjbiţi şi mai divizaţi decât oricând în istoria noastră recentă.
Ca urmare, nu întâmplător, sunt mulţi cei care consideră că, prin recalcularea pensiilor noastre, se face un act de dreptate faţă de cei care au venituri şi pensii mici, acestea fiind cu adevarat nesimţite(prin nesimţirea celor care le-au acordat atât de mici), adică cu mult sub salariul mediu pe economie, venituri care abia le sunt suficiente pentru supravieţuire. Astfel ei sunt mulţumiţi „ca o să moară şi capra vecinului” şi nu vor înţelege ori, sub efectul manipulării la care sunt sistematic supuşi de aceşti guvernanţi, nici nu pot înţelege, că prin reducerea oricât de drastică a pensiilor militare şi de serviciu, ei nu vor avea niciun beneficiu, atâta timp cât politica economică a guvernului actual este evident deficitară si falimentară rezumându-se la tăieri de pensii şi salarii, fără să se facă nimic sau aproape nimic pentru iesirea din criza în care, singurul stat din Europa, ţara noastră, se afundă tot mai mult.
Dacă, aşa cum presupun că am demonstrat până acum, de la Preşedinţie şi Guvern nu ne putem aştepta la nimic bun, în aceeaşi măsură nu avem ce să aşteptăm şi să sperăm nici de la puterea legislativă, de la Parlamentul României, dominat de cei care au girat prin votul lor măsurile înaintate de executiv. Nu mai insist asupra acestui aspect întru-cât cred că este de domeniul evidenţei.
În ceea ce priveşte puterea judecătorească, acesta şi-au demonstrat măsura obiectivităţii şi profesionalismului prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 783 din 25.06.2010, decizie care, în opinia conducerii S.C.M.D. şi nu numai, este nefundamentatş şi discriminatorie. Majoritatea juriştilor cu adevarat profesionişti împărtăşesc această opinie. Aş reţine atenţia asupra faptului că, declararea neconstituţionalităţii recalculării pensiilor magistraţilor, nu este o victorie, atâta timp cât în curând, vor fi şi ei „beneficiarii” preconizatei legi privind instituirea unui sistem unitar de pensii.
Mergând pe acelaşi raţionament şi bazat pe realitatea faptelor, afirm că nici conducătorii actuali ai armatei, poliţiei şi ai celorlalte instituţii din sistemul de apărare şi ordine publică nu ne vor ajuta cu nimic. Nu au făcut-o nici până acum, atitudinea lor, dincolo de unele declaraţii care s-au dovedit a fi mincinoase, fiind caracterizată prin obedienţă necondiţionată faţă de cel care este şi Preşedintele C.S.A.T. Prin această atitudine au adus grave prejudicii sistemului de apărare şi de ordine publică, care este subfinanţat şi demobilizat motivaţional, aşa cum sunt şi toate celelalte sisteme sociale prin care statul trebuie să asigure servicii publice pentru cetăţenii săi (învătământ, sănătate, asistenţă socială, cultură etc.). În schimb şi-au asigurat stabilitatea, cel puţin temporară, pe funcţiile obţinute, în foarte multe cazuri, în baza unor criterii şi principii, altele decât cele de competenţă profesională, lucru pe care destinatarii rândurilor mele îl cunosc foarte bine.
În mod asemănător, cred că nu ne ajută prea mult nici conducerile asociaţiilor cadrelor militare în rezervă şi în retragere. Este de salutat demersul lor de a se adresa principalelor instituţii ale statului (Preşedinţie, Guvern, Avocatul Poporului) în scris, cu explicatii pertinent fundamentate şi cu cereri de revenire asupra măsurilor de recalculare a pensiilor militare şi de serviciu. Nu cred însă, că aceste demersuri vor avea vreun efect pozitiv. Actualii guvernanţi au demonstrat, nu odată, că nu au nimic comun cu un raţionament logic, că nu se impiedică de prevederile constituţionale şi legale, că nu ţin cont de normele şi cutumele dreptului european din care România este parte, că acţionează haotic şi aberant, fără o strategie (nici macar pe termen scurt). Elocvente în acest sens fiind declaraţiile oficiale şi chiar neoficiale contradictorii făcute de membri şi reprezentanţi ai aceleiaşi instituţii ori schimbate şi sau contrazise de la o zi la alta, chiar de către cei care le-au enunţat iniţial.
În legătură cu acţiunile conducerii asociaţiilor cadrelor militare şi în rezervă, atât la nivel central, cât, din ceea ce cunosc, şi la nivelul filialelor locale, trebuie să subliniez că se observă o reţinere şi o timiditate nejustificate, având în vedere situaţia gravă şi doleanţele celor pe care-i reprezintă. Iniţial, înainte de adoptarea Legii 119 din 2010 ne îndemnau să stăm liniştiţi şi să mai aşteptăm, pentru că legea nu va fi promovată de guvern, apoi ne-au spus, pe diferite căi, să aşteptăm, tot liniştiţi, pentru că în urma recalcularii pensiilor, scăderile nu vor fi semnificative. Acum nimeni nu mai zice nimic.
Probabil că din sediile lor, mult mai confortabile şi arătoase decât cele ale S.C.M.D., situaţia „beneficiarilor recalculării pensiilor” (aşa cum cinic suntem numiţi în textul de lege incriminat) nu se vede a fi chiar aşa de întunecată, cum o vedem noi, membrii sindicatului. Am impresia, şi mi-aş dori să fie doar o impresie, că în faţa unor avantaje reale sau promise de actualii guvernanţi, generalii, amiralii şi coloneii din conducerea ministerelor şi ai asociatiilor noastre, nu mai disting culorile reale şi văd situaţia noastra într-o nuanţă de roz cu o tentă uşor portocalie.
Faţă de toate acestea, răspunsul la întrebarea „De ce Sindicatul Cadrelor Militare ?” vine de la sine: pentru că în momentul de faţă nu văd pe nimeni altcineva care, la nivel instituţional sau social, să ne reprezinte interesele justificate pe care le avem sau să fie solidari cu noi în demersurile de oprire a aplicării nedreptei şi neconstituţionalei legi de recalculare a pensiilor noastre.
S.C.M.D. a acţionat nu numai declarativ ci a atacat prin trei procese aflate pe rolul instanţelor de judecată competente, Legea 119 din 2010 şi Hotărârea Guvernului Nr. 735 din 2010. Trebuie să constat şi caracterul mult mai vehement, constant şi realist al luărilor de poziţie publice, ale conducerii şi membrilor S.C.M.D.
Cred că şi în continuare trebuie să mergem pe aceeaşi line, să ne afirmăm opiniile şi să participăm la acţiunile sindicale preconizate pentru toamna acestui an, inclusiv alături de celelalte organizaţii şi federaţii sindicale, astfel încât actualii guvernanţi şi politicieni să ne cunoască cât mai bine şi corect cererile şi să realizeze că nu sunt eterni în funcţiile pe care le ocupă în conducerea statului. Şi ei, ca şi cei care i-au precedat ocupă vremelnic aceste funcţii şi atunci când vor fi nevoiţi să părăsească sediile păzite de S.P.P. şi să coboare din maşinile cu girofar şi antemergător, vor da socoteală de actele lor, nu numai electoral ci şi în faşa justiţiei. Dacă nu vom găsi înţelegere la instanţele din ţară, va trebui să continuăm demersurile noastre, apelând la C.E.D.O., cu încredinţarea că, macar în ultimul ceas, guvernanţii noştri vor ţine cont de preempţiunea dreptului european şi a deciziilor adoptate de C.E.D.O., asupra dreptului ţărilor membre ale Uniunii Europene.
Pentru a realiza aceste obiective, va trebui să dăm forţa S.C.M.D. şi prin număr. Mai avem colegi care nu realizează gravitatea şi consecinţele deosebite ale actualei situaţii în care se află pensionarii militari ori care stau deoparte şi aşteaptă ca alţii să lupte pentru drepturile lor. Sunt şi pensionari militari care, sub efectul educaţiei cazone stricte şi al anilor îndelungaţi în care au făcut numai ceea ce le-au spus şefii lor, nu înţeleg că nu mai are cine să lupte pentru ei şi că trebuie să-şi ceară singuri drepturile constituţionale şi legale. Tuturor acestora le adresez îndemnul să ni se alăture, pentru că în acest mod să creştem capacitatea de acţiune a S.C.M.D.
Şi o ultimă explicaţie pe care consider că o datorez celor care, citind aceste rânduri, îmi vor reproşa unele luări de poziţie cu caracter politic. De altfel, la o manifestare recentă a filialei din Constanţa a S.C.M.D., au fost unele voci care au acuzat tendinţa sindicatului de a se manifesta şi politic.Pentru toţi cei care au sesizat aceste aspecte vreau să spun clar: fără a acţiona şi politic, nu vom realiza nimic. Şi este normal să fie aşa atâta timp cât Legea 119 din 2010 ca şi toate celelalte reglementări prezente şi viitoare care ne afectează sau este de presupus că ne vor afecta interesele, sunt manifestări ale voinţei politice a guvernanţilor. Legea de recalculare a pensiilor elaborată de guvern, adoptată de parlament şi promulgată de Preşedintele României nu are, nici pe departe, o fundamentare justificată obiectiv şi real documentată economic, nu este rezultatul unui comandament social imediat şi nu este nici macar legală, caracterul ei neconstituţional fiind evident şi afirmat deja clar, prin decizii anterioare, cu caracter de cutumă, ale C.E.D.O. şi chiar ale Curţii Constituţionale a României. Dacă această lege a fost totuşi adoptată şi este în curs de aplicare, acesta este numai rezultatul voinţei politice impuse prin actuala majoritate parlamentară.
Nu trebuie să ne facem iluzii cu privire la faptul ca aceşti guvernanţi, sprijiniţi politic de actuala majoritate parlamentară, vor reveni asupra deciziilor deja luate sau că vor pune în aplicare o decizie favorabila nouă, pe care, este de presupus ca o va adopta C.E.D.O. Atâta timp cât va exista actuala formulă de guvernare, o atare decizie este foarte probabil să nu fie aplicată, ci să fie amânată până când mulţi dintre noi, probabil, că nu vom mai fi în viaţă, ca să beneficieze de ea.
Iată de ce consider că este normal ca atât S.C.M.D. în ansamblul său, cât şi ficare din membrii săi, să sprijine şi să susţină acele forţe şi acei oameni politici care, prin programul lor politic ne pot garanta pensia militară sau de serviciu la care constituţional şi legal avem dreptul.
Cu respect şi consideraţie pentru pensionarii vizaţi de prevederile Legii 119 din 2010!
Colonel (Rz.) Adrian CORNEA
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
IATA O SANSA :......Fratilor numai unindu-ne vom reusi !!! Terminati cu AMBITIILE, ORGOLIILE SI RAUTATILE de cand eram activi !!!
RăspundețiȘtergereNU VEDETI CA INCAPABILII SI HOTII CARE NE CONDUC, APLICA PRINCIPUL “DEZBINA SI CONDUCE” ?????
Haideti, dati-va mana cei de la ANCMRR ARPIA,LIGA NAVALA,LIGA ABSOLVENTILOR A.N.FCM.si de la SMCD si demarati actiuni impreuna !
Asta daca nu vreti sa ne ia dracu pe TOTI !
.....ce usor e sa scuipi in stanga si-n dreapta : coloneii pe generali si amirali...capitanii pe colonei...etc...etc...e rusinos de bine !!!!...........
e atat de interesant acest articol ca se bate lumea sa comenteze! rezulta limpede ca asta numai solidaritate nu e,se desprinde clar ca la mijloc nu e decat lupta pentru detinerea suprematiei la nivelul masei de pensionari care in aceste momente grele chiar cauta un punct de sprijin.Dumnezeu cu mila!
RăspundețiȘtergereArticolul este interesant, este bine scris, numai ca, din pacate, doar 5-10% din masa de militari activi sau pensionari stiu sa foloseasca un calculator si, chiar mai putini au conexiune stabila la Internet!
RăspundețiȘtergereAsa ca, cine sa comenteze?
Daca dorim sa transmitem informatii la pensionarii militari, atunci SCMD trebuie sa grabeasca tiparirea si difuzarea unui ziar.
Pe linga textele acestea lungi,plictisitoare cu aceeasi tema comuna, -legea 119/2010- si mai vin si de la persoane foste "grele" pe timpuri, ar fi mai bine sa cautati prieteniile, relatiile cu persoane din celelalte organizatii de pensionari si sa realizam o formula de uniune acceptata de toi cei afectati de aceasta lege.
RăspundețiȘtergereContinutul articolului sintetizeaza foarte bine rolul bine determinat al SCMD si motivatia pentru care partea inerta si pasiva a pensionarilor militari trebuie sa faca pasul inscrierii in rindurile acestuia.Nu cred ca suma de 120 lei poate fi o scuza ci mai degraba letargia si falsa impresie ca aceasta nedreptate nu va avea loc,ca va interveni ceva in final, care sa rezolve problema.Nimic mai fals!Vom fi pusi cu totii in fata faptului implinit,daca nu vom fi uniti iar regretele cu siguranta vor fi tardive.
RăspundețiȘtergereIar politicienii vor vedea in noi un colos de lut fara putere si forta de reactie, o supunere oarba care vine sa incurajeze si alte genuri de umilinte sociale(atentie!)Nimic nu este intimplator!Suntem un real pericol pentru dinastia acestora,sunt constienti si fac totul cu premeditare!Sunt cunoscute exemplele democratiilor avansate care intru-un punct de cotitura istorica au apelat si si-au cladit actualele lor societati pe scheletul militarilor in rezerva,disciplinati si profesionisti.Numai ca in astfel de mediu social nu mai pot fi acumulate averi colosale in timp record cum s-a intimplat in tarisoara noastra in ultimii 20 de ani.Prin umilirea si slabirea acestui segment disciplinat, coloana vertebrala a natiei romane, EI de fapt isi apara interesele.Si asta trebuie sa o faca repede pina mai pot si cu sprijin din partea societatii civile,dezinformata si manipulata.Asocierea pensionarilor militari cu nu stiu ce aviator civil ori magistrat cu pensii care pe buna dreptate frizeaza bunul simt are aceasta menire...si deloc intimplatoare.
Contracararea acestor actiuni nesabuite ale guvernantilor actuali in domeniul pensiilor militare trebuie facuta in mod organizat prin SCMD si nu numai.Dar pentru acest lucru este importanta si marimea fortei acestui sindicat din toate punctele de vedere.Asadar cei care mai aveti dubii in acest sens veniti alaturi de noi pentru ca sinergia faptelor noastre sa salveze Armata Romana,cadrele militare active, in rezerva si retragere de la cea mai cruda umilinta din istoria acesteia!
Am onoarea sa va salut domnilor, doamnelor si nu v-as mai denumi cadre militare. Este prima oara cand imi permit sa postez un articol, un comentariu, o opinie la ceea ce altii cu atata suflet incearca sa insufle in corpul neinsufletit, dupa mine, al celor care mai sunt inca in viata si asta pentru ca nu observ din partea scmd-ului la nivel central, de filiale niciun indemn, ordin, semnal concret de actiune, nu de vorbe, actiuni in justitie, scrisori deschise, indemnuri firave si timide, aratarea cu degetul a celor care au tradat si mai tradeaza inca uniforma militara pentru ca asa au fost invatati de mici, asa ca haideti sa propunem actiuni concrete nu de pichetare, ca am fost la cateva si am ramas cu rani la picioare fiind calcat de fortele de aparare ale parlamentului. Aceste actiuni trebuiesc organizate dupa cum am invatat in scoli pe directii, perioade diferite, cu forte si mijoace diferite, asupra unor obiective vitale, asigurand surpriza, cu sistem de informare, transmisiuni codificat ca tot am invatat tabelele C-34, C-35, sau terminologie specifica de comunicatii NATO, radio, avem filiale puternice cu lideri nemanjiti care nu aspira politic. Singurul indemn pana in prezent ca rezultat al scurtarii vietii noastre prin recalculare a fost acela de a ne strange pe 25 oct. Dar pana atunci ce facem mai asteptam legea unitara sa taie si ce a mai ramas din pensiile noastre. Ce tot asteptam sa avem sorti de izbanda cu cine, cu cei care batjocoresc totul in jurul lor. Aduceti-va aminte de perioada postbelica, legionarii, cei atat de blamati, beretele verzi, sa luam exemplul polonezilor, sirbilor, turcilor. Primul lucru dupa opinia mea este sa formam grupuri restranse de operatii tactice cu cei care ne cunoastem bine si stim ca nu sunt cantareti sau cu ochi albastrii, pe categorii de arme, promotii, scoli militare, licee militare, unitati de lupta, dupa care centralizam actiunile in timp si pe obiective, formam un cartier general, dar destul pentru moment ca mai citesc si altii. Eu sunt de la aviatie, promotia 83 dupa nickname ma cunosc cei de atunci. Astept comentariile si alte propuneri dar repede ca stam pe banii nostri.
RăspundețiȘtergereAm aflat ca asistenta a ramas muta la citirea mesajului Gl. DRAGNEA de Ziua Marinei. Daca este adevarat postati textul scrisorii.
RăspundețiȘtergereVa salut cu respect.
Doamnule Cornea ,
RăspundețiȘtergereAveti dreptate in ceea ce spuneti, si mai mult , ati ridicat la fileu doua probleme esentiale penstu sindicat : una referitoare la rolul si activitatile SCMD si a doua , mergand mai departe , legatura SCMD cu politicul. Ambele subiecte sunt foarte importante merita abordari aprofundate pentru ca sunt legate de ceea ce nu avem la aceasta ora , si anume , o strategie , un plan de actiune , o abordare coerenta planificata . Mergem inca pe bajbaite , Conducerea nu vrea sau nu poate sa se implice , filialele asteapta o linie directoare , si unele chiar sa fie luate de mana si sa li se spuna unde sa mearga, ce sa faca , ce sa spuna , cine mai are initiative nu sunt bagate in seama . Se lucreaza pompieristic Toti ne vaicarim, toti ne plangem.Imi aduc fara sa vreau aminte , o vorba a bunicului: " daca nema putirinta , ce mai chichirez galceava ? " Asa ca .... pana nu ia cineva taurul de coarne , o sa tot muscam din tarana , vorba lui Fredy Mercury, "another one bites the dust !"
Lucas, problema cotizatiei nu este cea legata de cuantum ci de faptul ca se cere plata pe tot anul odata si ca se cere pe tot anul chiar si la cei care se inscriu si de la jumatatea anului . Slava domnului, se pare ca de anul viitor, se va putea plati trimestrial, sau cel putin asa s-a cazut de acord . Si poti crede ca sunt multi rezervisti pentru care 1200 lei dati dintr-o data ,intr-o luna , conteaza enorm si trebuie sa-si taie de la mancare sau medicamente .Nu avem toti aceleasi pensii, nu am iesit toti la pensie in aceeasi perioada , in aceleasi conditii .Socru-meu a iesit inaintea mea cu 15 ani si are vechime aproape inca odata cat mine , iar pensie la jumatate. Asa ca eu inteleg ce ar insemna sa dea 1/10 din pensie pentru o cotizatie .
Bruce Lea , ai dreptate principial, dar atentie , a mai cerut cineva actiuni extreme . Sa nu confundam totusi sindicatul cu o asociatie gen Eteria . Sa nu ne jucam de-a Zorro sau de-a revolutia franceza . Vrei sa o faci asa, liber, dar nu poti cere sindicatului sa se implice in astfel de actiuni . Sa nu confundam sindicatul cu societatile secrete ,mafia , beretele verzi, sau mai stiu eu cine . Daca spiritul de aventura te stapaneste , exista alte posibilitati . O spun fara rautate . Si eu vreau actiune , si eu consider ca se pierde timpul , dar din ceea ce spui tu, tabela C15, Junii sirbi, mana neagra , etc , reies niste propuneri deosebit de periculoase pentru sindicat . Cauta adepti pe alta cale , in alta parte . Fa-o si tu in secret , daca tot vrei tabela C15.
Cu respect,
NEACSU MARIN
In conformitate cu prevederile art.7 din Statutul SCMD, propun Comitetului Director al SCMD sa organizeze in cel mai scurt timp o convocare cu reprezentantii tuturor filialelor SCMD din tara pentru a stabili planul de actiune al conducerii si membrilor sindicatului pana la 25 octombrie 2010.
RăspundețiȘtergereVa propun ca in spiritul art.6 din statut sa se aiba in vedere:
1. Initierea discutiilor cu seful SMG, ministrul apararii, presedintii celor doua camere, comisiile de aparare din parlament, primul ministru si Presedintele Romaniei, astfel incat acestea sa aiba loc pana cel tarziu 10 octombrie 2010;
2. Conceperea si trimiterea unei scrisori la atasatii militari ai ambasadelor - ce reprezinta tarile NATO -,din Romania, in care sa prezentam situatia actuala a cadrelor militare pensionate din Romania si sa solicitam sprijinul pentru a stabili contactul cu structurile similare ale militarilor pensionati din tarile lor - pana la 15 octombrie 2010;
3.Stabilirea detaliata a modului de desfasurare protestului din 25 octombrie 2010 atat in Bucuresti cat si in celelalte orase din tara - pana la 20 octombrie 2010;
4.Prezentarea cu regularitate prin toata mass-media, intr-o conceptie unitara, a discriminarilor si umilirilor declansate de guvernanti la adresa pensionarilor militari - cel putin odata pe saptamana;
5.Initierea conlucrarii cu celelate structuri asociative ale cadrelor militate in rezerva si in retragere in scopul stabilirii unui plan de actiune comun - pana la 05 octombrie 2010;
6.Stabilirea cooperarii cu celelalte sindicate - pana la 20 octombrie 2010;
7.Analiza oportunitatii ca fiecare filiala a SCMD sa aiba un reprezentant in Parlament in urmatoarea legislatura - la prima intrunire a Consiliului National al Reprezentantilor.
8.Itensificarea intrevederilor cu parlamentarii.
Cu stima,
Col(rz)Nedelcu Dumitru
Articol foarte bun.
RăspundețiȘtergereAm mai spus-o, preluand nu inventand, ca cea mai usoara meserie din lume este cea de critic distrugator, motiv pentru as ruga la mai mult respect pentru cei care chiar publica ceva elaborat si la obiect.
Subscriu la problema legata de comunicarea prin internet.
Dar, da exista un dar, mai e un aspect pe care l-am sesizat din proprie experienta.
A spus cineva ca suntem 10-20% care folosim in mod constant internetul si asta din vari motive pe care nu are rost sa le enumar. Sa spunem ca procentul este numai 5%.
Eu pot sa demonstrez ca am adus in SCMD peste 20 de fosti colegi sau cunoscuti, nu uitati de urmasi sunt si ei importanti.
Si acum o simpla inmultire: 5% X 20 = 100%. Sa nu credeti ca am tras sa ajung la 100%, ce bine daca am fi 70%, am fi deja o forta.
Stiu si unde este greutatea, ea consta in faptul ca nu este asa usor sa ne gasim, nu e asa de usor sa convingem daca nu documentam convingator interlocutorul, dar peste toate va spun eu ca se poate.
Ati uitat de cate ori v-ati anuntat la alarma si cati aveam telefon “inainte”? O luam la alergat ca nebunii din bloc in bloc! Vremuri…
Ar mai fi de spus, dar ma opresc cu promisiunea de a revini.
Cele bune.
* continuare
RăspundețiȘtergereCe a facut dl. general cu patru stele Gabriel Oprea pentru pensionarii militari pot sa mai creada doar "bunicii" care bat tablele prin parcuri (joc nobil de altfel, chiar ministeriabil) sau colegii de la ANCMRR. Pentru cat a "reusit" pana acum, vis-a-vis de promisiunile baloase pe care le face, ar fi trebuit de mult sa-si dea demisia de onoare. Dar ce spun? Ce este aceea onoare la clasa politica? In Senat s-a demonstrat cat au putut face din tot ce au promis. Adica, nimic! Au desemnat doi caraghiosi, pe Serban Mihailescu (zis si "Micky spaga") si pe Liviu Campanu, sa joace un act dintr-o piesa de doi bani. La balcoanele senatului se clatinau veteranii armatei romane si membrii din SCMD care, dupa lungi dezbateri si aprecieri ipocrite ale prezidentiabilului Geoana (de profesie loser), s-au ales, atat ei cat si noi toti ceilalti, cu o m--e sincera. Ce credeti ca mai putem spera de la dezbaterile din Camera Deputatilor pe seama Legii privind sistemul unitar de pensii publice? Eu cred ca nimic bun, atat timp cat UNPR prin eminenta sa cenusie dl. Marian Sarbu este unul din calaii nevazuti ai destinului nostru. Pe cine credeti ca ne putem baza? Pe nea Puiu Iordanescu, pupand cu foc icoanele banului? Pe Cristian Diaconescu, plin de sine, "scrobit" si ros de frustrari? Haideti sa fim seriosi! Unde era ministrul Oprea cand s-a aprobat in Guvern forma Legii 119 si apoi a HG 735/2010??? Acum vorbim de "circuit birocratic" nedrept pentru pensionarii militari?! Asta este sustinerea promisa? Sa le fie rusine! Iar noi, daca ramanem pasivi si comozi in egoismul nostru, dezbinati si culpabili prin neimplicare, "destepti" si critici din "peluze"...,ne meritam soarta!
Stimati camarazi,atat timp cat la conducerea SCMD nu e o conducere formata din specialisti in conducere,si nu fosti politruci,pupincuristi ai vremurilor apuse,nu vom rezolva absolut nimic bun.Dupa cum reiese din majoritatea comentariilor,fie ele si anonime,este limpede ca pentru drepturile noastre in curs de amputare severa,trebuie sa LUPTAM! ca atare,printre altele ar trebui sa ne organizam avand in frunte oameni de isprava si nu ca acum,2 fosti politruci,frustrati de gradul mic ce-l poarta si care nu stiu altceva decat ce au facut toata viata:sa apara la tv.,sa latre,sa scuipe in stanga si-n dreapta si...nimic concret.Nu vorbesc cu patima,dar traiesc de la o vreme cu aceasta amaraciune in suflet:nu suntem in stare sa ne "adunam" din toate structurile SCMD,ANCMRR ETC.si sa pornim la un drum comun: SA NE APARAM DREPTURILE DE PENSIONARI MILITARI CASTIGATE CU MULTA SUDOARE INTR-O VIATA. CRED CA PE ACEASTA TEMA AR TREBUI SA VB AICI SI NU SA NE BLAMAM UNII PE ALTII-SUBOFITERII PE CAPITANI SI COLONEII PE GENERALI.
RăspundețiȘtergereViorele Viorele , bag seama ca vrei sa fii muscat de varice . Acusi acusi apar catzelusii .Nu iti e rusine sa te iei de tovarasii ? Pai ce , tu vrei raul SCMD ? Esti "portocaliu ? " In mod sigur te-a platit cineva sa lovesti in dindicatul nostru .
RăspundețiȘtergereCam asta te astepta pentru curajul de a spune ce se vede .Din pacate se pare ca NIMENI NU DORESTE UNIREA TUTUROR REZERVISTILOR , FIE CHIAR SI PRINTR-UN GENTLEMEN'S AGREEMENT. Nimeni nu vrea sa fie a doua mana , toti vor locul 1 cu coronita . Nimeni nu vrea formarea unei federatii decat daca i se da conducerea federatiei .Pe toti ne mana orgoliile , nu dorinta de a face ceea ce altii asteapta de la noi . Si eu spun asta tot cu amaraciune .
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergerescorpio > Ai dreptate.E un adevar de necontestat ca,la acesta ora suntem total dezbinati-exact ce s-a vrut.Din nefericire inca nu a aparut,dintre noi,o personalitate de marca,cu potential evident,indiferent de grad/funcie(prezenta sau trecuta!)care,sa stie sa ia taurul de coarne...Sunt de acord cu VIORELEG ca numai impreuna putem fi mai tari,cu mai multa credibilitate in randul pensionarilor(care trebuie sa ni se alature)si care, am avea mai multe sanse SA IZGONIM ACEASTA CONDUCERE A TARII CARE, NE DUCE SIGUR INTR-O PRAPASTIE FARA DE SFARSIT...
RăspundețiȘtergerePRELUARE DE LA MAIERRAN :
RăspundețiȘtergereIATA O SANSA :......Fratilor numai unindu-ne vom reusi !!! Terminati cu AMBITIILE, ORGOLIILE SI RAUTATILE de cand eram activi !!!
NU VEDETI CA INCAPABILII SI HOTII CARE NE CONDUC, APLICA PRINCIPUL “DEZBINA SI CONDUCE” ?????
Haideti, dati-va mana cei de la ANCMRR ARPIA,LIGA NAVALA,LIGA ABSOLVENTILOR A.N.FCM.si de la SMCD si demarati actiuni impreuna !
Asta daca nu vreti sa ne ia dracu pe TOTI !
.....ce usor e sa scuipi in stanga si-n dreapta : coloneii pe generali si amirali...capitanii pe colonei...etc...etc...e rusinos de bine !!!!...........
Vorbim cu peretii Dula . Eu de 8 luni tot asta spun si degeaba .Unele asociatii s-au format din dorinta celor ce le-au infiintat sau preluat, de a fi in continuare sau macar odata in viata , sefi .Majoritatea din pure interese personale ale initiatorilor . Spunem adevarul pana la capat ? IA SA VEDEM , DE CE AM INTRAT NOI, MAJORITATEA IN ACEST SINDICAT ? Dar sa raspundem sincer . Ca sa facem bine semenilor nostri ? Aiurea. Ca sa ne simtim aparati si sa ne aparam drepturile , pentru ca individual ar fi fost mult mai greu . Corect ? Corect, zic eu . Si ce fac apoi oamenii dupa ce s-au inscris in sindicat ? Unii asteapta , isi platesc cotizatia si si cosidere ca astfel isi fac datoria fata de sindicat . Altii , intra pe blog, iau pulsul, mai comenteaza , mai scriu cate ceva , dupa cat poate fiecare . Unii, vor actiune , vor sa participe la demostratii, lupte ,greve , pichetari, sa isi mai consume energia , sa fie vazuti la tv , sau mai stiu eu ce . Altii, foarte putini la numar , odata intrati, vor sa imbunatateasca ceva , vin cu propuneri, opinii, chiar daca nu pe placul conducerii si al unor degraba pupatori , si se uita prostiti ca se zbat degeaba . De ce ? PENTRU CA DOMNUL DOGARU , DIN PACATE FACE PARTE DIN CATE SE PARE DIN PRIMA GRUPA , NU DIN ULTIMA . E si el om , are si el limitele sale si ambitiile sale . Nu il putem invinui ca nu e asa cum vrem noi , nici nu poate fi asa cum vor toti . La cat suntem de diferiti , ar fi imposibil . Deci ...acuma ca suntem lamuriti pe ce cai stam sa vedem ce putem face in conditiile date .
RăspundețiȘtergereEu ma infiorez la gandul ca odata , candva , rezervistii militari ar fi adunati toti intr-o forma asociativa comuna , fie ea confederatie , uniune nationala a asociatiilor militare,sau cum s-o numi care sa reprezinte interesele si drepturile tuturor militarilor . Altii se ingrozesc . Unii , care ar trebui sa faca pasul spre aceasta uninue , se ingrozesc la gandul ca va trebui sa coordoneze actiunile a zeci si sute de mii de oameni cand ei nu sunt in stare sa conduca nici 3-4000. Altii, cei de la putere se ingrozesc la gandul ca nu vor avea cu ce sa ii santajeze sau sa ii cumpere . Eu ma ingrozesc la gandul ca acest vis , va deveni realitate . Ar fi un vis atat de frumos, incat imi e teama sa ma gandesc la el.
RăspundețiȘtergerescorpio.....observ cu interes si ceva satisfactie ca ai indulcit oarecum...tonul.E bine! NOI cei care ,vorba ta,mai scriem pe aici,uneori schimbandu-ne ID-ul,avem foarte mare nevoie de o comunicare serioasa,fara patimi afisate ostentativ,fara polite platite,nu spun cui...,etc. Deci,este,dupa umila mea parere imperativ necesar sa NE UNIM...incet,incet,avand in vedere telul suprem(sa ne aparam drepturile).Trebuie recunoscut deschis ca dl.col.dogaru are meritul sa fi initiat aceasta...miscare DAR,la fel de deschis trebuie sa analizam si care sunt efectele azi. Concluzia,dupa mine este ca eficienta ZBATERII este...aproape nula.Ma explic pe scurt: SCMD a dat in judecata guvernul;ei bine si ANCMRR l-a dat iar pe 13 sept.2010 la Curtea de apel va fi prima infatisare.... SCMD are prima inf.pe 15.sept. Eiiii,ce concluzie se poate trage? astept sa comenteze aceasta...aproape coincidenta, un jurist,sau oricine si apoi mai vorbim....
RăspundețiȘtergereStimati colegi,
RăspundețiȘtergereEu am inaintat Sefului Directiei Financiar-Contabile urmatoarea depesa:
"SEFULUI DIRECTIEI FINANCIAR CONTABILE
SEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE
Stimaţi colegi.
Subsemnatul MIRCEA IONEL CNP 1510926090091 dosar de pensie nr.........................., va informez pe aceasta cale ca nu sunt de acord cu recalcularea (diminuarea) pensiei militare. Ca urmare, va informez ca nu voi semna si nu voi depune la Centru Militar Zonal cerea tip conceputa de ministrul tradator al intereselor militarilor. Daca in virtutea ordinelor primite sunteți obligat sa-mi recalculați pensia, puteți cere dumneavoastră arhivelor militare si civile eliberarea documentelor necesare, întrucât aveţi toate datele necesare in dosarul de pensie.
Va informez ca-mi rezerv dreptul de a acţiona in instanţa instituţia pe care o conduceţi in cazul diminuării pensiei.
Cu stima
Col. Ing. (Rz) Ionel MIRCEA"
Asta ca sa se vada ca nu suntem o turma care merge la taiat de bunavoie.
Daca veti considera demersul meu oportun, va rog sa ma urmati, si apoi, vom vedea ce este de facut in continuare; putem face ulterior si cererea de eliberare a adeverintelor de salariu, nu-i nici o opreliste;
Dula, observatia ta e nedreapta . Nu merit sa ma certi degeaba . Pur si simplu , nu ma adresam la persoaana 1 deci nu aveam de ce sa fiu mai critic. Expuneam pur si simplu o situatie . Partea cu adevarat dureroasa e ca am dreptate si ca nu vad nici o luminita .In ceea ce riveste id-urile , nu am decat doua , unul acesta altul cu nume si prenume , pe ambele sustin aceleasi puncte de vedere , nu ma dezic , nu sunt dualist. Nu postez si nu am postat ca anonim . Altceva ? Sunt asa cum sunt , fie ca plac sau nu .
RăspundețiȘtergereExtras din Ordinul MApN 101/
RăspundețiȘtergereAlături de această iniţiativă, eforturile M.Ap.N. pentru menţinerea la acelaşi nivel, în urma recalculării, a pensiilor militare mai mici de 3000 de lei, sunt un semnal ferm de susţinere a drepturilor pensionarilor militari. Ministrul apărării naţionale consideră că statul trebuie să îşi respecte obligaţiile faţă de militari, de pensionarii militari şi veteranii de război, aşa cum aceştia au slujit ţara, în virtutea jurământului militar. Acest principiu a constituit punctul de plecare în demersurile privind drepturile militarilor, pensionarilor militari şi veteranilor de război şi va sta în continuare la baza oricăror iniţiative şi acţiuni ale ministerului în acest domeniu.
....iata ca se revenii la plafonul de 3000 lei...poate iese ceva....
Si eu m-am intrebat "de ce Sindicatul Cadrelor Militare?", dupa ce am aflat de existenta lui. Apoi, mi-am adus aminte de faptul ca viata activa s-a desfasurat intre camarazi si ca n-as fi putut sa fac mai nimic in afara unei echipe. Asadar trebuie o echipa, in care vom fi mai puternici si vom avea sanse sa contracaram atacul administratiei de stat. S-ar putea sa nu invingem, s-ar putea sa fim insuficienti ca sa inclinam balanta dreptatii in favoarea Legii strabune. Dar este sigur ca, actionand individual, vom fi striviti de tavalugul lacustelor care au pustiit tara in ultimii 21 de ani.
RăspundețiȘtergereDin declaratiile guvernului am inteles ca bugetul nu mai poate sustine pensiile militare si ca trebuie recalculate. OK, Tara n-are bani si trebuie facute sacrificii! Dar de ca trebuie recalculate prin raportare la ospatari si tinichigii auto si nu se aplica o diminuare temporara? De ce trebuie sa fim transferati la bugetul Asigurarilor Sociale de Stat, pentru a cadea pe capul contribuabililor civili? Guvernul a spus ca va varsa in bugetul de pensii sumele corespunzatoare principiului contributivitatii pentru fiecare militar activ. Pai, daca are bani, de ce nu-i varsa in continuare la casele de pensii militare? Nu cumva fiindca la mijloc este vorba de o alta frauda? Cine poate verifica daca banii sunt varsati intr-un fond amenintat de colaps, puternic dezechilibrat prin confiscarea excedentelor si prin cheltuieli "colaterale" nesabuite?
Ei bine, la astfel de intrebari poate raspunde doar o structura organizata, cu specialisti din domeniile juridice si financiare. Si, slava Domnului, astfel de specialisti se gasesc printre pensionarii militari. Ramane doar sa formam un grup organizat si puternic! Pumnul, intr-o lupta, poate face mai multa treaba decat oricare din degetele mâinii!
- ROMÂNIA -
RăspundețiȘtergereMinisterul Justiţiei
Justiţia în folosul cetăţenilor
Curtea de apel BUCUREŞTI
BUCUREŞTI
Informaţii detaliate despre dosar
Număr unic dosar: 7274/2/2010
Înregistrat în data de: 19.08.2010
Obiect dosar: suspendare executare act administrativ
Materia juridică: Contencios administrativ şi fiscal
Stadiu procesual: Fond
Părţi:
ASOCIATIA NATIONALA A CADRELOR MILITARE IN REZERVA SI RETRAGERE "ALEXANDRU IOAN CUZA" : Reclamant
GUVERNUL ROMÂNIEI : Pârât
TERMENE DE JUDECATĂ:
Data Soluţie Detalii
13/09/2010
cred ca ar trebuii sa facem un antrenament pe 13 sept.ca apoi pe 25 oct. sa fim in cunostinta de cauza.ce ziceti? SCMD cand va fi la prima infatisare?
RăspundețiȘtergereEi bine, daca tot ne cramponam de faptul ca "ala este asa, alalalt este nu stiu cum" nu vom face nimic niciodata. De ce trebuie sa fim mereu suspiciosi si tematori ca suntem inselati? Am fost inselati o viata. Acum ne-am trezit si credem ca in al 12-lea ceas suntm mai destepti decat am fost vreodata. Domnilor, haideti sa lasam banuielile la o parte si sa fim un colectiv cu adevarat unita asa cum eram atunci cand am intrat in randurile armatei prin anii 75-80 cand orice problema aveam stiam ca o putem rezolva impreuna cu colegii. Atunci eram o forta. Acum de ce nu putem fi? Cine ne opreste? Orgoliile marunte si ambitiile desarte? Haideti sa fim din nou ce-am fost si mai mult decat atat.
RăspundețiȘtergereINTERNELE SE MISCA . ANUNTA MARI MISCARI DE PROTESC SCMD CAND SE ALATURA ? DOMNULE DOGARU SEMNATI UN PROTOCOL CU SNPPC SAU STUDIATI INTENS PROBLEMA REALIZARII UNEI FEDERATII CU INTERNELE . Nu cu sindicate de doi bai jumate ,si 15 membri, anonime , sau inexistente .
RăspundețiȘtergereNeacsu > iti racesti gura degeaba...DOGARU SI A LUI GASCA,are ca obiectiv principal sa atraga cat mai multi naivi in sindicat pentru a beneficia de un cont din ce in ce mai gras,EL si ai lui cirati nu au nici o grija ca l-i se vor diminua pensiile,pentru ca au de unde compensa;vor plange in continuare pe umerii amaratilor de NAIVI care s-au inrolat la caruta lui,ca are nevoie de bani pentru a sustine la nesfarsit procesele intentate guvernului. Ranciog,un rasuflat de lt.col.spunea pe aici ca ei muncesc voluntar zi si noapte.Cine ii crede? iata un exemplu: la Constanta au fost in ultimile luni de 2 ori si au tras cate un chiolhan de cateva milioane(vechi) la Casa Brancoveneasca,cine a platit?frustratul de presedinte Macovei care pentru asi atrage cirati foloseste intens si biroul Asociatiei Cultul Eroilor instalat la CMZ Constanta.Sunt scarbit de ce intampla in SCMD central si local care,in afara de a latra,precum ilustrul presedinte national DOGARU,altceva NIMIC.Mai multe voci de pe aici au sugerat ca dezbinarea asociatiilor existente la nivel national,orgoliile si frustrarile unora din conducatori nu vor conduce la nimic bun;nu se face decat jocul,murdar de altfel, al guvernantilor care,numai de NOI nu se vor ocupa de aici incolo.De azi le-au taiat si lor salariile intradevar nesimtite,ei si ce?ati auzit sa se planga cineva? LA LUPTA!
RăspundețiȘtergereDEL'MAR,
RăspundețiȘtergereNu sunt eu chiar fan Dogaru, dar nici nu aduc acuze pe care nu le pot proba . Te-as sfatui sa faci la fel . Altfel, fiecare cu parerea lui cu opiniile lui, nu ma deranjeaza daca gandim diferit .Probleme de genul asta , insa , neprobate seamana a atac la persoana . Nu sunt psionat de asa ceva .
І am curiouѕ to find out what blog platfoгm уou аre uѕing?
RăspundețiȘtergereI'm having some minor security issues with my latest site and I would like to find something more risk-free. Do you have any solutions?
my web blog cialis pharmacie